logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ancoes  
#21 Gepost : woensdag 13 maart 2013 23:44:47(UTC)
Ancoes


15 ponder

Lid sinds: 31-1-2013(UTC)
Berichten: 107
Man
Nederland

Bedankjes: 9 keer
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
jvs schreef:
Ancoes schreef:


Ik vis bijna altijd met gevlochten lijn, zie het probleem niet.... Maar mist je weet hoe je er mee moet vissen!! Vind hem toch al een lompe boer om het zomaar te zeggen. Geen goed voorbeeld helaas.
Maar wat me hier (forum) wel opvalt, dat er wel veel anti gevlochten hoofdlijn zijn...

Mvg, Anco


op veel waters is het zelfs verboden om met gevlochten lijn te vissen,ik ben ook geen voorstander van gevlochten lijn,de vis heeft geen enkele kans,slip dicht en trekken is het 9 van de 10x.
ik vis gewoon met 30mm nylon al jaren.


Weet ik dan vis ik natuurlijk ook anders, maar als ik met gevlochten lijn vis zorg ik altijd voor een zwak punt in me systeem en das me onderlijn. Mocht er een lijn breuk ontstaan weet ik dat tie het kwijt raakt. Maar "het slip dicht en trekken" is het er niet mee om kunnen gaan, is niet de lijn maar de persoon. Hier dus Marco...jammer

Mvg
Erwin  
#22 Gepost : donderdag 14 maart 2013 00:22:43(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hahaha, leuke discussie. Toch begrijp ik persoonlijk wel dat veel (bijna alles) in scène wordt gezet. Je wilt als kijker mooie beelden en dit kan alleen als je het script. Je kunt een cameraman (kosten zo rond de 100 euro per uur) niet uren lang je hengels in beeld laten houden in de hoop dat er iets gebeurt. Bovendien moeten ze heel wat accu's meenemen.

Kortom. Gescripte beelden zijn altijd mooier omdat je het net zo vaak kunt doen tot het top is en dat is wat het kritische publiek wil....
bas van geffen  
#23 Gepost : donderdag 14 maart 2013 00:50:07(UTC)
bas van geffen


10 ponder

Lid sinds: 5-11-2010(UTC)
Berichten: 80

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
nou dan zouden ze het een stuk mooier kunnen maken als dat ze dat nu doen... ziet eruit als jut en jul die een vis gaan vangen... het is bijna black comedy...
ronald308  
#24 Gepost : donderdag 14 maart 2013 01:40:18(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
bas van geffen schreef:
nou dan zouden ze het een stuk mooier kunnen maken als dat ze dat nu doen... ziet eruit als jut en jul die een vis gaan vangen... het is bijna black comedy...

Dan kijk je er toch niet naar
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Erwin  
#25 Gepost : donderdag 14 maart 2013 14:56:52(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Tja, hier hebben veel mensen een andere mening over. Persoonlijk vind ik het een goede formule wanneer je bekijkt dat niet wij, maar vooral de jonge visser (jeugd) de doelgroep is. Hier is het dus ook voor gemaakt. Voor de meeste mensen hier is het niveau van vertellen en de verschillende onderwerpen veel te laag. Toch denk ik dat de jeugd hier erg veel van leert en er met veel plezier naar kijkt. Tenminste.... dat deed ik altijd wel.
ronald308  
#26 Gepost : donderdag 14 maart 2013 15:07:47(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Erwin schreef:
Tja, hier hebben veel mensen een andere mening over. Persoonlijk vind ik het een goede formule wanneer je bekijkt dat niet wij, maar vooral de jonge visser (jeugd) de doelgroep is. Hier is het dus ook voor gemaakt. Voor de meeste mensen hier is het niveau van vertellen en de verschillende onderwerpen veel te laag. Toch denk ik dat de jeugd hier erg veel van leert en er met veel plezier naar kijkt. Tenminste.... dat deed ik altijd wel.

Dat deed en doe ik nog steeds Erwin het verschil met vroegah is dat er toen nog niet zoveel beschikbaar was,in vergelijking met nu.
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
leen  
#27 Gepost : donderdag 14 maart 2013 19:06:12(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
DioR schreef:
TomRoozeboom schreef:
Ik wil geen azijnzeiker zijn, maar toch vind ik het jammer dat Marco op een 'klein' riviertje met gevlochten lijk vist met geen visveilig systeempje. Dit zou toch handig voor de nieuwe jeugd!

Straks vist iedereen met gevlochten lijn op de normale stekken of zonder vis veilige systemen.

Lijkt me een goede tip voor volgende keer!

Verder is het altijd gewoon leuk om te bekijken, zonder al teveel informatie informatie!

Gr. Tom


Als we dan toch bezig zijn...

Ik vind dat Ed ook niet gepaald het goede voorbeeld geeft door karpertjes in het gras te leggen. Als is het gras nog zo zacht, er zitten altijd harde stukken in. Voortaan, ook al weet je dat je knollen gaat vangen, gewoon een onthaakmat mee!


Zie het bericht van Ed Stoop op zijn facebook pagina gisteren Onderwerp/titel ==> ONTHAAKMAT )
http://www.facebook.com/ed.stoop.9

Ik kreeg overigens al keurig een bericht van Ed vanmorgenvroeg nadat ik gisteravond (laat) een bericht naar Sportvisserij Nederland had gestuurd.
(werkt beter dan klagen op een Forum ;-) ).

Ik denk er anders over dan Ed.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 maart 2013 19:08:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.