20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
Welk toplood kan ik best gebruiken op het kanaal en is toplood wel goed op een kanaal. Hoeveel zou je gebruiken op een kanaal (ik vis met 112-127 gram meestal). 15 gram is niet voldoende neem ik aan om te blijven liggen... |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik gebruik op het kanaal vaak 30 gram toplood. Nu vis ik op een kanaal met alleen maar plezier vaart en ik weet niet of 30 gram genoeg is voor een beroeps schip dat over komt varen...
Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
|
Het is de bedoeling dat dat toplood in de kant kan liggen of in de vaargeul dus zou wel de bedoeling zijn dat dat niet kan verplaatsen of zo min mogelijk. |
|
|
|
|
2 toploodjes zou een oplossing zijn, kan je 1 in de vaargeul leggen en 1 voor de kant..
Mvg; Jordy Paauw |
|
|
|
|
is me wat te duur 2 toploodjes per hengel... |
|
|
|
|
miss gwn is proberen met slappe lijn op het kanaal? of kan dat niet? |
|
|
|
|
Kan prima, ik ken iemand die hier op het kanaal altijd met slappe lijnen vist. Een paar keer bij hem wezen kijken en terwijl er een boot overheen voer bleven de piepers stil. Bleef dus wel mooi op de bodem liggen. Hij viste met 40 honderdste fluorcarbon dacht ik,
Mvg; Jordy Paauw |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Met slappe lijn wil wel doe ik ook altijd.Met de pleziervaart is het nog wel te doen maar komt er zon vrachtschip voor bij dan haal ik mn hengels dr uit, ik denk dat daar geen enkel toploodje tegen bestand is |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
ik vis ook met 0.30 fluorcarbon dus zou dit wel eens willen proberen. |
|
|
|
|
maar verplaatst je lood niet onderwater door drijfvuil ofzo als je slappelijn vist? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Bij ons in de kanalen kan je het allemaal vergeten, door de zuiging van de beroepsvaart wordt alles verplaats als je het al dan niet kwijt bent, ik haal dan alles met wat ik vis over de vaargeul binnen, dat is beter als elke keer alles weer opnieuw optuigen.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Volgens mij heb je van skarp ook toploodjes die speciaal voor de kanaalvisserij gemaakt zijn Je moet dan denken aan een soort griploodjes van 20 tot 35 gram |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
Wat voor kanaal vis je, een met veel of weinig stroming, veel of weinig scheepvaart en wat voor scheepvaart??
Zelf als ik aan het kanaal zit te vissen staat er meestal stroming. ook is er veel pleziervaart en af en toe een vrachtschip dat langs gaat.. als je wat vaker op je kanaal zit kan je een beetje inschatten wanneer de scheepvaart langs komt.
Als ik onder de eigen kant zit te vissen dan gebruik ik de captive backleads 56 Gram van fox. die blijven dan wel liggen. alleen als ik aan de andere kant van het kanaal lig, dan gooi ik er een normaal toploodje op van ook 50/60 gram en die laat ik meestal liggen rond de vaargeul dat blijft meestal wel liggen ook heb ik niet veel last van boten die mijn lijn mee nemen.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2011(UTC) Berichten: 89
|
oja, zelf vis ik bij een beetje stroming met 60-80 gram, en als er redelijk wat stroming staat gooi ik er meestal rond de 100 gram aan
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Fox Captive backleads. Werkt prima bij mij
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Of helemaal niet, als er b.v. mosselbanken liggen wil ik mijn lijn niet op de bodem hebben liggen. Vis dan recht omhoog vanaf het lood ( dmv een polystireen bal),omhooggaande lijn evt. gecamoufleerd. Langs eigen kant laat ik als het mogelijk is mijn lijn via de oever lopen en dan via een banckstick met een wasknijper , mijn lijn in het water.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
ik vis op een kanaal met veel beroepsvaart, gebruik meestal 43gram toplood en vanaf 130gram lood en dat werkt bij mij goed.. Je ziet de lijn trekken aan je swingers gezien die lichter zijn dan je lood maar de rest blijft goed liggen.. Slappen lijn is in dit geval een no go want die word 100% opgezogen. zelfde als het vissen met een snowman in de vaargeul, alles word opgezogen en verplaatst en de war getrokken etc. Als ik de lijn uitvaar naar de overkant dan gebruik ik een 2de toplood in de vaargeul zodat ik zeker weet dat er niks word opgezogen.. Ik zal van de zomer eens een artikel schrijven over mijn 10jaar ervaring kanaal vissen. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 16 april 2013 17:45:22(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
captive backleads zijn beste.
zwaar genoeg en moest je toch lijnbreuk hebben heb je je toplood toch nog ;P
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Eerst geschreven door: Mikaë captive backleads zijn beste.
zwaar genoeg en moest je toch lijnbreuk hebben heb je je toplood toch nog ;P allemaal leuk die captives, tot ze een keer om je lijn heen slaan tijdens een aanbeet... |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.