10 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 69
|
Iemand ervaring met de free spirit hengels? vorige vrijdag in de carp tackle shop geweest en een paar van deze stokken in mijn handen gehad ik was direct verkocht! de 2,75 plooiden echt tot in het handvat helaas ben ik niet zo bekend met de typenr's van het merk en weet dus ook niet meer welke stok ik nu juist in mijn handen had dit worden zeker mijn volgende stokken !
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-7-2012(UTC) Berichten: 358
|
ik weet niet juist welke hengels je vast hebt maar het hangt er ook vanaf hoe ver je vist en of je tegen obstakels vist dat er genoeg power aan zit. Wat is je doel bij het vissen? |
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha |
|
|
|
|
ik ga ze zowiezo kopen hoor vroeg me gewoon af of er mensen ervaring hebben met de hengels van free spirit of er iets meer konden over zeggen pas een set afstandhengels gekocht en dit worden de hengels voor uit te varen Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 april 2013 18:09:46(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hadden ze zilverkleurige reelhouders?
|
|
|
|
|
ik dacht dat het de E.S. was als ik een beetje nadenk of het kan ook de E class in 2.75 zijn maar het gaat mij eigenlijk over het merk free spirit zelf Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 april 2013 18:50:38(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ik vis zelf met Free Spirit E-Class hengels 2.75lb. Ze hebben voor- en nadelen:
voordelen: - Mooie dunne blank die parabolisch genoeg te noemen is voor een fijne dril.
Nadelen:
- Reelhouder is waardeloos. Het gaat om de plastic zilverkleurige variant. Deze gaat steeds los ondanks dat je hem vast aandraait. - Werpeigenschappen voor een 2.75lb vallen tegen. Ik heb een Engelse vriend ( die tevens enorm goed kan werpen) ermee laten werpen maar die stond perplex en dan niet in positieve zin. - Blank is mij te dun. Hij schiet tijdens het drillen onder je arm door. Maar dit is heel persoonlijk uiteraard.
Ik zelf ben er aardig tevreden mee maar weet wel dat ik het setje binnenkort eens laat customizen om hem echt top te maken. Ik geef je wel de tip mee om hengels niet op uiterlijk te kopen. Voor een 2.75lb was de E-Class wellicht te parabolisch waardoor hij moest inleveren op werpvermogen.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-1-2013(UTC) Berichten: 29
|
even een kleine bump Heb vandaag zo een beetje alle free spirit hengels in mijn handen gehad en ik zou niet goed weten welke te kiezen. De verkoper (Carp tackle shop) wist me alvast te overtuigen om de century hengels links te laten liggen. Toevallig iemand die me over de streep kan trekken om een keuze te maken ? Het gaat toch om wat centjes daarom dat ik er wat meer over wil te weten komen Het gaat hierbij om de E ( goedkoopste) , de ES en de XS. Hieronder kort mijn visserij en ondervindingen visserijIk vis momenteel op een niet al te groot water , dus ver gooien is momenteel geen noodzaak ( de voerboot doet het werk ). De vissen die er zwemmen zijn vooral 12 - 15 kg maar gaat tot 23 a 24kg. Vanaf volgend jaar of over 2 jaar zou ik graag minstens toch 1 a 2 keer per jaar naar een groter betaalwater willen trekken. Wier en obstakels heb ik niet teveel last van. Enkel lelie's liggen er op enkele plaatsen ondervindingenE & ES: 2,75 LB De ES was wat mooier afgewerkt en ging ook net iets lekkerder door. Het verschil tussen beide hengels was geloof ik wel zeker >100 euro. Ik heb ook een armalite hengel vastgehad en deze is meer te vergelijken met de ES veronderstel ik dan. Terwijl de E net iets minder dat wauw effect gaf XS 3.25 LB : De hoge testcurve schrikte me eerst serieus af. Ik verwachte iets als een bezemsteel in mijn handen te krijgen, maar niks is minder waar. Het top gedeelte van de stok ging al snel volledig krom. Het zou een echte allround hengel zijn waarmee tijdens het drillen een mooie parabolische actie aanwezig is, en bij het inwerpen behoorlijke afstanden behaald kunnen worden ( en PVA-zakjes!). Er kan gekozen worden tussen een 50 en 40mm startoog. Ik zou zelf voor het 40 mm oog gaan. Ook voor wier-rijke wateren zoude deze hengels dan beter scoren De XS was iets duurder als de ES maar niet fors duurder als ik het goed voor heb. opmerkingenVolgens de verkoper zijn de problemen met de reelhouders bij de huidige generatie opgelost. Vroeger werden er fuji houders gebruikt. Nu maakt free spirit ze zelf, met dezelfde carbon en zelfde dikte als de blank. Verder zijn de hengels ook volledig kras bestendig; heb de test gezien in de winkel door een muntstuk er goed tegen te krassen. Eens op spuwen en alles was weer als nieuw Iemand die me hier nog iets extra over weet te vertellen? Bewerkt door de gebruiker woensdag 17 juli 2013 19:56:47(UTC)
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
100% century als het geld het toe laat. wat waren de redenen voor de verkoper om ze niet te nemen?? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-1-2013(UTC) Berichten: 29
|
Voor de duidelijkheid, hij keurde de century's zeker niet af persoonlijk vond ik de free spirits dat net iets meer hebben. Moet er wel bij vertellen dat ik geen enkele kennis van beide hengels heb, is dus enkel eerste indruk lang mijn kant De free spirits zijn naar mijn inziens iets exclusiever in die zin dat het moeilijker is om er aan te geraken. Er is maar 1 verkoper in België en ook maar 1 in Nederland van deze hengels (bewuste keuze van FS) . Terwijl ze in Engeland blijkbaar overduidelijk de marktleider zijn, dus zullen het toch ook vast wel zeer degelijke hengels zijn. De prijs scheelt maar iets van een 20 euro denk ik lodewijk ( armalite t.o.v. FS E.S)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.