25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
Zondag wil ik een dagje gaan pennen, Ik heb eens bekeken hoe het met het aas zit. Maar nu is de vraag hoe de montage er uit ziet. welke materialen heb je nodig en hoe moet je je zaakje optuigen? reacties zie ik vanzelf wel grtz Guus
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik doe altijd een rubber/silicone stuitje op de lijn, dan een engelse pen, 1 loodje op 5 tot 30 cm (afhankelijk van de situatie/omstandigheden) en dan de haak gewoon direct aan de hoofdlijn knopen ik gebruik pennetjes die op 0,6gr zinken, afstand tot de haak varieert beetje van het aasgedrag van de vis, krijg je veel lijn zwemmers en niet echt aanbeten, dan doe ik het loodje iets verder van de haak. foto wordt een onderlijn gebruikt, maar dat is alleen handig voor harde aassoorten zoals tijgers of bolle gebruik pennetjes van 6- 10 cm lang die ik maar een paar mm van boven het oppervlak laat uitsteken, zoiets: Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 februari 2013 23:07:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
hartelijk bedankt, de foto's maken het mooi duidelijk ik zal na zondag laten weten of het succes heeft gebracht
|
|
|
|
|
vandaag een lekker dagje met de pen gevist en als resultaat: 3 vissen waarvan 2 op de foto Bewerkt door de gebruiker zondag 3 maart 2013 20:46:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Guus N heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-12-2012(UTC) Berichten: 155
|
|
Als je niet gaat vang je zowiezo niks! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mooi dat het gewerkt heeft |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.