10 ponder Lid sinds: 22-4-2013(UTC) Berichten: 67
|
hallo mensen! hier justin ik woon in havelte 10 meter van me huis is een kanaal DE OUDE VAART er zit ontiegelijk veel roofvis maar karpers? nooit gezien? of gevangen... het is stromend water maar er komen geen boten heeft iemand tips voor mij? met wat moet ik ergaan vissen? welke stek? voor voeren? en zoja met wat moet ik voor voeren? ik heb hier een paar foto's van het water bedankt voor de hulp! |
vissen doe je bij de visboer
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik denk wel dat er karper is. Als ik jou was zou ik een paar mooie plekjes zoeken en is een weekje gaan voeren, probeer het dan nog een keer en dan is je kans al stukken groter dat je karper tegenkomt |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Hier zou zeker karper moeten zitten. Ga eens gewoon wat proberen. Heb je het ooit al eens geprobeerd?
Gr |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Ik ken de wateren niet, maar durf met zekerheid te zeggen dat er karper zwemt. Ik zie op foto twee al een mooie potentiele stek
|
|
|
|
|
hallo,
met wat is het best om voor tegaan voeren? mais? bolies? enja wat voor soort boilies of pelletjes? en frank waar zitten die potentiele stek?
mvg justin |
|
|
|
|
|
justinlok schreef:hallo,
met wat is het best om voor tegaan voeren? mais? bolies? enja wat voor soort boilies of pelletjes? en frank waar zitten die potentiele stek?
mvg justin Uhmm... Mais werkt altijd wel best. maar als het een veel bevist water is kan je ook andere dingen kiezen als Particles (Tijgernoten, pinda's enz) Of Pellets / boilies. een week lang elke dag 3 handjes voer op een bepaalde plek gooien en dan komen ze echt wel ! |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Lijkt mij dat er nog niet veel op karper wordt gevist (vandaar zijn vraag). Ik gok dat Frank de brug bedoeld Ga daar eens voeren met wat zoete mais en probeer het eens met een pennetje, als er niet veel gevist wordt werkt mais vaak het beste.. Succes! b
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 27
|
justinlok schreef:hallo mensen! hier justin ik woon in havelte 10 meter van me huis is een kanaal DE OUDE VAART er zit ontiegelijk veel roofvis maar karpers? nooit gezien? of gevangen... het is stromend water maar er komen geen boten heeft iemand tips voor mij? met wat moet ik ergaan vissen? welke stek? voor voeren? en zoja met wat moet ik voor voeren? zelf had ik de bodem goed afgetast en gezocht naar diepte verschillen, vaak heb je niet veel bijzondere dingen op een kanaal, de meeste zijn gegraven en dus over grote lengtes hetzelfde, maar ze zijn er wel.. een brug is net wat Frank zegt een zogenoemde hotspot op de foto te zien. verder kan je nog een plek zoeken die jou opvalt ( die net even anders is als de rest ) ik ben nu ook weer aan het voeren op een kanaal, ik voer eerst altijd mais, en gooi er af en toe een handje tijgernoten tussen dat doe ik dan 2 week op deze stek. ik loop er meerdere keren in de week langs op verschillende tijden ( spotten ) en dan kijk ik of ik al een teken van leven zie op de stek. ook beslis ik waarmee ik ga voeren, Boilies,of tijgernoten enz ik vis zelf veel met pop-ups succes
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
zou een stuk of 10 stekjes maken met wat mais, eventueel ook wat hennep, en die dan afvissen met de pen,
als je op verschillende plekjes voert dan kom je meteen achter de dieptes, en je krijgt snel genoeg door of er vis zwemt of niet. en vooral VEEL observeren, desnoods op veel plekken voeren en een middagje of avondje de plekken langs fietsen/lopen, en kijken of je karper activiteit kan zien |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
zou bij een onderbreking gaan, bijv die brug. miss 2 dagen een blikje mais voeren, dan een dagje vissen met nepmais boven een bedje gewone mais, en het moet wel lukken denk ik |
|
|
|
|
|
harstikke bedankt mensen morgen ben ik namelijk vrij! en dan gooi ik me hengeltjes in! met mais! en nog een pen hengel erbij! er wordt nooit op het water gevist ja soms gewoon op wit vis en het is hengeltje in hengeltje uit aan voorentjes,
brug? wat is dan de beste plek? onder de brug? in het midden van de brug?
mvg justin! |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Justin, ik denk dat je ook zelf wat initiatief zal moeten ondernemen en moet gaan kijken wat het beste werkt. Een onderbreking in het geheel (in dit geval de brug) kan heel interessant zijn en vaak zwemt daar vis in de buurt. Waar ze dan precies zitten is aan jou om uit te vinden
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
heb je er al visser zien zitten ? en op welk stuk niet ver van mij loop er ook zo en vaartje waar je kan fietsen ga er regelmatig zien vooral als het goed weer is met en polerod bril bij helder weer kan je toch diep kijken. en wat mij opvalt is dat er op sommige stukken van het water geen vis te bespeuren is en 100m verder je de eene na de andere ziet zwemmen dat zijn vooral stukken waar hij natuurlijk voedsel vind .als je tussen die plekken vist zal het en voorbij zwemmer zijn die mss je aas neemt. aan de brug is al en mooi plekje om te beginnen maar zoek ook waar de grond van de dijk weggezakt is en bochten doen het ook altijd wel goed en waar watervogels zijn op zulke watertjes voeden die zich vooral met waterplanten en kleine waterdiertjes .let wel op da je de vogels niet voert maar de karper e Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 april 2013 18:07:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
heey big carp.
bij de brug zitten ze meestal heb er in mijn leven 3x zien zitten het is nou 20 meter van me huis.
en moet ik nou op diepte lette? en harde onder gronden? |
|
|
|
|
|
en ik ga morgen vroeg drekt me hengels uitgooien met mais en wat hennep bij voeren! ben benieuwd! |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
justinlok schreef:heey big carp.
bij de brug zitten ze meestal heb er in mijn leven 3x zien zitten het is nou 20 meter van me huis.
en moet ik nou op diepte lette? en harde onder gronden? denk dat de diepte overal het zelfde is nss de hartheid van de bodem kan en factor zijn maar ik durf mijn geld zetten op modder mss eens met rubberbootje en en stok kijken hoe diep de moder is pas daar je lengte van je onderlijn naar aan als je aan de brug vist vis dan niet in de stroming maar net er buiten en fiets het water eens af als het mooi weer is mss zie je wat verder vis zwemmen of springen
|
|
|
|
|
Modder ja en plekken met steen maar bedankt |
|
|
|
|
|
stenen zijn ook interessant daar zitten vaak kleine kreeftjes tussen verscholen
|
|
|
|
|
zojuist mais gevoerd en hoepn op resultaat morge! |
|
|
|
|
|
We horen het wel van je! Succes! |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.