10 ponder Lid sinds: 27-6-2012(UTC) Berichten: 85
|
hallo beste mannen en vrouwen,
omdat het in het topic over the goo een beetje off topic ging en er nog genoeg over de spreken valt heb ik even een topic geopend.
Ik denk dat een een reeds verzadigde karper zeker een voorkeur kan hebben voor een bepaald aas. zodra er veel natuurlijk voedsel aanwezig is of er veel wordt gevoerd zullen karpers denk ik een voorkeur hebben. Een karper die honger heeft eet alles dat ben ik zeker van mening, maar hoe vang je de vis als er genoeg te eten is? als er genoeg te eten is en de vis houd niet zo van vismeel bollen zal hij deze ook niet zo snel pakken! het zelfde geld als er veel natuurlijk voedsel is zoals larfjes mosseltjes kreeftjes etc. zal de karper dit in mijn ogen eerder pakken als een bol die daar ligt.
ben benieuwd hoe andere hier over denken!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik heb daar inmiddels het een en ander geventileerd, dus tot zover weet je mijn gedachte hier over. Maar goed dat we hier verder kunnen bomen hier over, Ik ben van mening dat een goede bol, dus een voedzame bol het beste aas is om te vissen. Dus veel voeren en op de juiste wijze dit te doen brengt vis op de stek en zal je vangen, kieskeurigheid kan een vis zich niet permitteren daar de concurrentie groot is, voedsel nijd enzo. Dus ik denk dat een vis altijd te vangen is op de bol die ik gebruik indien ik daar van denk/weet dat het een goede bol is. als daar een vis tussen zwemt die dat niet eet dan vang ik hem op een dag toch wel Al is dat maar op het moment dat ie nieuwsgierig de bol opneemt om te checken of het eetbaar/zijn smaak is, met vastlood systeem betekend dat hangen. Met pennen betekend dat aanslaan/zetten haak. - Bewerkt door de gebruiker zaterdag 14 juli 2012 14:42:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 27-6-2012(UTC) Berichten: 85
|
klopt helemaal henk!
maar wat ik bedoel is dat je je eigen bij sommige vissen moet onderscheiden omdat het aanbod van verschillende soorten voedsel gewoon heel groot is! als ik 2 voer soorten door elkaar bij mij in de vijver gooi vreten ze het groeivoer het snelst op en daarna beginnen ze pas aan de health.. dit vond ik toch vrij apart. ik ben zelf ook van de voercampagnes, niet eens om de vis op de stek te krijgen(wel een hele fijne bijzaak!!) maar vooral dat mijn aas wordt geaccepteerd als voedsel wat ze veilig achten.
ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken dus brand los!!
mvg,
Stefan
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik ben het opzich wel met julie eenz. Maar sindkort maak ik mijn eigen aarbei/honing boilies en elke x dat ik vis haal ik er opzeminst 2 uit. , Groot suc6 dus. Natuurlijk gebruik ik ook voer , met pva zakjes alleen wat is het beste voer om karpers te lokken? Dat weet ik dus niet , nu gebruik ik gewoon robin red of mais , kunnen julie goede voer combinaties geven? ik ben 14 en vis nu 2 jaar op karper , tot op hede gaat het goed , maar als het kan zou ik mijn voerstekken graag willen verbetern , LAAT DE TIPS MAAR BINNEN STROMEN AUB! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik denk wel dat karpers een voorkeur hebben. Wat die voorkeur bepaald weet ik alleen niet (wist ik dat maar ). Het heeft namelijk ook niet altijd te maken met voedingswaardes of de frequentie van het voorvoeren. Op sommige wateren scoor je met tijgers veel beter dan met boilies. Toch hebben boilies een hogere voedingswaarde. Zal denk ik ook te maken hebben met de associatie van de vis. Zijn ze vaak gevangen op een bepaalde smaak (of type aas) dan hebben ze er een gevoel van 'gevaar' bij en zullen het minder snel tot zich nemen. Helemaal wanneer ze kunnen kiezen. Dit verhaal gaat alleen niet op wanneer je kijkt naar het voeren van je koi's. Ik kan me in zo'n situatie wel voorstellen dat bepaald eten 'lekkerder' is en dus sneller wordt gegeten. Dit is bij honden, katten, vogels enz. niet anders.
|
|
|
|
|
Nouja , ik heb zojuist mijn eigen boilies gemaakt ( 1 uur geleden) 300 scopex-kattenbrokjes boilies. Nieuwe smaak die ik nog niet eerder heb gezien. Hoop er goede vangstresultaten op te hebben!!! |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 18-4-2011(UTC) Berichten: 48
|
Karpers hebben zeer waarschijnlijk een voorkeur.
Het belangrijkste is dat de karper het voer waarneemt en het ook daadwerkelijk als voer beschouwt. (wateroplosbare) Aminozuren spelen hierbij een belangrijke rol. Na opname moet de karper het voer het bevallen wil hij/zij er meer van gaan eten. Welke aminozuren het meest effectief zijn is afhankelijk van meerdere factoren. Denk hierbij aan temperatuur, zuurtegraad van het water en wellicht de helderheid. Visuele attractie kan ook belangrijk zijn. (Dit verklaart het succes van de fluo pop-ups)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.