15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Zit momenteel te vissen op een stek met veel obstakels zoals: bomen, en struiken op de bodem. Heb een loodmontage waar ik altijd bij vis en waar ik bijna nooit lossers op heb.men rig is een blow back met bottem bait ,gevlochten draad en ook nog een tegen hangend pop up change weight. Men lijnen liggen met backleads op de bodem en zit vlak achter de hengels! Heb er momenteel 4 binnen gehaal ,maar al zeker 10 lossers en 3 over. Heeft er mss iemand hier tips over of wat meningen wat daarvoor de oorzaak kunnen zijn? Hier ook nog enkele foto's. Alvast bedankt Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 mei 2013 15:16:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Nicky heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 79
|
Lig je tegen de obstakels aan? of verlies je ze tijdens de dril als ze in het obstakel in open water zwemmen? Zoja zou ik die backleads al achterwege laten en gewoon snaarstrak tegen het obstakel vissen. Want als je met backlead vist kan de vis al zeker een paar meter winnen (en eventueel in het obstakel zwemmen).
|
|
|
|
|
Vis er tegen aan en dan komen ze vast te zitten en ander keer naar openwater en 3 min erna lossertje. Zou het dan aan die backleads hangen? Maar heb het gevoel als ik ze eraf laat ik minder snel aanbeet krijg!derstrak terwijl ik 1 binne haal loopt de anderlijn af en toen moes ik men slip openzetten toch?
Grtz
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
ik zou daar niet meteen gaan vissen als je dat toch doet een paar tips vis met je slip/baitrunner helemaal dicht gebruik een weerhaakloze haak en gebruik een dikke hoofd lijn 40/00 tot 45/00 en vis in een rechte lijn naar obstakels toe de laatste is een helebelangrijke Gr. Luuk |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ik vis altijd met backlaeds ook tegen en IN opstakels .ik vis voor 95% opstakels paaltjes ,struiken , bomen , lelies ,noem maar op ... maar ik span mijn lijn op tot ik het backlaed van de grond hef dan even beetje terug wat lijn geven vis je met strakke lijn en toch op de grond en laat ze eens en metertje of 2 tot 5 verder int water zo is die hoek kleiner obstakel vissen wil wel zeggen slip dicht en tegen je stoken zitten geen meter verder zelfs s'nachts ! je slip open zetten doe je als ze uit de gevaar zone zijn in sommige gevallen aanslaan en achteruit (met slip dicht )gaan om zeker geen meter te geven !
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ja alles gaat e maar licht je lijn dan op de grond ? kan met nylon ook vissen waarom raden ze dan gevlochte lijn aan voor opstakels ? van mij kan en mag alles zolan je er zelf tevreden over bent e maar wil je toch net dat ietsje meer zal alles perfect op elkaar moeten afgestemd en in belans moeten zijn doe zel en testje e 2 stokken zelfde aas naar het zelfde opstakel een met en een zonder en strakke lijnen ik vis zelf ook altijd met en klein schuifloodje op de lijn om zekker te zijn dat zelfs in het midden of 3/4 van de lijn ales op de grond licht ik denk dat sommige vissers het niet doen meer uit lui heid dan uit nut en zelfs als het niet nodig blijkt te zijn voor jou viserei doe ik ze er nog aan als je dan aan het drillen bent hoef je nooit schrik te hebben om in de war te kommen met andere lijnen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
bij de dvd van marco kraal, een aantal jaar geleden, vertelde die ene mark dat je je slip helemaal dicht moet doen, en een stuk naar achter lopen al heb je een vis eraan. je moet dan waarschijnlijk een dikke lijn hebben, (wat ook eerder gezegd is). |
|
|
|
|
|
Zo heb net gedaan en uiteindelijk 9 gevangen en geen losser nemeer. Heb het geprobeerd met het backlead strak over de bodem en heb er daar 4 opgevangen en 1 tje zonder backlead ook strak en met molen dicht. Volgende week nog is proberen.'bedankt voor de nuttige tips en er mogen er nog volgen... Ps: vis regelmatig aan lelie velden en heb er op 4 keer vissen 63 gevangen daar en maar 2 los! Ma het probleem aan die stek is dat hij vlak bij de parking ligt en er dus regelmatig dwazen die je er zien voederen gaan zitten de dag erna... Daarmee heb ik nu deze stek gekozen waar ze niet willen zitten omdat het daar blijkbaar niet zo gemakkelijk is. Alleszins bedankt voor de tips jongens Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 mei 2013 19:54:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
K laat ook altijd mijn backleads een eind het water ingaan en heb ook die sliders op en tungsten tubing. Inderdaad big carp denk ook da het bij de meeste luiheid is en als ze het gebruiken laten ze het vooraan aan de kant afzakken en vissen ze op 40 meter of verder! Ik heb ook gehoord dat bij obstakel vissen je best stevige stokken moet gebruiken? K heb 3 lbs maar heb mij pas nieuwe century fbs 2,5 gekocht . Zou dit problemen geven ? de vijver is wel niet zo groot 2 hectare en dieptes tot 8m dikste vis 20 kg ongeveer maar ook veel 6 kg vissen dus. Grtz Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 mei 2013 23:13:12(UTC)
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Interessante discussie. Bedankt!
|
|
|
|
|
Hier nog enkele foto's van de obstakels zie juist dat het 3 dezelfde waren. ;-) Nicky heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
ja toplood is altijd en must zelf voor open waater of je nu met 2 of 4 stoken vist ik gebruik het altijd het is en gewoont net zoals dat en bolie op de heir doen zo als ik al eerder heb gezegt simpel weg voor met gemak en vis te kunnen drillen zonder in de knoei te geraken met andere lijnen hoe vaak gebeurt het niet dat je daardoor en vis verspilt of ruzie ontstaat door dat je met 2 op 1 plekje zit te vissen in de zomer heb je er zeker geen last van dan runnen ze toch in de winter gebruik ik zo licht mogelijke loodjes samen met lichte swingers kwa stek keuze zit je zeker goed en wat die lossers betreft kan je alt eens een met de ZELFDE rig maar en iets korter heir vissen het zijn soms maar mm die het hem doen ik ga altijd voor perfectie en nix minder zeker aan opstakels dan kommen die 20kg varkens wel van zelf
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-8-2012(UTC) Berichten: 81
|
als er veel wier ligt kan kan je het helikopter systeem gebruiken in combinatie met een chod rig dan dan ligt het lood gewooon op de gronden en het aas dat zweeft boven het wier messchien kan je hier wat mee veel succes
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Hoe lang zijn big game hengels? Hoelang zijn meerval hengels? Kracht overbrengen heeft veel meer te maken met lengte en gebruikte grondstoffen dan velen (ooit zullen) beseffen. Kijk dus niet alleen naar het aantal lbs als je hengels gaat kopen voor obstakelvisserij. Lbs zegt alleen iets over de belasting die nodig is om het puntje van de hengel loodrecht naar de grond te laten wijzen.
Taaie materie hoor, hengels. Valt heel veel over te vertellen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
Bedankt voor de tips van verleden week! Vandaag en gisteren geweest , heb er een aantal mooie Gevangen tegen de obstakels. K heb 2 hengels met backleads gedaan en de hengel Die vlak tegen de obstakels lag heb ik zonder en met een korte onderlijn Die heeft 1 vis van 15,8 op geleverd en een van 14,5! Groeten Bewerkt door de gebruiker woensdag 29 mei 2013 16:28:50(UTC)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Mooie vangsten, hebben de tips je dus goed geholpen.
|
|
|
|
|
heb je nu gevangen MET of ZONDER backlead ?
|
|
|
|
|
heb de 2 dikkere vissen gevangen zonder toplood. met bedoeling voor dadelijk contact te krijgen met de vis. maar heb er ook enkele gevangen met toplood, maar kleinere.
|
|
|
|
|
Goeie morgend Het vissen is 2 weken zeer goed verlopen geen lossers en Ook niks vastgelopen. Nu sinds een paar dagen is de Paai gedaan en lijkt het er op dat ze tijdens het vissen elke keer Terug weg schieten richting de obstakels en heb zo al 6 keer Lijnbreuk gehad. Voorheen was dit niet het geval! Doe natuurlijk ook nog hetzelfde als daarvoor. ( slip toe ,achter De stokken zitten en geen backlead) Heeft er iemand mss enige verklaring voor en of tips? Zou het spijtig vinden om van deze stek weg te moeten Want de dikkere vissen zitten hier echt in de hoek. Ps : ben ook te weten gekomen dat er een prikkeldraad door Heen loopt. Mvg nicky Bewerkt door de gebruiker woensdag 12 juni 2013 09:08:11(UTC)
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Iets verder van de opstakels af gaan vissen!! 6 x lijnbreuk houd in 6 karpers die dondzwemmen met onderlijn nog in hun bek. Ik weet niet of jij visveilige systeem gebruikt maar hoop het wel. Anders is het 6x karper met onderlijn, hoofdlijn van weetikveel hoeveel meter en lood nog in hun bek. Wat misschien handig is om te weten is dat het water warmer wordt en de vis meer gaat zwemmen. Ze komen de opstakels echt wel uit hoor voor een lekkere snack!! Dus je hoeft er niet stijf tegenaan te vissen. Vissen zijn actiever dan in de winter dus zwemmen ze na een aanbeet 2x tot 10x zo haard naar de opstakels toe. Ik zou zeggen ga dus iets verder van de opstakels zitten en anders andere stek! Succes Bewerkt door de gebruiker woensdag 12 juni 2013 11:33:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.