logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
big carp  
#1 Gepost : dinsdag 9 april 2013 21:34:16(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
dag iedereen bij deze zou ik de nederland's karper collega's willen vragen of er iemand info
kan of wil geven over de graauwkreek en de vlaammsekreek te regio hulst
ik hoef geen info over: vissen of plaatsen, dieptes ... da vis ik zelf wel uit Like dat maakt het spanend -Blij
maar wat ik wel zou willen vragen is het volgende : of er nachtvissen is toe gestaan,3stokken en of het en openbaar water is .
nu met de nieuwe wet in NL .ik heb en site gevonden voor heel NL viswaters maar die vragen en vispas nr en aangezien ik geen NL vispas heb (nog niet) kan ik er nix over vinden Verdrietig
daarom hoop ik dat iemand me iets meer kan vertellen .

alvast bedankt
Sponsor
edwin  
#2 Gepost : dinsdag 9 april 2013 22:32:37(UTC)
edwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik ken de waters niet, maar de meeste waters rond Hulst zijn van de Clingse hengelaars. Deze zijn niet aangesloten bij de federatie en heb je dus geen vispas nodig, alleen een vergunning van hun vereniging. http://www.clingsehengelaars.nl/ 3 hengels is toegestaan en nachtvissen alleen in de maanden juli/aug/sep , weet niet exact hoe dit zit met de nieuwe federatie regels

Meeste waters in zeeuws-vlaanderen kan je terug vinden op de site http://www.visseninzeeuwsvlaanderen.nl/

Beetje reclame voor m'n eigen vereniging :-) enkele kilometers naar het westen liggen de waters van HSV GOA Axel http://www.goa-axel.nl OP de meeste waters mag je het hele jaar nachtvissen, 3de hengel is 15 euro extra per jaar. we zijn wel aangesloten bij de federatie dus een vispas is nodig. als je dus nog niet lid bent van een andere club ben je dus voor 54,5 het mannetje voor een jaar.
big carp  
#3 Gepost : woensdag 10 april 2013 18:38:43(UTC)
big carp

25 ponder

België

ik heb enkele jaren in axel gevist tot het verboden werd voor voerboten en nacht vissen
maar met dat iemand mij vertelde over de graauw zie ik het als en nieuwe uitdaging alen wis hij niet of er nachtvissen is toegestaan hij is zelf en roofvisser en die vissen niet s'nachts e
vind het ook en beetje dom om eerst en vispas te kopen en dan te infomeren
daarom de vraag Like
tom de maat  
#4 Gepost : zaterdag 13 april 2013 23:59:55(UTC)
tom de maat

35 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Vlaamsekreek is volgens mij verboden nacht te vissen natuur beheer vergunning is beperkt..
Graauwse kreek zal ik morgen eens na vragen maar zo ver ik week heb je daar niks bijzonders voor nodig (lees als niks)
edje51  
#5 Gepost : zondag 19 mei 2013 10:43:57(UTC)
edje51

Nieuwe uitzetting

tom de maat schreef:
Vlaamsekreek is volgens mij verboden nacht te vissen natuur beheer vergunning is beperkt..
Graauwse kreek zal ik morgen eens na vragen maar zo ver ik week heb je daar niks bijzonders voor nodig (lees als niks)

Ben ook al aan het zoeken geweest voor een vergunning op de Graauwse kreek. Nog niets gevonden helaas. Iemand
verwees mij naar de Clingse hengelaars, maar daar valt de Graauwse kreek niet onder.
NielsDB  
#6 Gepost : zondag 26 mei 2013 12:57:39(UTC)
NielsDB

5 ponder

De vlaamsekreek ook wel stenenbeer genoemd veronderstel ik ? Daar is het bijna niet mogelijk om aan een vergunning te geraken. Het aantal vergunningen is beperkt, de prijs van deze vergunningen is ook laag daarom behouden vooral oudere vissers hun vergunning daar, ook al komen ze niet meer vissen. Hierdoor komen er slechts enkele plaatsen vrij per jaar en die worden dan denk ik ook enkel via via verdeelt denk ik. In principe is het wachten tot er weer iemand dood valt is er mij verteld Knipoog

Grauwsekreek is volgens mij iets van 17,5 euro per jaar. Kan wel eens kijken bij wie je daarvoor moet zijn als je wil.
big carp  
#7 Gepost : zondag 26 mei 2013 13:11:02(UTC)
big carp

25 ponder

België

ja da zou fantastis zijn ik hat ook gehoord dat het en privé water is maar meer ben ik nog niet tewete gekomen :(
axel is ook trug intresant aant worden je mag er overal nachtvissen en met 3 hengels
NielsDB  
#8 Gepost : zondag 26 mei 2013 13:39:13(UTC)
NielsDB

5 ponder

Fort Liefkenshoek kan je ook terug vergunningen krijgen vanaf vorige week of deze week denk ik maar is zonder nachtvissen en slechts 2 hengels. 60voet zit teveel volk naar mijn zin. Of als je iets verder rijdt naar Terneuzen?
NielsDB  
#9 Gepost : zondag 26 mei 2013 14:19:02(UTC)
NielsDB

5 ponder

Zou ergens in kuitaart zijn voor een vergunning op de graauwsekreek. Best eens naar staatsbosbeheer bellen en die kunnen je dan wel verder helpen normaal gezien.
big carp  
#10 Gepost : zondag 26 mei 2013 14:27:20(UTC)
big carp

25 ponder

België

de orteense kreek 8km water zit mooie vis maar ook veel kleine vis nie gemakeluk water
oke dan gaan we da volgende week eens doen Like

Bewerkt door de gebruiker zondag 26 mei 2013 14:29:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Pascal Warrens  
#11 Gepost : zondag 5 januari 2014 15:52:00(UTC)
Pascal Warrens

Nieuwe uitzetting

Man
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi,
ik wil nog effe reageren op de Vlaamse Kreek.
Dit water is in het beheer van de visclub; "DE WEEL" uit Huls.
Voor dit water geldt een wachtlijst, dus om daar een visvergunning te krijgen gaat dan ook effe duren.
Ikzelf ben in het bezit van een vergunning op dit water.
Betreft de karperpopulatie, kan ik je melden,dat er heel erg veel, en dan bediel ik ook heel erg veel kleine karper (eigen kweek tot een kilo of 5) zit.
Ik vis er daarom ook graag , met de penhengel.
Vroeger, voor de grote vissterfte, kwamen er hele mooie karpers voor tot wel 15KG.
Ik heb er zelf 1 mogen vangen. Nu momenteel vang ik ze tot 8kg, maar het grote deel is rond de 5. Nachtvissen is niet toegestaan.
Groet
Pascal
thanks Pascal Warrens is 1x bedankt voor deze nuttige post.
edwin op 5-1-2014(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.