logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
luc1200  
#1 Gepost : zondag 23 december 2012 13:17:24(UTC)
luc1200


5 ponder

Lid sinds: 6-10-2012(UTC)
Berichten: 26

hoi

ik ben 13jaar en ga met mijn ouders en een visvriend een mdweek naar het weddermeer
achter huisje 27
wat moet is als aas gebruike en als onderlijnen ?
ww gaan ook s nacht s
we gaan 1 dag met zijn tween op stek 1
wat moet ik als aas daar gebruiken?
en wat zijn goede stekken?


ik weet dat er veel info al staat maar geef aub nu op dit onderwerp ff antwoord

mvg luc 13 jaar
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : zondag 23 december 2012 13:23:40(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
zullen we hem ook nog even voor je vangen?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#3 Gepost : zondag 23 december 2012 14:12:01(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het volgende is gelukkig niet gebaseerd op eigen ervaring. Stek 1 is net als 10 goed. Rechts van stek 10 is helemaal goed. Als je bedenkt dat je alleen recht vooruit mag gooien/varen begrijp je waarom. Gewoon voer in die voedselnijd put gooien en je vangt wel wat.
Say hello to my little friend
ronald kingma  
#4 Gepost : zondag 23 december 2012 15:31:21(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
wanneer ga je dan want het weddermeer is dicht t/m 1 maart.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
luc1200  
#5 Gepost : dinsdag 25 december 2012 11:53:17(UTC)
luc1200


5 ponder

Lid sinds: 6-10-2012(UTC)
Berichten: 26

ronald kingma schreef:
wanneer ga je dan want het weddermeer is dicht t/m 1 maart.


ehh
we gaan 2 mei
maar heb je nog informatie?

mvg
ronald kingma  
#6 Gepost : dinsdag 25 december 2012 12:18:57(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Gewoon je eigen ding doen. Tijgernoten willen het verschil wel eens maken op het Weddermeer. Voor de huisjes is vissen erg druk. Iedereen vist daar voor het huisje.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
andre van der kraats  
#7 Gepost : dinsdag 25 december 2012 14:14:33(UTC)
andre van der kraats


20 ponder

Lid sinds: 9-1-2012(UTC)
Berichten: 370
Man
Nederland

Achter huisje 27 stijf tegen de overkant vissen en +-2m uit je eigen kant met kleine boilies en tijgernoten.

Op het grote meer richting het strand vissen en op de 5m plateau die er ligt ook met tijgernoten en kleine boilies alleen kun je wel kneiters van brasems vangen daar maar die pakken alles zelf tijgernoten xxl.

Succes zitten leuke vissen op het grote waterLike
Enjoy every day it never comes back!!
badboy70  
#8 Gepost : woensdag 9 januari 2013 23:56:50(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Bij de huisjes op het park kun je met alles vissen.
Kijk even wat de andere mensen om je heen gebruiken en gebruik dan zelf net iets anders.
Ik heb er gezeten naast een stel Duitsers die bij aankomst 60kg mais wormen en boilies et water in gooide.
Na drie dagen hadden ze niet ene karper. (overvoeren)
Als jij dan net naast ze zit maak je ook weinig kans maar ik he met zelfgemaakte Dumbbels (Amandel flavour)
wel gevangen hahaha, Zoek dus je eigen aas wat net iets anders is dan anderen op het park.
Succes
Til de vis zonder de vis te tillen
luc1200  
#9 Gepost : zondag 13 januari 2013 21:38:04(UTC)
luc1200


5 ponder

Lid sinds: 6-10-2012(UTC)
Berichten: 26

hoi
bedankt voor de recties
als ik het goed berijp is het in het park wwater
dichte tegen de overkant
met kleine boelis en tijgers

en op het grote water (stek 1) richting het strand
ook kleine bolies en tijgers
ik heb een voerboot gekocht baitcruiser xl is daar wel nodig

helaas mag ik met me vriend niet sn achts en we gaan maar 1 dag dus we heebben ongeveer 10 uur op het grote mee :(

ik heb nog een vraag
er staan daar een paar palen
wat us ongeveer de afstand van stek 1 naar paal 3
ik heb nieuwe shimanos met 500 m lijn
is dat genoeg?

mvg luc

nu net 14 jaar

ik heb vertrouwen in wordt chil met me vriend
badboy70  
#10 Gepost : maandag 14 januari 2013 21:01:58(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

500m is meer dan genoeg!!!
Til de vis zonder de vis te tillen
David v. Z  
#11 Gepost : maandag 14 januari 2013 21:20:15(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ik weet niet hoever je wilt gaan vissen, maar ik denk dat je er nylon op hebt en om dan op afstand tegen palen aan te vissen is zeer onverantwoord.



gooi je problemen uit, vang je dromen.
ronald kingma  
#12 Gepost : maandag 14 januari 2013 21:56:45(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Op het weddermeer staan geen palen in het water, 500 meter is meer dan genoeg. Wel kun je rekening houden met obstakels in het water. Een busje, telefooncel en een bandenspoor met ketting. Dit is gedaan voor de duikers. Vanaf plek 1 en 2 naar voren moet je hier zeker voor uitkijken. Dit spaart je zeker meerdere lijnbreuken. Like

Of je moet hem op het busje kunnen leggen, is te zien op dieptemeter, hotspot

Bewerkt door de gebruiker maandag 14 januari 2013 21:58:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven



Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
luc1200  
#13 Gepost : zaterdag 19 januari 2013 12:27:12(UTC)
luc1200


5 ponder

Lid sinds: 6-10-2012(UTC)
Berichten: 26

ja oke ik heb 30 /00 nylon op me molens ik bedoel naar het strand daar staan palen in het water met een boeien lijn der tussen tot daat mogen de zwemmers komen,, toe wij er waren was er een jong3n en die gebruikt de paal als orianties punt dat was de 4 de paal geloof ik
is 500 m dan genoeg

mvg
Stefan Broks  
#14 Gepost : maandag 21 januari 2013 22:24:40(UTC)
Stefan Broks


10 ponder

Lid sinds: 27-6-2012(UTC)
Berichten: 85

beste luc,

500 meter tegen een obstakel vissen met 30/00 nylon is een doodzonde in de karpervisserij! er zwemmen hedendaags veel vissen met kapot getrokken bekken, dit komt door mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn! nu neem ik je totaal niks kwalijk, ik zie aan je antwoorden en je leeftijd dat je nog een beginnende visser bent! zoals al aangegeven is het strand zelf al een grote hotspot! hier zwemmen de vissen zeer graag als het een beetje zonning weer is! ik zou het nooit maar dan ook nooit riskeren om 120 meter+ met nylon tegen een paal te vissen!

waarom niet? op de gemiddelde nylon zit meer als 12% rek in! volgensmij zelfs nog wel een aantal % meer, die vis kan al 12 meter ver zijn voor jij 1 piep op je melder krijgt! met een beetje pech zit die vis al 10 keer om die paal heen voordat jij enige idee hebt dat je een vis gehaakt hebt! tel eens uit als je 500 meter spoel eens lekker leeg vaart? die vis kan dus 50 meter+ zwemmen voor dat jij maar 1 piepje krijgt, blokken gaat ook niet meer wat je 0,0 contact met de vis door die rek in lijn. vooral beginnende visser met weinig dril ervaring, en vooral met grotere vissen raad ik ten strengste af om over de 100 meter te vissen met een nylon hoofdlijn! als die vis met 10 meter lijn rond zwemt zijn de gevolgende niet de overzien, bijv. dat de volgende visser hem niet eens kan vangen omdat die een deel van zijn bek mist.

zie het niet als een terecht wijzing maar als een leer moment!

owja, voor 1 van de tip gevers, adviseer aub niet iemand van 13 met weinig viservaring om boven op een bus te vissen! de gevolgen bij een lijnbreuk zijn te overzien!!!

luc1200, ik heb zelf totaal geen ervaring op dat water. maar mocht je toch meer van mijn verhaal willen leren staat mijn inbox voor je open!

hoe zou ik het doen? lekker 100 meter uit de kant richting het strand. heel het strand bevoeren en zelf net in de voerlijn gaan liggen, die vis gaat echt wel zwemmen als die wilt azen en als je zeer verspreid voerd kun je ook meer vis op je stek krijgen. als je er zeker van bent dat je op stek 1 kan vissen zou ik deze mooi een paar dagen op tijden dat je wilt gaan vissen gaan bevoeren, hierdoor kun je een optimaal resultaat halen! zoals al eerder gezegt zijn 15mm en tijgernoten een zeer goede keuze! hoeveel voer? ik zou mooi een kilotje tijgers en een halve kilo bollen over de hele zone verspreiden, is je budget groter zou ik voor een kilo bollen per dag gaan!

nogmaals heel veel succes peil je stek goed uit en drop niet zomaar je hengel!

mvg,

Stefan Broks
kuijsje2012  
#15 Gepost : maandag 21 januari 2013 22:41:03(UTC)
kuijsje2012


20 ponder

Lid sinds: 22-10-2012(UTC)
Berichten: 263

Bedankjes: 1 keer
ik ken het water ook niet maar ben het wel met stefan eens, ga niet te ver uit de kant zitten vissen dit is ook niet handig met voeren etc..

weet niet hoe druk het is daar maar anders als je een week gaat dan kun je wel hier en daar wat voerstekjes maken om toch je vissen te vangen.

succes iig

http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Stefan Broks  
#16 Gepost : maandag 21 januari 2013 23:00:26(UTC)
Stefan Broks


10 ponder

Lid sinds: 27-6-2012(UTC)
Berichten: 85

kuijs,

niet eens het voeren.. voor een jongen van 13 is dit gewoon totaal onverantwoord? zelfs voor mensen met veel ervaring is dit heel riskant! vooral als je systeem niet aanpast of je geen boot to je beschikking hebt.. jullie mogen het doen maar ik keer die stek de rug toe! enig idee wat er gebeurd als er een vis met 10 meter hoofdlijn zich vast zwemt in de takken? juist.. dat kan de laatste keer zijn dat die vis haak in zun lip heeft gehad.. of hijs totaal weg of hij zwemt zun rondjes op een plek waar wij hem niet meer kunnen vangen!
kuijsje2012  
#17 Gepost : dinsdag 22 januari 2013 00:06:44(UTC)
kuijsje2012


20 ponder

Lid sinds: 22-10-2012(UTC)
Berichten: 263

Bedankjes: 1 keer
ik weet niet wat je nu bedoeld maar ik heb het niet over een bepaalde stek, zeg gewoon dat ie niet ver uit de kant hoeft te vissen en dat dat ook makkelijker is met voeren.

dus ken je ff niet volgen Dus...
http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Stefan Broks  
#18 Gepost : dinsdag 22 januari 2013 17:21:43(UTC)
Stefan Broks


10 ponder

Lid sinds: 27-6-2012(UTC)
Berichten: 85

hij had het er over dat hij tegen een paal wou vissenKnipoog en of 500 meter dan genoeg was.. mijn antwoord daar op was dat 100 meter tegen een paal al not done is!
luuk heesters  
#19 Gepost : woensdag 23 januari 2013 19:47:29(UTC)
luuk heesters


15 ponder

Lid sinds: 23-6-2012(UTC)
Berichten: 143

Ben het met Broks eens!
Goed gezegd maat
ronald kingma  
#20 Gepost : woensdag 23 januari 2013 20:22:35(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
@ Stefan. Lees even goed voor je reageert op deze manier. Jij kent het water niet, ik woon er 5 minuten vandaan. Als je goed leest vraagt hij of 500 meter genoeg is en ik antwoord gewoon meer dan genoeg. Juist op het dak van het busje lig je veilig, ertussen, erachter is geheid lijnbreuk. Het blijkt dat jij het water niet kent maar geloof me ik loop lang genoeg mee om te weten wat ik adviseer m.b.t. dit water.

Naar de overkant is nog geen 100 meter en vissen naar het strand is tig keer meer risico dan recht vooruit vanaf stek 1. Advies geven mag en is goed maar weet dan wel waar je over praat en zoals jezelf al zegt, je kent het water niet. Dus...

Bewerkt door de gebruiker woensdag 23 januari 2013 20:23:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven



Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.