logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kuijsje2012  
#1 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 22:16:27(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
momenteel is het karpervissen erg in trek bij zowel jong en oud, tegenwoordig kun je dan ook bijna niet meer zomaar een paar weken voeren zonder dat iemand je ziet en je plek verovert. doordat er veel lijnen te water gelaten worden zie je de vangsten dan ook erg terug lopen op sommige plekken.

echter wanneer ik nu ga vissen ga ik pas vissen wanneer het donker begint te worden, wat me opvalt is dat ik nu meer aanbeten krijg dan wanneer ik overdag al ga zitten voor een sessie van een weekend of paar dagen.

is dit bij meer mensen opgevallen of andere gelijkmatige soort dingen die jullie opvallen als het gaat om aanbeten en verschillende getijden.
http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Sponsor
ronald308  
#2 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 22:31:49(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Kan zijn dat de vissen daar azen op zicht.Nu het donker is en ze dus minder zien vang je dus meer dan overdag
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
DavidT  
#3 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 22:38:19(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
De 3e hengelvergunning is in opkomst maar wat mij betreft op z'n retour. Lijnen moeten zinken als bakstenen want dat zou het aantal aanbeten ten goede komen. Dat hoor en lees je overal. Maar er wordt als een gek gelobbied om met 3 hengels te mogen vissen.

Het hele jaar nachtvissen is ook een streven. Ja jongens, 365/24 3 lijnen per man in het water. Lang leve de vertegenwoordiger van de karpervisser Teleurgesteld

De laatste jaren maak ik vooral m'n lijntjes nat waar alleen mijn lijntjes te water gaan. Dat levert heel veel op.

De keren dat ik in de buurt van anderen zit, probeer ik zoveel mogelijk afstand te houden (de buitenste stekken van het rijtje) en als alles naar de overkant wordt geworpen dan onder de eigen kant.

Ik ben ook lijnenschuw.
Say hello to my little friend
kuijsje2012  
#4 Gepost : woensdag 31 oktober 2012 22:48:58(UTC)
kuijsje2012

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
ik denk dat we op een lijn zitten david, als straks iedereen met 3 hengels gaat vissen dan weet ik niet waar het gaat eindigen. ik zal je nog eens sterker vertellen, ik was vorig jaar aan het vissen en toen waren er een paar slimmerds bij die dachten dat de hele plomp van hun was, ze hadden zowat de hengels horonzitaal 150 meter naar links gegooit zon 4 meter uit te kant, kwamen ze me ook nog vertellen dat ik daar niet kon vissen omdat zijn lijn daar lag. als ik ergens ga vissen dan houd ik ook wel rekening met anderen, het blijft tenslotte een hobby van iedereen die aan het vissen is. maarja ik vis nu met 2 hengels, zou eerder terug naar 1 hengel gaan als dat ik met 3 hengels ga vissen. tenslotte ga ik de laatste tijd vaker alleen vissen waardoor 3 hengels niet handig is als je een redelijk sterke vis beet hebt die door je lijnen heen gaat zwemmen.

http://643859649545125642.weebly.com/

wie het kléne niej eert is de gróte niej weert

Marco Boer  
#5 Gepost : zaterdag 3 november 2012 10:11:50(UTC)
Marco Boer

5 ponder

Ik ga voorlopig inderdaad ook zo veel mogelijk vissen op water waarvan ik weet dat de hengeldruk niet zo hoog is. Dit heeft wel als gevolg dat ik ook op water zit met in verhouding minder karper en dus ook meer kans op blanken.

Ik zit dan liever in alle rust ook te genieten van de natuur rondom het water, dan dat ik er met vijf tenten op een rij sta.

Daarnaast gaan de grote rivieren en kanalen een bezoekje krijgen, daar is het over het algemeen rustiger...
Ciao,

Marco

http://www.dekarperboer.nl

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen!
ronalddehoog  
#6 Gepost : zaterdag 3 november 2012 13:27:31(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Heb voor volgend jaar ook twee kleine meertjes hier in de buurt op het oog waar maar weinig tot niet gevist word. In het voorjaar maar is met een opblaasbootje wat bodemonderzoek e.d. doen!
Voer geen oorlog, voer de vissen.
ErwinB  
#7 Gepost : zaterdag 3 november 2012 15:43:46(UTC)
ErwinB

10 ponder

Wellicht speelt ook de steeds verder toenemende helderheid van het water een rol. In combinatie met de altijd aanwezige (strakke) lijnen is dit zeker van invloed.

Doe mij ook maar een plekje aan een kanaal of rivier. Dan ben je tenminste alleen. Als ik onder de mensen wil zijn ga ik wel naar de kroeg.

Marc  
#8 Gepost : zaterdag 3 november 2012 16:06:22(UTC)
Marc

20 ponder

Haha, ik heb voor afgelopen jaar zelfs een extra vergunning aangeschaft om op een mega dressuur putje waar dagelijks wordt gekarperd te mogen vissen...

Waarom?, juist om de uitdaging, om juist dan mijn visjes tussen de blankende meute uit te peuteren!...ik vond het te gek!..en heb voor volgend jaar ook weer in vergunning geregeld!..

Voor mijn rust vis ik op een lastig water, en voor een uitdaging juist op een druk bezocht watertje!....

M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.