15 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 102
|
ik heb een vraagje omtrent de vispas ik ben lid van Groot-Rotterdam en Hsv de ruischvoorn in berkel en rodenrijs. nu hoorde ik van een kennis dat je eigenlijk maar 1 vispas hoeft te hebben en gewoon lid moet worden van die andere vereniging ik snap niet helemaal hoe dit nou zit.
misschien dat jullie wat weten?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
Ik heb het ook niet helemaal duidelijk |
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Ik ben lid van Sportvisserijbelangen Delfland en heb dit wel eens nagevraagd. Ik weet dat ik dus ook mag vissen op wateren van de Ruischvoorn, maar volgensmij hebben ze ook samenwerking met groot rotterdam. Dit weet ik niet helemaal zeker. Moet het zelf eigenlijk ook nog een keer navragen, want wil van het jaar waarschijnlijk ook op water van groot rotterdam gaan vissen. Maar je kan het heel makkelijk navragen door op de site van je federatie naar contact te gaan en even een mailtje te sturen. Ik kreeg toen de zelfde dag nog antwoord. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat je maar 1 keer bij hoeft te dragen aan de NVVS/sportvisserij Nederland.
Als het nodig is om van een andere club lid te worden (water wat nog niet in de landelijke lijst is opgenomen) dan krijg je ook een pas als bewijs van die betreffende vereniging. Op de tweede (en mogelijk derde of meerdere) passen die je dan ontvangt, staat voor het lidnummer een sterretje. Dit geeft dan aan dat voor die pas alleen verenigingsgeld hoeft te worden afgedragen. Mocht je de pas in de winkel aanschaffen dan betaal je eerst wel het volle pond, het verschil wordt dan later door sportvisserij Nederland terug gestort op je rekening.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Beste Robin,
als de wateren waar jij vist allebei zijn opgenomen in dezelfde landelijke lijst van viswateren dan heb je in principe maar 1 vergunning nodig.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Robin01089 schreef:ik heb een vraagje omtrent de vispas ik ben lid van Groot-Rotterdam en Hsv de ruischvoorn in berkel en rodenrijs. nu hoorde ik van een kennis dat je eigenlijk maar 1 vispas hoeft te hebben en gewoon lid moet worden van die andere vereniging ik snap niet helemaal hoe dit nou zit.
misschien dat jullie wat weten? Inderdaad hoef je maar 1 keer bijdrage te betalen. Dat is iets van €9. Die kun je terug vragen bij SVN. Wanneer je lid bent van de Ruischvoorn kun je in de bijvoorbeeld de Wilgenplas vissen. Wanneer je ook in de Rotte wil vissen moet je lid zijn van Groot-Rotterdam ( of de Delftse of Haagse zusterverenigingen.) er zijn nog meer wateren die alleen van de Ruischvoorn of alleen Groot-Rotterdam zijn, die staan in de dunne boekjes die je bij je vispas hebt gekregen. De dikke boekjes zijn het zelfde. Dat is de Gezamenlijke lijst.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
Boekjes??? Ik heb geen boekjes of lijst ontvangen bij mijn vispas. |
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 102
|
Heb vanmiddag contact opgenomen met vereniging groot Rotterdam moest op de site van sportvisserij Nederland een formulier Invullen voor dubbele afdracht dat je dus niet 2x voor de vispas hoeft te betalen!
Bedankt voor de reacties
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
badboy70 schreef:Boekjes??? Ik heb geen boekjes of lijst ontvangen bij mijn vispas. Ik ook niet, altijd mijn pas bij en daar moeten ze het maar mee doen. |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Volgens mij moet je de boekjes ook overhandige bij een controlle.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Dat klopt Jannes. Je schriftelijke toestemming bestaat uit de vispas + de landelijke lijst van viswateren. Heb je slechts één van de twee bij je dan riskeer je een boete.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 9-1-2013(UTC) Berichten: 180
|
Wel raar dat ze mij het boekje niet meegestuurd hebben dan. Sorry dit is eigenlijk mijn topic niet |
Til de vis zonder de vis te tillen |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 2-1-2011(UTC) Berichten: 956
Bedankjes: 1 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
eerst werd ik weggestuurd in een woonwijk, omdat het water niet genoemd werd in de pas. toen ben ik wezen bellen met het hoofd van delfland en die zij dat ze samen werken met rotterdam,denhaagzoetermeer ets. dus je mag overal vissen, staat dacht ik ook in een extra boekje bij de vispas, rood of geel |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Robin01089 schreef:ik heb een vraagje omtrent de vispas ik ben lid van Groot-Rotterdam en Hsv de ruischvoorn in berkel en rodenrijs. nu hoorde ik van een kennis dat je eigenlijk maar 1 vispas hoeft te hebben en gewoon lid moet worden van die andere vereniging ik snap niet helemaal hoe dit nou zit.
misschien dat jullie wat weten? http://www.sportvisserij...t/?page=dubbele_afdracht
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Jasperbuth schreef:badboy70 schreef:Boekjes??? Ik heb geen boekjes of lijst ontvangen bij mijn vispas. Ik ook niet, altijd mijn pas bij en daar moeten ze het maar mee doen. Daar doen ze het niet mee. Dat betekent boete bij controle door boa of politie. Hoewel de politie vaak ook niet weet hoe het zit. Beetje vreemd dat je geen boekjes en lijst ontvangen hebt. Die maakt samen met de pas de vergunning compleet. Het is in de visserijwet zo geregeld dat de visser moet kunnen aantonen dat hij in het betreffende water mag vissen. Alleen de pas is dan niet voldoende, want daar staan helemaal geen wateren op vermeld.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
ik heb er wel een boekje bij zitten. daar staat alles in
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.