logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
laurensgsxr  
#1 Gepost : donderdag 6 juni 2013 23:46:00(UTC)
laurensgsxr

5 ponder

Is het bijvoeren van kilo`s boilies tijdens het vissen nou zo verstandig?
Ik zat laatst een filmpje te kijken op Youtube van het WK Carp fishing 2012. Wat mij opviel is dat die heren maar blijven gooien met hun werpstok. 30 kilo gooien ze het meer in.

?t=18m29s

Nou snap ik dat ze het doen om de vis op die plek actief te houden, maar je verkleind je kansen lijk me aanzienlijk. Dat de karpers juist die ene bol met dat haakje kunnen vinden tussen 30 kilo andere is een hele opgave lijkt me. Iets met een speld in de hooibergBlij

Nou denk ik niet dat ik het beter weet dan die WK vissers hoor, maar was benieuwd naar jullie mening.
Nou vis ik ook niet op zo`n groot meer als in het filmpje maar ik verbaaste me over hun manier van bijvoeren.

Zelf vis ik wel met boilies maar voer hoogstens 20/25 boilies ( doormidden geknipt en verkruimeld )bij een 12 uur sessie. En om de vis bezig te houden af en toe een beetje duivenvoer. En dan heb ik het niet over een stadvijvertje maar over een meer van zo`n 100 ha.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/ meningen. Misschien ben ik ook wel een echte knieperd voor onze geschubte vriendenBlij
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : donderdag 6 juni 2013 23:52:51(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik blijf ook gedurende de sessie bijvoeren. Om de stek in "leven" te houden. Door dat te doen veranderd het steeds onderwater waardoor de karper het moeilijker heeft om je rig te "onthouden" nadat deze voor de zoveelste x is afgekeurd. Ook voorkom je ermee dat je stek leeg gevreten word, waardoor je dus een grotere groep vis actief kan houden.

Tja is 30kg veel dan? Als de vis er goed op zit niet.

Bedoeling is om voedselnijd op te wekken.
jannes  
#3 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 00:00:03(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Op jou vraag is denk het makkelijkst te antwoorden met, de sponsoren betalen de boilies dus kost die vissers niks. maar 25 stuks op
100 ha lijkt me erg weinig. Ik denk in jou geval niet dat je de vis bezig houdt maar eerder dat ze je plek nog moeten vinden.
laurensgsxr  
#4 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 00:00:40(UTC)
laurensgsxr

5 ponder

oke bijvoeren doe ik dus wel maar niet met zoveel boilies. 30 kilo zal ik niet doen maar zal het eens proberen nadat ik wat piepjes heb gehad. Ben benieuwd naar de uitkomst!
big carp  
#5 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 06:41:39(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
30kg is voor nix nodig . ik begin met4 handen bollen voor 2 stoken open te voeren daarna
voer om de 2 a3 uur en hendje bollen per stok bij .
je kan het bezien net als spoten dan word er geregeld ook en spod in het water op de voestek gegooid.
ben je bang om je stek te verstoren kan je alt met kleinere bollen voeren bv:14 12 10 mm
Andre  
#6 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 10:37:39(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
In die laatste Korda dvd (korda 7, unlocking de dayticket code) is goed te zien dat de vissen telkens terug lijken te komen, zodra er werd bijgevoerd (ook bij grotere hoeveelheden). Dit terwijl de stek stil leek te vallen wanneer dit niet gebeurde. Zo gek is het dus niet, alhoewel 30 kilo wel heeeule grote hoeveelheden zijn.
sjaak de lange  
#7 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 15:56:18(UTC)
sjaak de lange

15 ponder

Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
hangt er erg van af welk water je zit en hoeveel vis er zit een beetje karper eet zo een kilo boilies weg.
op de Moselle begonnen wij met 10kg duiven voer en 10kg boilies om ze een klein beetje te af stoppen en dat was zelfs niet genoeg.
Maar als je begint met voor voeren op een plas en ze vreten weinig dan kan je de stek na vier dagen wel vergeten,gooi maar eens een boilie in een glas water en ruik er elke dag aan dan weet je wat er met je stek gaat gebeuren.
nippie  
#8 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 18:43:56(UTC)
nippie

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Als je vis vangt, dus ze zitten op je stek en er even van uit gaan dat er een school langs komt wat waarschijnlijk wel gebeurd op 100ha
Moet je gelijk gaan voeren en/of je maat om ze op de stek te houden.
Wat wij/ik veel meemaken, als we er dan 1 vangen vrijwel direct nog een run krijgen .
Maar wat je zij probeer het een paar keer uit en kijk wat er gebeurt
Vissen leer je door veel te vissen
peter servais  
#9 Gepost : zaterdag 8 juni 2013 19:36:19(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik vis eigenlijk altijd instant op karper, ik moet het vooral hebben een goede positionering van de rig.
Daarnaast voer ik vaak een paar handjes gespreid over de stekken. Deze bollen gaan er deels heel en deels gebroken in, in diverse diameters. Het gespreid voeren doe ik om de vis zwemmend te houden en ervoor te zorgen dat ze blijven zoeken naar nieuwe boilies.

Om de 2 a 3uur gaat er dan één of 2 handjes boilies weer de stek op. Voor de dag vind ik dat meer dan voldoende.

Als je op echt groot water vist en vervolgens daar dagenlang aan verblijft kan ik mij voorstellen dat je meer voert.
Om ze de vis echt vast te houden op de stek
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Bennie  
#10 Gepost : maandag 17 juni 2013 17:04:23(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik doe het altijd zo, als ik aankom voer ik krijg ik runs blijf ik ook bij voeren om de vis op de plek te houden ook bij aanbeten die niet door runnen wacht ik een half uur gebeurd er niks meer ga ik weer bij voeren,
maar hou er wel goed rekening mee dat het niet op ieder water zo makelijk gaat karper kan je ook weer verjagen door dikken bollen erin te schieten ik doe altijd gewoon als ik
niet te ver uit de kant lig kleine halve 15 mm boilie's bij schieten of in vieren snijden dan heb je niet meteen van die harde plonzen op je stek, maar goed zo doe ik het in ieder geval miss heb je er iets aan.

Bewerkt door de gebruiker maandag 17 juni 2013 17:05:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jermainescheenstra  
#11 Gepost : donderdag 20 juni 2013 18:45:47(UTC)
Jermainescheenstra

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
nou als je op een rivier zit snap ik het wel dat je 20/30 kilo erin gooit.
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
Tom98  
#12 Gepost : donderdag 20 juni 2013 21:16:39(UTC)
Tom98

15 ponder

Ik vis vaak zonder voor te voeren, alleen als ik op echt groot water ga voer ik voor. Ik gooi wel altijd een handje halve en verkrummelde boillies op m'n stek aan het begin van de sessie, maar voor de rest voer ik alleen nog na een vis.
big carp  
#13 Gepost : donderdag 20 juni 2013 21:29:00(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
vroeger heb ik ook nog voorgevoerd maar da leer je wel af als je paarkeren 2des bent op je uitgekozen plekje .
kan je beter hier en daar paar bollentjes voeren wiligkeurig zodat ze hier en daar aan je aas gewoon kunnen worden en vertrouwen kweken .
en zo hoef je ook minder te voeren als je gaat vissen (mede door dat ze "gewoon" zijn hier en daar jouw aas te nemen .
probeer het en paar keer per week te doen na en paar maand pluk je daar de vruchten van of beter de vissen
tomvliet1998  
#14 Gepost : woensdag 31 juli 2013 00:05:16(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik geef je een tip als je veel wilt voeren koop voerbollen bespaart je veel centen .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.