hallo mede karpervissers,
Ik ga maar eens een topic aanmaken van mijn vangsten en jullie op de hoogte houden van mijn (hopelijk) volgende vangsten
veel plezier met lezen en kijken
Ik begin met de 1e keer van dit jaar, een weekend op een niet al te makkelijk water, in de nacht -5 graden dus daar word het niet makkelijker van... dit heeft gebleken want er is met 8 hengels (4 man) helemaal niks gevangen.
De 2e keer was een middagje op de stadsgracht bij ons in Groenlo, het vroor nog net niet maar toch 1 vis weten te vangen, een mooie donkere schub van 15p, geen foto van deze vis.
De 3e keer, sindsdien weet ik niet echt meer wanneer ik waar heb gevist dus ik hou het wel op de sessies wanneer ik wat gevangen heb
.
De eerste sessie bij ons in de "beek" 1 nachtje leverde 's ochtends vroeg om 8:00uur
en 8:20uur
een schubkarper op, 2 mooie vissen maar niet bijzonder groot. Deze beide vissen werden gevangen op zoete blikmaïs vd Lidl.
De nacht daarop ben ik een km of 3 verderop gaan zitten (zit wel een stuw tussen) ook deze keer werd er 's nachts niks gevangen. maar alweer om 8:00uur ging hij er vandoor! daarna kwam deze prachtige onbeschadigde schub op de kant. het gewicht mag je raden:http://www.carpfeeling.com/forum/yaf_postst6480_beek-schub.aspx
hier de foto vd vis!
Overigens werd deze vis wederom gevangen op alleen zoete blikmaïs vd Lidl.
De week erop weer aan de "beek" gezeten maar dan een km of 6 verderop dan de vorige keer. deze keer 2 stekken 4 dagen aangevoerd met maïs, boilies en tijgernoten. 's avonds 30min. na aankomst en de hengel er 10min. in ging hij er al vandoor! met als resultaat een supersterke onbeschadigde schub van 16p. hij werd gevangen om 8:35uur.
's nachts om 2:30uur floot de linkse hengel er vandoor, na wederom een lange dril kwam er een prachtige onbeschadigde spiegel van 22p op de kant. ik vond deze vis te mooi om in het donker foto's te maken dus heb ik hem in de bewaar/weegzak gedaan. de wekker van mijn mobiel om het uur gezet om te kijken hoe het met de vis gaat. hij zwom elke keer mooi en de zak. 's ochtends meteen toen het licht werd foto's gemaakt.
.
De vissen werden gevangen op een combi van maïs en tijgers op de hair.
Dan de volgende sessie op de stadsgracht van Groenlo, een nachtje want het seizoen is weer open! een week of 1,5 voorgevoerd met tijgers en met een geweldig resultaat! maarliefst 14 runs maar helaas 11 gevangen. hierbij zat wel een 27p schub, een ghost en een geweldige rijenkarper! de foto's hiervan moet ik nog even op de pc zien te krijgen.
Een week later weer eens proberen bij de stadsgracht weekje voorgevoerd met tijgers.
's avonds verspeel ik meteen de 1e run, mijn arma-point haakje was weer eens bot
daarna meteen weer een run, deze vis werd gevangen. geen foto. wel gewogen en dat kwam uit op 21p. vervolgens een gruwelijke nacht gehad met maarlieft 16 brazems :'( maaaaarrrrrr 's ochtends ging het los om 5uur met de karper! in 1 uur tijd 4 runs en 4 vissen. allemaal rond het gewicht van 18p. geen foto's (heb geen standaard met zelfontspanner).
nu moet ik weg maar ik ga hem straks nog ff updaten,
gr collin
Hier ben ik weer eens met een update
dit namelijk omdat ik afgelopen dinsdag op woensdag nacht mijn PB van 28p heb verbeterd met 34p
dus eindelijk mijn 1e 30+er! maar in de tussentijd heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten dus hier een paar vissen die ik nog gevangen heb
super mooie kleine spiegel van 15p van de "beek"
super mooie schub van 21p van de "beek"
mooie rijen van 20p uit de gracht
nog een mooie rijen uit de gracht, deze keer van 18p
paar mooie sfeerplaatjes van een middag bij het hilgelo, geen foto's van de vangst wand deze was:
karpers: 0.
brazems: 36.
uitermate teleurstellend vind ik zelf dus laten we het bij de hengels houden
(nieuwe hengels, Fox Vario's)
enn dan mijn 1e 30+er van 34p 0-
-0 foto's gemaakt door Temmer van het cf forum
nu spul pakken en weer een nachtje aan de "beek" proberen!
grt. Collin
Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 augustus 2012 20:17:00(UTC)
| Reden: Niet aangegeven