Nieuwe uitzetting Lid sinds: 1-4-2013(UTC) Berichten: 9
|
hallo allemaal.
ik heb laatst een grote partij boilies ingeslagen.
het gaat hier om zakken van 5 kg per stuk.
maar ik ga niet elke keer een zak van 5 kg open maken.
ik wil dus deze zakken appart verpakken van 1 kg per stuk.
nu wilde ik dus weten hoe ik dit het beste kan gaan doen.
het gaat hier om ready made boilies.
zoiezo liggen de boilies in een kist afgesloten en in het donker, ze blijven voorlopig wel vers.
alvast bedankt voor enige tips.
mvg marcel
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Vacumeren, emmers. Alles wat luchtdicht afsluit. Of invriezen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
DavidT schreef:Vacumeren, emmers. Alles wat luchtdicht afsluit. Of invriezen. Oke maar waar hebben we het dan over? ik heb geen emmers dus die optie valt af. ik zat zelf te denken aan plastic zakken. die per 1 kg afwegen en dan (knoop erin, of plastificeren ) moet er dan ook nog deels wat lucht bij zitten bij de boilies? en hoe zit dat met vacuum verpakken? want ik had begrepen zoals ze nu verpakt zijn dan ( als ik ze donker weg stop ) dat ze dan op zich wel een jaar goed blijven. greetz Bewerkt door de gebruiker maandag 1 april 2013 13:01:25(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
d Een plastic zak plastificeren? Das een goeie! Emmers kan je kopen. Vacumeren heb je een machine voor nodig of een aardige slager in de buurt. Zo groot is je probleem niet. Je zakken van 5 kilo laten voor wat het is en af en toe 1 zak ompakken in hersluitbare zakken. In hele grote wietzakken bijvoorbeeld. Bewerkt door de gebruiker maandag 1 april 2013 13:01:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
DavidT schreef:d Een plastic zak plastificeren? Das een goeie! Emmers kan je kopen. Vacumeren heb je een machine voor nodig of een aardige slager in de buurt. Zo groot is je probleem niet. Je zakken van 5 kilo laten voor wat het is en af en toe 1 zak ompakken in hersluitbare zakken. In hele grote wietzakken bijvoorbeeld. je bedoelt die zakjes die je aan de bovenkant soort van dichtritst? Misschien eventueel wel met emmers werken. Hoe gaat dat dan in ze werk? ik verpak elke smaak boilie in een apparte emmer en sluit hem luchtdicht af? en als ik dan wat nodig heb omdat ik ga vissen haal ik er wat uit en sluit hem dan weer luchtdicht af? greetz
|
|
|
|
|
Ja, die zakjes. Dus je hebt een x aantal zakken van 5 kilo. Die laat je dicht op 1 na want die ga je verdelen over 5 hersluitbare zakken. Kan je iedere keer een kilo meenemen of meer of minder.
In een emmer zit je aas in een redelijk beschermde omgeving. Maar 5 hersluitbare zakken kosten minder dan 5 1 kilo emmers.
Vangze! |
|
|
|
|
DavidT schreef:Ja, die zakjes. Dus je hebt een x aantal zakken van 5 kilo. Die laat je dicht op 1 na want die ga je verdelen over 5 hersluitbare zakken. Kan je iedere keer een kilo meenemen of meer of minder.
In een emmer zit je aas in een redelijk beschermde omgeving. Maar 5 hersluitbare zakken kosten minder dan 5 1 kilo emmers.
Vangze! heb je ook enig idee waar ik van die zakken vandaan kan halen? ik heb al op internet gekeken maar dan kom ik gelijk op minimaal 100 zaken uit. greetz
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Bij de action zijn die zakken te koop.Marskramer heeft ze ook alleen betaal je dan voor het zelfde merk 2euro meer |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-11-2010(UTC) Berichten: 80
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
marcel19 schreef:
Misschien eventueel wel met emmers werken.
Hoe gaat dat dan in ze werk?
|
|
|
|
|
bas van geffen schreef:marcel19 schreef:
Misschien eventueel wel met emmers werken.
Hoe gaat dat dan in ze werk?
daar bedoel ik mee. als ik alles in een emmer heb zitten 5 kg. gaat dat dan goed als ik AF en TOE de deksel open maak en er wat boilies uithaal voor een dagje of een weekend vissen. zolang ik de deksel maar weer sluit en het meeste lucht eruit laat blijven de boilies dan ook lange tijd goed? greetz
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
marcel19 schreef:DavidT schreef:Ja, die zakjes. Dus je hebt een x aantal zakken van 5 kilo. Die laat je dicht op 1 na want die ga je verdelen over 5 hersluitbare zakken. Kan je iedere keer een kilo meenemen of meer of minder.
Vangze! heb je ook enig idee waar ik van die zakken vandaan kan halen? ik heb al op internet gekeken maar dan kom ik gelijk op minimaal 100 zaken uit. greetz 100 zakken kan je wel ff vooruit , per hoeveel zakken wil je dan eigenlijk wel kopen ? |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
griend schreef:marcel19 schreef:DavidT schreef:Ja, die zakjes. Dus je hebt een x aantal zakken van 5 kilo. Die laat je dicht op 1 na want die ga je verdelen over 5 hersluitbare zakken. Kan je iedere keer een kilo meenemen of meer of minder.
Vangze! heb je ook enig idee waar ik van die zakken vandaan kan halen? ik heb al op internet gekeken maar dan kom ik gelijk op minimaal 100 zaken uit. greetz 100 zakken kan je wel ff vooruit , per hoeveel zakken wil je dan eigenlijk wel kopen ? ik heb er maar een paar nodig. zoals mij eerder al verteld was, boilies waar je niet mee gaat vissen lekker dicht laten in de orginele zakken. en dan 1 zak open maken die verdelen per 1 kg zak. en ik denk dat ik hersluitbare diepvrieszakken ga gebruiken. greetz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
readymades kun je gewoon goed houden in een emmer... ik laat ze soms wel eens expres een paar weken in een open emmer staan zodat ze harder worden.
een emmer van 5 kg die regelmatig open gaat is geen probleem. readymades zijn gemaakt voor een lange houdbaarheid.
|
|
|
|
|
bas van geffen schreef:readymades kun je gewoon goed houden in een emmer... ik laat ze soms wel eens expres een paar weken in een open emmer staan zodat ze harder worden.
een emmer van 5 kg die regelmatig open gaat is geen probleem. readymades zijn gemaakt voor een lange houdbaarheid.
top dat is wat ik wilde horen. ik ben nu aan het experimenteren met hersluitbare zakjes van de Ikea. ik heb nu dus 5 losse zakken van 1 kg per stuk. kijken hoe dit vordert. greetz
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Dat Zal heus wel goed gaan. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
griend schreef:Dat Zal heus wel goed gaan. ik heb nu inderdaad die zakjes gebruikt. per 1 kg verpakt. en dan met de stofzuiger al het resterende lucht eruit gezogen en dan dicht geript. neem aan dat dat zo goed gaat. greetz
|
|
|
|
|
de lucht hoeft er niet eens uit. voordeel van readymades...
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-8-2012(UTC) Berichten: 29
|
je kunt ook gewoon een normale plastic tas pakken, een ijzeren staal paken(of soldeerbout als je hem hebt bij voorkeur), die verhit je en dan smelt je de zak bij de opening aan elkaar waardoor hij luchtdicht is afgesloten.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.