logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rick88  
#1 Gepost : vrijdag 28 december 2012 18:32:43(UTC)
rick88

10 ponder

Hallo Heren & Dames,

Had de volgende vraag bij het samen stellen van boilies om langere voer campangnes te beginnen moet ik dan nog ergens opletten waar de boilie aan voldoet?
Wat ik gewoon heel erg belangerijk vindt is dat het niet schadelijk is voor de kaper denk hierbij aan de gezondheid.

Nu we straks bijna het nieuwejaar ingaan ben ik alvast aan het practiceren voor mezelf om een eigen boilie te gaan draaien.

Nu wil ik een zoet vismeel boilie gaan draaien en/of zoet spicey misschien jullie nog een aantal recepten voor mij hebben waar ik iets mee kan.

Verneem graag van jullie.

B.v.d.

Rick
Sponsor
rick88  
#2 Gepost : maandag 31 december 2012 14:26:26(UTC)
rick88

10 ponder

rick88 schreef:
Hallo Heren & Dames,

Had de volgende vraag bij het samen stellen van boilies om langere voer campangnes te beginnen moet ik dan nog ergens opletten waar de boilie aan voldoet?
Wat ik gewoon heel erg belangerijk vindt is dat het niet schadelijk is voor de kaper denk hierbij aan de gezondheid.

Nu we straks bijna het nieuwejaar ingaan ben ik alvast aan het practiceren voor mezelf om een eigen boilie te gaan draaien.

Nu wil ik een zoet vismeel boilie gaan draaien en/of zoet spicey misschien jullie nog een aantal recepten voor mij hebben waar ik iets mee kan.

B.v.d.

Rick

Nu lekker aan het struinen op het internet en beetje zoek en doen heb ik de volgende recept op de kop getikt.

* 40% LT Vismeel
* 20% Maismeel
* 10% Hennep gemalen / getoast
* 10% Sojavolvet Getoast
* 10% Tarwebloem
* 5% Vismeel
* 3% Ei-albumine
* 2% Zout
* 50 gr Robin red
* 25ml Zalmolie
* Monstercrab

Bewerkt door de gebruiker maandag 31 december 2012 14:29:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

soulbind3  
#3 Gepost : maandag 31 december 2012 14:31:32(UTC)
soulbind3

10 ponder

rick88 schreef:
Hallo Heren & Dames,

B.v.d.

Rick

800gram vismix = basisboiliemix met zelf
deed ik altijd
van alles 200 gram nemen
-250 gram Quiko classic R ( dit is een uit allerlei ingredienten samengesteld vogelvoer, je kunt dit kopen bij de dierenspeciaalzaak Avifauna in Axel, het beste is dat je het nog extra fijn maalt voor een goede struktuur van je bolie)
-150 gram griesmeel
-100 gram gemalen hennep
-75 gram maisbloem (belangrijk voor een harde bolie )
-125 gram druivesuiker
-10 cc Arome liquide
-15 cc Aromix Carpes
-60 cc Sardinenolie
-50 cc slaolie
-5 cc Starmino
-10 cc zoete flavour mischien kan je deze combineren
-13 eieren (afhankelijk van de grootte)
Om te beginnen zou ik de hoeveelheden verhoudingsgewijs wat minder nemen b.v. 1/3 van elke hoeveelheid en daar je handigheid eens op oefenen met deze mix.
Afhankelijk van de kwaliteit of soort van de gebruikte ingredienten kan het, om goed te rollen, nog nodig zijn om een weinig droge stof zoals extra mix toe te voegen (met kleine hoeveelheden beginnen).Indien het mengsel te stug of droog is voeg dan nog wat slaolie toe.
De rolplanken dien je vooraf licht in te smeren met slaolie, dit om het plakken van de bolies aan de rolplanken te voorkomen.Wat gemakkelijkis: doe wat slaolie in een leeg (sjampoo) flesje, dan kun je de slaolie gemakkelijk doseren en met een stukje keukenpapier verdelen over de planken.

Een dag niet gevist is een dag niet geleefdBlij
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.