25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Het is nog niet helemaal zeker of de bestaande graupner motor het gaat houden icm de lipo. Ze zijn druk bezig met de ontwikkeling hiervan. Waarschijnlijk moeten er brushless motoren gebruikt gaan worden. Vandaar dat ik ik voorlopig maar even bij de normale loodaccu's hou tot er meer over bekend is. |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 7-11-2010(UTC) Berichten: 7
|
ik heb gewoon via marktplaats een kapotte dreamcatcher 2 gekocht. letterlijk alles eruit gesloopt tot de aan/uit schakelaar toe. alleen de schroefassen heb ik laten zitten. 2 720 bb motoren erin. 2 robbe navy snelheidsregelaars erachter gezet. 2,4ghz 6 kanaals zenderset en een robbe duoswitch voor de verlichting. ben je totaal voor ongeveer 600 euro klaar. heb je een boot met top onderdelen en je weet precies hoe alles zit. het is geen raket wetenschap. het is bijna allemaal plug en play. heb er inmiddels al de rf15 visvinder ingebouwd.ben nu bezig met een camera met onscreen display met gps zoals ze gebruiken voor fpv vliegen.
|
|
|
|
|
Ja in principe is het inderdaad allemaal niet zo moeilijk. Zelf heb ik zojuist de robbe regelaar voor een Graupner profi 40 en het is inderdaar allemaal een soort van plug and play systeem.
Dus de dreamcatcher werkt weer, alleen wil ik de chinese servo vervangen voor een graupner servo. En dan heb ik alles wel gehad , want zoveel zit er niet in deze voerboten.
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
johnnyb121 schreef:ik heb gewoon via marktplaats een kapotte dreamcatcher 2 gekocht. letterlijk alles eruit gesloopt tot de aan/uit schakelaar toe. alleen de schroefassen heb ik laten zitten. 2 720 bb motoren erin. 2 robbe navy snelheidsregelaars erachter gezet. 2,4ghz 6 kanaals zenderset en een robbe duoswitch voor de verlichting. ben je totaal voor ongeveer 600 euro klaar. heb je een boot met top onderdelen en je weet precies hoe alles zit. het is geen raket wetenschap. het is bijna allemaal plug en play. heb er inmiddels al de rf15 visvinder ingebouwd.ben nu bezig met een camera met onscreen display met gps zoals ze gebruiken voor fpv vliegen. 2 graupner 720 motoren?? waar heb je die geplaatst dan? evt foto |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
hoi ron, de dreamcatcher 2 heeft normaal 2 van die speed 500e motoren bovenop de schroefassen met 2 poelies en een v-snaar. las toen al op internet dat die de teveel stroom slurpen en regelmatig slippen. de 720bb motoren zijn vrij groot en passen net in het verlengde van de schroefassen. mits je (volgens mij van robbe) die direct koppelingen pakt. is gewoon een ijzer buisje met 2 inbusschroefjes erin. had er meerdere geprobeerd. eerst een flexibele kopeling. maar dat was het allemaal niet, naar mijn zin. hij ligt dan in gewoon in de onderste helft van de boot. en zet hem met lijm kit vast. onder ietsje vrijhouden van de bodem. dan ligt ie precies in 1 lijn. motor is een echt werkpaard. dus wordt niet echt warm. heb er 2 35 mm speedprops opgezet. eerst bijgesneden totdat ie net in de buis past. en daarna fijn schuurpapier in de straalbuis gezet en de motor op volle toeren laten draaien. schuurt ie van vanzelf mooi rond zodat ie net vrij blijft van de straalbuis. zo heb je ook de meeste voortstuwing. heb wel achterin de boot aan weerszijde 2 gewichtjes aangebracht om het balans terug te brengen. anders liggen de straalbuizen te hoog en gaat ie met achteruit varen lucht happen.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Hmmm sorry hoor maar normaal heeft de dreamcatcher dat niet bedoel je niet de sniper(oude versie) die heeft wel 2 motoren Ik heb de 1ste versie van de dreamcatcher 2 en daar zit gewoon 1 720 rechtstreeks op de as niets met vsnaren enz |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
In mijn dreamcatcher passen echt geen 2 motoren |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Dat is inderdaad vast een sniper oud model die had eerst 2 motoren. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
|
sorry ron. ik heb een baitsweeper 2. zo,n gele net als de scen. snap effe niet hoe ik aan een dreamcatcher kom.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.