logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
MartijnTinus  
#1 Gepost : zaterdag 6 april 2013 22:22:09(UTC)
MartijnTinus


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 19-8-2011(UTC)
Berichten: 6

Geachte forumleden,

Aankomende week willen mijn vismaat en ik aan het karperseizoen 2013 beginnen. Eindelijk gaan de temperaturen omhoog en hopelijk zal er snel weer een karper op de mat komen.

Het water wat wij willen gaan bevissen is een kanaal van +/- 30 meter breed waar alleen pleziervaart vaart. Het kanaal is opgedeeld in verschillende stukken door middel van sluizen. De gemiddelde diepte is 3 meter.

Wij hebben gekozen voor een plek waar een t-splitsing is naar een kleiner kanaaltje welke is aangesloten op een stel ondiepe plassen welke in de paaiperiode kunnen fungeren als paaiplaats voor vriend karper. Het kleine kanaaltje staat in verbinding met het grotere kanaal door een soort gemaal welke redelijk veel turbulentie in het water veroorzaakt. Vissen kunnen hier niet doorheen echter, naast dit gemaaltje is wel een verbindingsroute waar de vissen dus van het ene naar het andere kanaal kunnen zwemmen.
Afgelopen week zijn we met de boot + dieptemeter de stek gaan onderzoeken en hebben enkele hotspots kunnen vinden. We zijn van plan om drie dagen voor te voeren met een mix van tijgernoten, mais en hennep.

Nu zijn we echter enorm aan het twijfelen geslagen omdat de water temperatuur nog erg laag is. Daarnaast twijfelen we erg of de vis al wel op deze plek aanwezig zal zijn. In de koude periode zit de vis natuurlijk lang niet zo verspreid op het kanaal als in de warmere periode.

De enige manier om hierachter te komen is natuurlijk gewoon gaan en zien wat er van terecht komt.

Toch lijkt het mij interessant om te weten wat jullie mening is van onze aanpak en of jullie ervaringen hebben met het vroege voorjaarvissen op het kanaal.

Ik ben benieuwd,

Martijn
Sponsor
martin blom  
#2 Gepost : zondag 7 april 2013 10:18:31(UTC)
martin blom


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2010(UTC)
Berichten: 99

Gewoon gaan en je gaat van zelf zien of je vangt als de vis gaat zwemmen en dat is soms sneller als je denkt zal je ze ook gaan vangen.Je kan ook wachten tot je gaat horen dat andere de eerste vangsten hebben gedaan maar het is toch beter als jij de eerste bent en het gaat om het aanwezig zijn aan het water en lekker je ding doen dan is vangen maar bij zaak.
Maar met mais en hennep moet je toch zeker wel witvis aan trekken dus als je die zelfs niet vangt weet je genoeg en anders na het voeren moet je toch zeker wel de brasem zien azen.
Je kan beter gewoon met alleen bollen voeren niet zo veel is niet nodig gaat meer om dat er wat leg en wat te halen valt anders trek het alleen te veel witvis aan.
Instand heb ik wel een keer succes gehad met mais en hennep gewoon een brede strook voren en dan een paar meter naast je voerstrook een single 24 mm neer leggen hoppa de karper (grotere) trekken toch eerst naar de randen van de voerplek en vinden je bollie terwijl de witvis zich vol storten op je mais.En ook als je gaat voeren met mais en hennep tijdens het vissen naast die massa voer liggen of anders niets bij voeren en alleen single zodat de vis gaat zoeken er zijn zoveel wegen die naar Rome lijden gewoon proberen en de tijd zal het leren zelf voer ik nooit met mais en zo Simpel op rivieren en kanalen zijn er gewoon te veel witvis en die wil ik niet aantrekken.Niet eens Tik 'm aan!
MartijnTinus  
#3 Gepost : zondag 7 april 2013 11:11:01(UTC)
MartijnTinus


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 19-8-2011(UTC)
Berichten: 6

Laten we die witvis nou juist wel willen aantrekken. Onze gedachtegang hierachter is dat zodra witvis op je stek zal komen de karper ook sneller de stek zal vinden. Witvis niet willen vangen is een ander aspect. Door ook met jumbo tijgernoten te voeren en te vissen hopen we selectiever te vissen.
timvanzanten  
#4 Gepost : zondag 7 april 2013 11:11:48(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ga eens opzoek naar de ondiepere kantjes die in de zon liggen. Ook waterlozingen doen het vaak goed. Als draait deze tijd bij die beesten om temperatuur. Verder kunnen onderstaande artikelen je wellicht nog helpen bij je visserij:

http://www.carpfeeling.c.../1333/Tegen-de-stroom-in
http://www.carpfeeling.c...n/1274/Vissen-op-kanalen
martin blom  
#5 Gepost : zondag 7 april 2013 22:41:44(UTC)
martin blom


10 ponder

Lid sinds: 7-3-2010(UTC)
Berichten: 99

MartijnTinus schreef:
Laten we die witvis nou juist wel willen aantrekken. Onze gedachtegang hierachter is dat zodra witvis op je stek zal komen de karper ook sneller de stek zal vinden. Witvis niet willen vangen is een ander aspect. Door ook met jumbo tijgernoten te voeren en te vissen hopen we selectiever te vissen.


Dat zeg ik toch dus als je al idee heb waarom nog vragen ,ik heb liever geen witvis de grotere vissen mijden deze drukke plekken iedereen heb zo zijn eigen ideeen.
ga lekker vissen ga ik ook in iedergeval weer doen volgende week en in zin dat ik heb!!
ronald308  
#6 Gepost : maandag 8 april 2013 00:18:54(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Dr is hier toch al een heel topic over geschreven?Uiteindelijk gaat het toch aleen maar over aasDus...
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.