logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
spodfather  
#1 Gepost : zaterdag 14 juli 2012 16:53:14(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

Gisteren had ik met mn broertje afgesproken om een nachtje te gaan vissen.
Zijn allereerste nacht aan de waterkant.

Hij kwam na het eten aan en we zijn heel de avond bezig geweest met spulletjes pakken en plannetjes maken.
Uiteindelijk zijn we om kwart over 12 aangefietst, in het donker, maar dat is niet erg want het water ken ik ondertussen op mn duimpje. en zo zijn we ook een beetje undercover..

De Vijver die we bevissen is rijk aan zoetwaterkreeftjes, en die zijn weer verzot op boilies en mais.
Ze gooien ook graag je rig in de knoop en proberen je stoppertjes los te peuteren.
Als kreeftbestendige aas hadden we tijgernootjes bij.

Het weer was kwakkelend, het zou gaan regenen rond een uur of 3 dus we moesten een beetje opschieten.
om kwart voor 1 kwamen we aan en half 2 stond de shelter met stretcher voor hem en stoel voor mij.

Als allereerst had ik zijn hengel geplaatst op een trekroute van iig een karper die ik er vaak zn rondje zie maken.
hierbij ging een klein meshje met wat tijgers en als haakaas een tijger met een drijvend mais-stoppertje.
Als een soort alternatieve snowman.

mijn hengels had ik als laatst geplaatst volgens het zelfde recept, de langste afstand had ik met een PVA-bag geworpen om in het donker zeker van te zijn dat alles perfect gepresenteerd wordt.

om half 3 besloten we om te gaan pitten, het begint ook al een beetje te miezeren.
Rowin zegt me nog dat hij echt hoopt dat hij snel een foto mag maken met een dikke vis in zn handen.
Het zou zomaar kunnen, ik hoor het mezelf nog zeggen.
Toen ging het licht uit.

Een paar uur later, om half6 ongeveer begint een radar stotterend tot leven te komen. Ik dacht dat het riet of regen tegen de bobbin/lijn was. Maar rowin zei me dat het zijn hengel was en dus ging ik ff gluren door de deur van de shelter.

Toen drong het tot me door, de krom trekkende top gaf de doorslag...
'Die vis is aan het kopshudden! en een flinke plakkaat was al zichtbaar boven het voerplekje.

" Rowin kom snel, vis aan je hengel!" Ik had voor de zekerheid de haak al gezet omdat deze vis al een even bezig was met kopschudden.
Maar het contact was gemaakt, en binnen no time stond meneer met een kromme hengel naast me.

De stek is erg smal, en het riet was platgewaaid zodat hij erg weinig ruimte had, due de vis was nog door mijn lijn heengezwommen.
Toen de vis na een kort gevecht genet was, toen heb ik mijn lijn doorgeknipt en ter plekke weer verbonden toen de vis bevrijd was van mijn lijn. zodat we meteen konden doorgaan naar de mat.

UserPostedImage

Eenmaal op de mat, mat de vis 77cm.
En hij woog precies 10 kilo (20pond). hij was vrijwel onbeschadig behalve een klein snipje uit zn staart en een bijna genezen scheurlip.
De fotos werden gemaakt en de vis kon weer in zn element.
Het tillen van de vis ging hem erg goed af, handen een beetje uit positie, maar hey... het was de eerste keer!
erg goed, petje af!

UserPostedImage

Verder hebben we niets meer gevangen maar onze dag was allang goed,
We zijn met een brede lach door de regen teruggefietst, lekker wat gedronken en daarna lekker geld uitgeven bij de locale hengelsport-boeren.
Zeker nu hij het karpervirus echt te pakken krijgt heeft hij echt de essentials nodig (onthaakmat, schepnet etc etc)
Dus die hebben we ook maar meteen gehaald.
Ook heb ik hem mijn oude optonics gegeven. Want een echte nachtvisser heeft wel een receiver nodig bij zn piepers.

Kortom, zijn dag kan niet meer stuk!
Dit is de eerste echte flinke karper van Rowin zijn waarschijnlijk heel lang durende avontuur.
Ik ben echt heel erg trots op hem,

tot zover

gr M

ps: we hadden ook nog een [size=50]centi[/size]metersnoek gevangen Tong
UserPostedImage
Rowin vond hem heel erg lekker :lol:
Sponsor
rowin  
#2 Gepost : dinsdag 17 juli 2012 22:26:22(UTC)
rowin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-7-2012(UTC)
Berichten: 4

ik heb de foto nu als achtergrond bij mijn telefoon

rowin
The_MK  
#3 Gepost : woensdag 25 juli 2012 14:47:48(UTC)
The_MK


5 ponder

Lid sinds: 13-5-2011(UTC)
Berichten: 28

Leuk verhaal! En gratz met de vangst (en) Tong.
Tim pas op, concurrentie!Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 25 juli 2012 14:48:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groet, Michiel

...Simplicity is the key...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.