logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Michael Horn  
#1 Gepost : zondag 9 juni 2013 20:12:05(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Goedeavond cfers,

Laatst heb ik een interessante man ontmoet als het op vissen, ervaring en goede verhalen aan komt.
Het was een engelsman van boven de 60 die erg actief karpervist maar ook voor dynabite baits werkt als tester.
De meneer wordt gesponsord en heeft van alles wat. T deed me veel pijn dat hij zei dat hij 3 voerboten had liggen maar ze amper gebruikte.
Hij kreeg ze namelijk gratis.

Na een half uur lang zijn super verhalen aan te horen zei de man opeens dat hij thuis wel wat voor me had.
Hij kwam een uur later terug met 2x een kilo zak dynabite spicy peanut 15mm boillies.

Nu zag ik net dat deze bollen 15 euro per kilo kosten (belachelijk).
Ik ben nu bijna door mijn eerste zak heen en heb er nog niks mee weten te vangen, alwel 2 grote lossers :(

Mijn vragen luiden dan ook:
Hoe komt deze bol t best tot zijn recht?
Hebben andere ook ervaring met dynabite baits en zouden jullie deze willen delen?

Mvg

Michael

Bewerkt door de gebruiker zondag 9 juni 2013 20:18:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : zondag 9 juni 2013 20:46:28(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
paar jaar geleden was de spicy tuna echt me favoriet.......
maar het is gewoon een aso dure bol.
as we in dat prijzen sigment gaan kijken ga ik liever voor mainline
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
David v. Z  
#3 Gepost : zondag 9 juni 2013 20:52:34(UTC)
David v. Z

25 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
deze bol zal het best tot zijn recht komen in het water Knipoog
gooi je problemen uit, vang je dromen.
Michael Horn  
#4 Gepost : zondag 9 juni 2013 22:46:52(UTC)
Michael Horn

20 ponder

David v. Z schreef:
deze bol zal het best tot zijn recht komen in het water Knipoog

Damn ik vis al een maand op t gras in de hoop dat ik een graskarper zou vangen.
Dan voortaan maar echt naar de waterkant :(
Ga vissen man.

Bedankt lodewijk, nog andere met serieuze inbreng?
Bjorn Schoemacher  
#5 Gepost : maandag 10 juni 2013 00:52:28(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Michael, een dure bol zal jouw vangsten niet in een keer doen verbeteren. Vissen kan iedereen maar vangen is een ander verhaal. Vangen is een grote puzzel die bestaat uit vele kleine stukje die je zelf nog allemaal moet opzoeken ook. Als je die stukjes allemaal hebt gevonden moet je hem nog in elkaar leggen en dan pas is je puzzel af.

Ik heb geen idee hoe vaak je vist, op wat voor een water, hoe druk het daar weer is, hoe het staat met je montage ect. Ect. Zonder deze info kunnen wij je ook geen fatsoenlijk advies geven ommje kansen te verhogen. Probeer in ieder geval veel te vissen, te leren van je fouten en deze te verbeteren. Vraag jezelf af wat er mis ging na een blank en voor je het weet ben je een top visser!

Ieder water en iedere situatie kent zijn eigen aas. Het is niet zo dat het ene super aasje altijd vangt. Ik heb inmiddels 4 grote planken verschillend voer in de garage, ieder bestemd voor een ander water.

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 juni 2013 00:54:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

big carp  
#6 Gepost : maandag 10 juni 2013 01:02:05(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
denk dat die mens u zakken heeft gevuld met TE mooie verhalen .
en iemand die ALLEEN gesponsord word door en bollen merk krijgt allen de bollen geen vis materiaal bij mijn weten .(ze moeten zelfs hun eigen rijs betalen)
de bollen zullen mss niet slecht zijn maar super bollen bestaan niet .
mss zijn het hele goede voor de winter .

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 juni 2013 01:05:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jannes  
#7 Gepost : maandag 10 juni 2013 01:43:50(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
De bollen van Dynabite zijn prima, vaak is het meer waar je het plaatst en hoe je laatste meters liggen, liggen je laatste meters dus goed en ze azen pakken ze bijna alles, welke boilie ook. Super bollen die alles aantrekken bestaan niet. Het zijn vaak commerciële verkoop praatjes en die bepalen dus ook de prijs van deze boilies (je gaat ze ten slotte niet met verlies verkopen). Een lokale boilie boer draaid voor veel minder geld net zulke boilies, die maken veel minder reclame en gaat vaak via mond op mond reclame.
Bjorn Schoemacher  
#8 Gepost : maandag 10 juni 2013 09:38:27(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
En toch zit er wel een significant verschil tussen de wat duurdere en goedkope bol.Ik heb genoeg (goedkope) bollen gezien die hun werk minder deden dan de wat duurdere.Natuurlijk is er kans dat je op je lokale putje er wat mee vangt maar als je hem inzet op een groter en harder water en dan ook nog eens de vis naar je stek toe moet krijgen is het een ander verhaal. Het testen van aas zal dan ook niet op één enkel water gebeuren lijkt mij. Ik kan wel wat wateren opnoemen waar je met een goedkope, niet attractieve bol kansloos bent en daar komt "Voor ieder water en visserij zijn eigen bol" weer kijken...
Michael Horn  
#9 Gepost : maandag 10 juni 2013 09:47:59(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bjorn Schoemacher schreef:
Michael, een dure bol zal jouw vangsten niet in een keer doen verbeteren. Vissen kan iedereen maar vangen is een ander verhaal. Vangen is een grote puzzel die bestaat uit vele kleine stukje die je zelf nog allemaal moet opzoeken ook. Als je die stukjes allemaal hebt gevonden moet je hem nog in elkaar leggen en dan pas is je puzzel af.

Ik heb geen idee hoe vaak je vist, op wat voor een water, hoe druk het daar weer is, hoe het staat met je montage ect. Ect. Zonder deze info kunnen wij je ook geen fatsoenlijk advies geven ommje kansen te verhogen. Probeer in ieder geval veel te vissen, te leren van je fouten en deze te verbeteren. Vraag jezelf af wat er mis ging na een blank en voor je het weet ben je een top visser!

Ieder water en iedere situatie kent zijn eigen aas. Het is niet zo dat het ene super aasje altijd vangt. Ik heb inmiddels 4 grote planken verschillend voer in de garage, ieder bestemd voor een ander water.

Goedemorgen Bjorn,

Ik zit in de bus dus even snel een reactie.
Ik vis sinds 3 weken elke week ongeveer 30 uur. De vis teller staat momenteel op 4 en alle 4 had ik in de eerste week. De afgelopen 2 weken heb ik alles geblankt. Ik vis met 88 gram fox grippa lood met standaard x2 combi rig onderlijntjes.

Gisteren voor het eerst mijn eigen lijnen geknoopt langs de waterkant maar ik moet ze thuis nog even stomen.
Al mijn karpers zijn gevangen op goedkope x2 20mm bollen (tutti fruiti).

Maar deze 15mm bollen doen bij mij vismaat echt zijn werk en bij mij dus nog niks.

Woensdag op donderdag ga ik weer een nachtje dus voor die tijd hoop ik alles klaar te hebben voor succes.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.