logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
badboy70  
#1 Gepost : donderdag 10 januari 2013 00:24:27(UTC)
badboy70

15 ponder

carpdrome

Voor als je eens lekker gemakkelijk wilt karperen en verzekert wilt zijn van veel vangst.
Gemiddeld van ik hier een 5-6 karpers per uur in de zomer.
Najaar toch altijd minimaal 14 per dag.
Til de vis zonder de vis te tillen
Sponsor
hakky  
#2 Gepost : woensdag 16 januari 2013 15:58:23(UTC)
hakky

Nieuwe uitzetting

Man
België

dat klinkt wel goed !! maar waar is het ergens want dat staat er niet bij !! of lees ik erover Dus...

grtz hakky
bart gelan  
#3 Gepost : woensdag 16 januari 2013 16:01:57(UTC)
bart gelan

10 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@hakky: het is een link die 'carpdrome'
life isn't epic..
but you can always try to make it epic!
hakky  
#4 Gepost : donderdag 17 januari 2013 08:45:56(UTC)
hakky

Nieuwe uitzetting

Man
België

bart gelan schreef:
@hakky: het is een link die 'carpdrome'

had ik niet gezien thxTik 'm aan!
whitey  
#5 Gepost : donderdag 17 januari 2013 19:41:30(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Zien er wel aangename stekken uit, moet er waarschijnlijk niet gaan voor de stilte?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
badboy70  
#6 Gepost : donderdag 24 januari 2013 13:29:56(UTC)
badboy70

15 ponder

Buiten de vakantiedagen is het er heerlijk rustig. Wij gaan meestal in de Nederlandse herfstvakantie en dan heb je de hele camping voor je alleen.
Er zijn enkele vaste dagvissers daar maar die vissen met vaste stok en heb je verder geen last van en zijn rustige mensen die net als mij genieten daar.
ronald kingma  
#7 Gepost : donderdag 24 januari 2013 18:35:12(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
toevallig ben ik daar eens in de zomer geweest, het is een betonnen bak en daar is karper in uitgezet. van de zomer is het dringen daar om een plekje.
Veel vissen met kapotte papegaaibekken, niet mijn ding. Nee hoor

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
badboy70  
#8 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 00:33:31(UTC)
badboy70

15 ponder

Hoi Ronald.
Het is ook niet mijn ding normaal maar voor de mensen die niet zo geduldig zijn om wat te vangen ben je daar op het juiste adres.
In de zomer ben ik nooit geweest maar wel twee keer in de herfst. De kids hadden de hele camping voor zichzelf en sávonds een lekker kampvuurtje mag daar ook. Inderdaad veel papagaai bekken wat volgens mij door de vele touristen komt in de zomer die niet weten waar ze mee bezig zijn!!
De tweede keer dat ik daar kwam heb ik een carpcare set meegenomen om diverse vissen te ontlijnen en verzorgen. Velen zitten daar met een vaste stok waar de lijnen van in de karpers blijft hangen. Helaas onkunde van vele toeristen denk ik.
Al met al een vijver waar heel gemakkelijk te vangen is maar wel een super omgeving met vele beekjes en rivieren om ook te vliegvissen en forellen.
ronald kingma  
#9 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 10:01:07(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

klopt helemaal de omgeving is helemaal top, daarom gingen wij ook. In de herfst is het misschien rustig daar heb ik geen ervaring mee.

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
whitey  
#10 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 10:59:38(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
ik ken ook enkele fransen die het houden bij vaste stok vissen op karper, maar dan wel met een elastiek de dikte van een wasdraad,die moeten dan alsmaar hun hengel deel per deel inkorten, terwijl de vis blijft spartelen aan die lange dikke elastiek is dat goed voor de vis?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Gielen_24  
#11 Gepost : zaterdag 26 januari 2013 13:17:13(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zo ligt hier in de buurt ook een vijvertje
vang je in de zomer makkelijk 10 a 15 vissen
badboy70  
#12 Gepost : zaterdag 26 januari 2013 13:47:17(UTC)
badboy70

15 ponder

whitey schreef:
ik ken ook enkele fransen die het houden bij vaste stok vissen op karper, maar dan wel met een elastiek de dikte van een wasdraad,die moeten dan alsmaar hun hengel deel per deel inkorten, terwijl de vis blijft spartelen aan die lange dikke elastiek is dat goed voor de vis?

Dat is hun manier van vissen.
Het is de bedoeling om de vis goed moe te drillen en kan geen kwaad als je hem daarna rustig te water laat en hem even op adem laat komen. op zich kan het geen kwaad voor de vis als je het op de goede manier doet. Er zijn ook mensen die met de werp een dusdanige lijn erop hebben dat ze de vis gewoon binnen takelen in twee minuten hem flink laten spartelen op de kant en hem dan terug flikkeren. Dat is pas slecht voor de vis. Iedereen heeft zijn eigen manier maar als iedereen het dan ook maar verantwoord doet is het goed maar dat laten velen helaas te wensen over.
Ik zie mensen met een dyneema lijn op een vijvertje waar je met 18/00 een karper kunt landen en dat is een slechte zaak.
Ik zie mensen die aanslaan alsof ze een haai hebben, hoe komen die beestjes toch aan een papagaaien bek??
Zo kan ik nog wel ff door gaan maar dat kennen we allemaal denk ik wel.

Naar mijn idee zou er veel meer controle uitgevoerd moeten worden en dan op de manier van vissen!!!
Mathias Bervoets  
#13 Gepost : maandag 25 februari 2013 21:18:41(UTC)
Mathias Bervoets

Nieuwe uitzetting

En wat is het gewicht dan van de karpers die jaar daar vangt?
ronald kingma  
#14 Gepost : maandag 25 februari 2013 21:40:32(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Er zitten verschillende vissen boven de 30 pond, dus daar ligt het niet aan. Het is niet goed aangelegd in mijn ogen. De vissen verwonden zich ook aan de betonnen bodem. Was dit natuurlijk aangelegd dan zou het al beter zijn. En een maximum aantal vissers per dag(deel)

karperwater  
#15 Gepost : woensdag 13 maart 2013 21:32:34(UTC)
karperwater

Nieuwe uitzetting

Als je graag een vis vangt en toch wil genieten van de natuur, en misschien nog belangrijker, het water voor jou alleen hebben...
kijk dan eens op XXX niet toegestaan XXX
wie weet zegt dit jou wat?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 maart 2013 10:15:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.