CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Tips voor in kaart brengen dieptes van een stek of meer.
15 ponder Lid sinds: 16-4-2012(UTC) Berichten: 114
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
Allen ik ben benieuwd hoe jullie mbv. dieptemeter een stek of meer oid in kaart brengen qua dieptes?
Op dit moment doe ik het zelf door met de voerboot het meer of de stek over te varen en zodoende aantekeningen te maken op een google earth print van het water.
Hebben jullie nog speciale tips hoe dit beter, sneller nauwkeuriger kan?
Hoe varen jullie over het water alleen op en neer of ook kris kras? Of beginnen jullie met de oeverzone en dan door werken dieper het water in etc?
grt
Berry
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
inderdaad carpmaps geniaal programma |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Pas ook gedownload, dat carpmaps. Bevalt me best. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 101
Bedankjes: 3 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
carpmaps
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Drdepth geïnteresseerd stuur maar een PM
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-9-2012(UTC) Berichten: 172
Bedankjes: 1 keer
|
Goed onderwerp, Ik wil dit jaar ook beter gaan onderzoeken hoe ik de bodem beter kan verkennen.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Beter en nauwkeuriger : zelf peilen vanaf de kant of vanuit de boot Sneller : ik heb niet zo'n haast Markerset Iets om in de bodem te prikken Vinnen, duikbril en snorkel Waterkijker Zigzaggend varen Meer, plas etc in sectoren hakken en aan de bak. Bijv. Slootjes in verbindging met een plas dan zou zo'n gebied een logische voorjaarsstek zijn. Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 januari 2013 18:46:37(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Tip : Google de naam van het water eens samen met " dieptekaart " je zal verrast zijn wat voor (soms heel gedetaileerde )kaarten je kan vinden op web-sites/Fora van Duikers. Natuurlijk staat daar niet alles op wat wij als Karpervissers nodig hebben, maar je hebt een aardig handvat qua diepteverschillen,obstakels/taluds etc. Tevens wordt er vaak gesproken over het visbestand, zeker als men grotere exemplaren heeft gezien.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-4-2012(UTC) Berichten: 81
Bedankjes: 4 keer
|
bestaat er een versie van carpmaps dat op iphone gaat ? ik zie dat deze windows nodig heeft ?
mvg
sven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
nee, volgens mij niet maar dat zal Erwin beter weten want dat is volgens mij ook een echte Apple fanaat |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Er is alleen een windows versie momenteel. Er zijn plannen ook een mobile versie te maken die dan ook op ios/android en eventueel andere operating systems kan draaien, maar we zijn nu eerst bezig nieuwe features voor de website te maken (zie ook article van 1 jan.).
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-4-2012(UTC) Berichten: 81
Bedankjes: 4 keer
|
thnx edwin ik hou dit in het oog
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Tips voor in kaart brengen dieptes van een stek of meer.
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.