logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
freaky  
#1 Gepost : maandag 2 juli 2012 13:55:33(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
het visse met de pieper komt weer beetje terug in mijn visserij, en hou altijd van simpele rigs, dus de kd-rig zal denk ik veel gebruikt gaan worden.

alleen wat zijn jullie ervaringen betreft, bodem aas, wafters?
als ik met bodemaas vis, dan zall het met 15 of 20mm bol zijn met een pop-up maisje erop, werkt de KD-rig dan nog net zo goed, of is het echt een wafter rig,

en soepele onderlijn, of combi, dus een stukje bij de haak gestript, en eventueel de lus voor aan de quicklink gestript?

Bewerkt door de gebruiker maandag 2 juli 2012 13:57:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leer om te vangen, vang om te leren
Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : zaterdag 14 juli 2012 21:56:43(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Freaky,

Ik gebruik ook regelmatig de KD-rig, ik heb 'm zowel met gewone boilies als met pop ups en snowmans gevist en met alles wel een keer gevangen.
Als de rig haakt, haakt die bijna altijd in de onderlip, dus dat is erg prettig vanwege de goede inhaking.
Sommige zijn er kritisch over omdat de karper de haak vrij gemakkelijk zou kunnen uitspugen.
Toch geniet deze rig wel mijn voorkeur.

De rig is ook goed te gebruiken met de reversed snowman waarbij de inhaking super blijkt te zijn.

Probeer het lekker uit zou ik zeggen.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.