logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Rigillio  
#1 Gepost : woensdag 5 juni 2013 09:39:35(UTC)
Rigillio

5 ponder

28 September ga ik naar Frankrijk om te karpervissen

het gekozen water was in 1ste instantie Etang de Kingshaw de bedoeling maar het water
was al vol geboekt.

Nu is het Etang de Loison geworden. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips

heb er onwijs zin helaas nog 3 maanden wachten ik vertrek 28 september
Tik 'm aan! Tik 'm aan! Tik 'm aan! Tik 'm aan!

Thnxxx

Bewerkt door de gebruiker zondag 9 juni 2013 21:27:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Zonder Water Kan Je Niet Vissen
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : woensdag 5 juni 2013 10:07:25(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
lees de betreffende regels van het meer goed.
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
luukcarp  
#3 Gepost : woensdag 5 juni 2013 10:42:56(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
kijk is op deze website http://www.carp-united.n...ankrijk%20Checklist.html
hier staat echt werkelijk alles wat je maar kan bedenken
succesLike

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Henk Haarlem  
#4 Gepost : woensdag 5 juni 2013 12:20:17(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Rigillio schreef:
Donderdag ga ik een trip boeken naar Frankrijk. ( Nog niet bekend waar)
De planning is om september te gaan.

Heeft er iemand nog tips?Like
en wat moet je vooral niet vergeten mee te nemen?
behalve je hengels etc Blij Blij

Ik ga voor het eerst en heb er onwijs zin in.

Alle suggesties zijn welkom

bedankt Tik 'm aan!

Kijk bij het boeken goed naar de Regels aldaar, laat dit een leidraad zijn in je keuze en niet de foto's van vangsten of afstand in rijden.

Ga voor gebruik van boot, en toestaan nee zelfs eisen dat je met microbarb moet vissen.

wees niet bang om iets te vergeten, zolang het niet belangrijk is voor het vissen, kun je het gewoon daar nog kopen.

Voor de rest is het ongeveer het zelfde meenemen als wanneer je een paar dagen hier vist.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Roy Oostindien  
#5 Gepost : woensdag 5 juni 2013 13:02:48(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Bedankjes: 4 keer
En vis gewoon net zo als je in nederland doet Like
Bjorn Schoemacher  
#6 Gepost : woensdag 5 juni 2013 16:09:19(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dat hangt er helemaal vanaf hoe je gaat vissen in Frankrijk, pionieren op grote wateren, harken op putjes, de rivier op of naar een betaalwater?
Rigillio  
#7 Gepost : donderdag 6 juni 2013 08:51:34(UTC)
Rigillio

5 ponder

Bedankt voor de reactie's !! zal me weer een stukje op weg helpen !!

en voor Bjorn Schoemacher !!!

ik ga op betaalwater in frankrijk.Tik 'm aan!
Zonder Water Kan Je Niet Vissen
Bjorn Schoemacher  
#8 Gepost : donderdag 6 juni 2013 12:26:18(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Dan zou ik me niet al te veel zorgen maken om spullen.

Zorg er in elk geval voor dat je je aan kan passen aan verschillende situaties. Zeker omdat je voor een langere tijd aan één water zit heb je misschien niet de kans om even een rolletje voorslag te halen of iets dergelijks. Zelf ben ik nog nooit naar een betwaalwater geweest maar ik kan me voorstellen dat naast je standaard uitrusting dit handig kan zijn:

* Rolletje voorslag gevlochten of nylon.
* Verschillende loodgewichten, zowel in-line als wartel.
* Verschillende onderlijn systemen, bijv. een chod systeem en een gewone combi-rig.
* Weerhaakloze haken, zijn op sommige wateren verplicht! (Ik vis trouwens altijd weerhaakloos en gaat echt prima)
* Alternatief aas, wed nooit op één paard, neem een zoete en een vis bol mee en wellicht wat particles.
* Flying backleads & toplood, zeker op betaalwater is het erg slim dit te gebruiken, Karpers weten hoe laat het is als ze lijnen door het water zien lopen! Zorg er voor dat ze netjes over de bodem liggen.
* Een paar emmers, echt noodzakelijk om aas klaar te maken, water te halen voor je mat / gevangen vis!
* Als bonus: zoete mais, hennepzaad en wat pen materiaal, je wilt niet weten wat je cadeau kan krijgen in de vroege ochtend langs de kantjes ;-)
* Extra bonus: Neem wat vismeel pelletjes mee en wat bollen. Karpers op betaalwateren zijn vaak uitgezet uit de kweek en kregen daar dit ook vaak te eten. Het is inmiddels al bewezen dat gekweekte vis makkelijker te vangen is dan wilde vis, helemaal als je ze voert met soortgelijk voer wat ze in de kweekvijvers kregen ;-)

Succes!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 6 juni 2013 12:35:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

wietse97  
#9 Gepost : vrijdag 7 juni 2013 12:47:08(UTC)
wietse97

25 ponder

Bjorn Schoemacher schreef:
Dan zou ik me niet al te veel zorgen maken om spullen.

Zorg er in elk geval voor dat je je aan kan passen aan verschillende situaties. Zeker omdat je voor een langere tijd aan één water zit heb je misschien niet de kans om even een rolletje voorslag te halen of iets dergelijks. Zelf ben ik nog nooit naar een betwaalwater geweest maar ik kan me voorstellen dat naast je standaard uitrusting dit handig kan zijn:

* Rolletje voorslag gevlochten of nylon.
* Verschillende loodgewichten, zowel in-line als wartel.
* Verschillende onderlijn systemen, bijv. een chod systeem en een gewone combi-rig.
* Weerhaakloze haken, zijn op sommige wateren verplicht! (Ik vis trouwens altijd weerhaakloos en gaat echt prima)
* Alternatief aas, wed nooit op één paard, neem een zoete en een vis bol mee en wellicht wat particles.
* Flying backleads & toplood, zeker op betaalwater is het erg slim dit te gebruiken, Karpers weten hoe laat het is als ze lijnen door het water zien lopen! Zorg er voor dat ze netjes over de bodem liggen.
* Een paar emmers, echt noodzakelijk om aas klaar te maken, water te halen voor je mat / gevangen vis!
* Als bonus: zoete mais, hennepzaad en wat pen materiaal, je wilt niet weten wat je cadeau kan krijgen in de vroege ochtend langs de kantjes ;-)
* Extra bonus: Neem wat vismeel pelletjes mee en wat bollen. Karpers op betaalwateren zijn vaak uitgezet uit de kweek en kregen daar dit ook vaak te eten. Het is inmiddels al bewezen dat gekweekte vis makkelijker te vangen is dan wilde vis, helemaal als je ze voert met soortgelijk voer wat ze in de kweekvijvers kregen ;-)

Succes!

handige tips! hier heb ik ook wat aan, bedankt!Like
Zwaarste 2014: 34,8 pond

Bekijk hier ons youtube-kanaal Knipoog : http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.