40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
DavidT schreef:De essentie van karpervissen is de foto. Da's persoonlijk. Ik ga toch echt voor het buiten zijn/het vissen.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
Bedankjes: 1 keer
|
wat mij betreft zit de essentie ook niet in een foto, voor mij persoonlijk is het gebeuren eromheem veel mooier, als ik met een karper op de foto wil dan rij ik wel naar de polderslootjes hier kom ik iedere keer met 4 a 5 foto's thuis. da kan toch ook niet helemaal de bedoeling zijn. het pure karpervissen is veel meer dan een hengel ingooien en wachten totdat je pieper begint te loeien, natuurlijk groeit dit langzaam aan naarmate je ouder word. het voorbereidende werk levert je uiteindelijk veel meer vis op en je blijft plezier in het vissen houden. je ziet dan ook vaak vissers die niks vangen en allerlei mensen uit gaan nodigen langs het water kampvuren bouwen etc... en die verzieken het ( soms ) voor de echte fanatiekelingen. natuurlijk is een beetje gezelligheid aan de waterkant niet erg maar soms loopt het uit de hand. en worden er regels aangescherpt voor alle vissers door de zogenaamde '' kampeervissers ''ik vind het niet erg dat deze mensen vissen maar doe dit dan op een campingvijver in frankrijk of iets dergelijks. ik denk dat er veel (karper)vissers zijn die hier ook zo over denken. mijn persoonlijke mening is dan ook dat als je echt veel vis wil vangen je met een hengel moet gaan vissen, je moet dan wel een voerplek van te voren maken maar hier zal je profijt van hebben en de karper zal minder lijnschuw worden, ze willen nu naar een 3de hengel vergunning,moeten ze niet aan beginnen het zal dan ook de gehele visserij niet ten goede komen. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 24 november 2012 01:09:08(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
mitchkee schreef:ja ik was met hem gaan visse is mijn vis maar hij had ook een foto gemaakt maakt mij niet zoveel uit allemaal is ook mijn onthaakmat ik ben van mening dat er geen betere is ! Echt wel de nash carp cradle maar begrijp ik het nou goed jij vangt de vis en hij wil er ook mee op de foto? |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Er vindt een verschuiving plaats. Als je langer dan vandaag vist, merk je dat er erg veel op het net en in vakbladen gevist wordt. (Groothoek)fotootje showen en gewichten vermelden. De beleving zal niet bij iedereen verdwijnen maar staat allang niet meer voorop. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-9-2012(UTC) Berichten: 182
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Dit is niet zo een grote maar toch mooi voor op men nonk zen privé water het voeren loont toch
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-7-2012(UTC) Berichten: 12
|
Als je met z'n tweeën gaat vissen en samen de stekken gaat betalen en dan ook nog de vast gezwommen vis eruit halen, dan vind ik dat je de vis wel min of meer samen gevangen hebt vandaar dat ik de foto erop heb gezet, en m'n vismaat nog geen acc had.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
kuijsje2012 schreef: mijn persoonlijke mening is dan ook dat als je echt veel vis wil vangen je met een hengel moet gaan vissen, je moet dan wel een voerplek van te voren maken maar hier zal je profijt van hebben en de karper zal minder lijnschuw worden, ze willen nu naar een 3de hengel vergunning,moeten ze niet aan beginnen het zal dan ook de gehele visserij niet ten goede komen. Hier ben ik het niet mee eens. Waarom zou je perse een voerplek moeten hebben om goed te kunnen vangen? Ik denk dat dat nogal afhankelijk is van het water waar je vist.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
jellemansvelt schreef:Als je met z'n tweeën gaat vissen en samen de stekken gaat betalen en dan ook nog de vast gezwommen vis eruit halen, dan vind ik dat je de vis wel min of meer samen gevangen hebt vandaar dat ik de foto erop heb gezet, en m'n vismaat nog geen acc had. Ik vind dat dat er niets mee te maken heeft. Als je met zijn 2e gaat vissen zul je het alsnog zelf moeten doen. De aaspresentatie, de rig en de stek. ik vind dat je hem hebt geholpen maar niet dat je samen de vis hebt gevangen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Ooit een Pool een brasem zien vangen, dan gans de familie één voor één er mee op de foto goed gelachen toen
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-7-2012(UTC) Berichten: 7
|
Als het mijn vis was had ik het niet echt gewaardeerd als iemand anders er mee ging patsen op t internet
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 69
|
mijn vis van het voorbije weekend, deed deugd om er nog is ééntje te vangen Bewerkt door de gebruiker dinsdag 27 november 2012 10:40:50(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Kijk, er zijn toch nog genoeg mensen die zo af en toe een visje pakken! Goed bezig
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2012(UTC) Berichten: 263
|
mooie vis coning ga zo door b |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-1-2011(UTC) Berichten: 299
|
Afgelopen zaterdagavond 2 schups kunnen vangen.. Eindelijk na heel wat weken blanken. Heb maar 2,5 uurtje gevist want aangezien ik een spliter in me oog had van het werk moest ik er mee stoppen... Kijken of we dit weekend nog een visje kenne pakken maar het doet wel goed om na een tijdje weer een mooie vis te pakken.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
|
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
|
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.