logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michiell_  
#1 Gepost : zondag 3 juni 2012 14:31:25(UTC)
michiell_

25 ponder

Dag medevissers,

Hoe zouden jullie het volgende scenario aanpakken ?
Zelf heb ik en mijn vismaat (Louis Kruyfhooft) al wel een soort tactiek verzonnen, maar misschien weten jullie er nog enkele goede tips aan toe te voegen.

Het begon allemaal een 1.5 maand geleden,
Een vriend van me, mijn vriendin en ik gingen samen met onze honden wandelen aan een water dat niet ver van een vriend van me zijn huis was.
Ik stond met grote ogen te kijken toen ik het water zag : wat een groot water !!!!
Zelf vis ik altijd op een water van +- 5 hectare maar dit was precies 10 keer zo groot.
Nadat ik het had opgezocht op google earth bleek het +- 10 tot 15 hectare groot te zijn.
Het was er redelijk ondiep, tot 30 a 40 meter konden we nog met gemak staan.. wel langs heel het water obstakels tot 50 meter uit de kant (wortels van bomen en uitstekende takken vanuit de bodem, enkel de overkant vrij ver toen, hebben we niet kunnen bekijken.
Ik dacht direct : hier wil ik wel eens vissen, er stond enkel een bordje : niet zwemmen en zwerfvuil achterlaten.
Niets over vissen gelezen dus..
Mijn maat die erbij was vertelde me dat hij hier nog nooit iemand had zien vissen, niet slecht dus.
Toen we onze honden in het water lieten vloog mijn hond naar iets dat aangespoeld was, ik ze : terugkomen en ik ging kijken. ik trof een aangespoelde karper (die al een behoorlijke tijd dood was aan.) ik schatte hem op +- 10 a 12 kg. en ik dacht dat het om een spiegel karper zou gaan, karper zat dus al op dus water.
Aangezien het ZOO groot is en we NIETS van het bestand weten (ook niets op het internet te vinden over dit water) belde ik naar Louis en zei, ik heb een super groot water gevonden en vertelde hem ook de informatie die ik jullie hier net verteld heb.
Hij vond dit ook een leuk idee om eens een TOTAAL ONBEKEND water aan te pakken en onze tijd hier in te steken, eerst de examens zeiden we en dan dit water. Louis was van plan een rubberboot te kopen, maar indien deze niet direct in de auto zou passen waren we vanplan een goedkoop bootje te kopen in een speelgoedwinkel voor 2 personen, aan de waterkant oppompen en eens met een onderwaterkijker, peildobber, de voerboot met dieptemeter en wat markers het water op te gaan.
opzoek naar eventuele leuke visbare stekken. als we voor ieders enkele stekken gevonden hebben (zijn vanplan ieders 3 hengels te vissen, aangezien het een ongelofelijk groot water is (normaal altijd 2 hengels). Dus, als we voor ieders 3 stekken gevonden hebben, zouden we een touw met een drijvende tak + steen eraan te water laten (dit voor eventuele toch andere vissers) zij zullen deze "markers" niet herkennen als markers. we zouden ieders al zeker 1 hengel op een zo diep mogelijk stuk en een zo ondiep mogelijk stuk leggen en dan ieders nog een hengel op een voor ons goed uitgekozen stek.

Als we de markers allemaal geplaatst hebben zouden we het volgende doen.

We zouden het goedkope bootje daar achterlaten met een camouflage net (niet altijd oppompen als we er aan komen) en moest het gestolen worden dat we maar 20 euro kwijt zijn.

we zouden dus 3 dagen of 4 dagen gaan voorvoeren.

de dag zelf als we alles geplaatst hebben met alle hengels wat duivenvoer + hennep (partikels) en op 1 stek met enkele boilies.
de hoeveelheid weten we nog niet zeker (hebben geen bestand van de aanwezige vis.)
dit zouden we 3 dagen volhouden en dan 1 of 2 nachten eens gaan proberen.

hebben jullie eventueel nog tips dat we kunnen toepassen op deze sessie ?

Het is natuurlijk een hele uitdaging omdat het echt iets nieuws is in onze visserij, een onbekend groot water met een onbekend aantal aanwezige vis (karper).
Van alle andere wateren waar we gevist hebben/ vissen weten we dat er vangbare karpers rondzwemmen, iets wat we hier uiteraard niet weten.

Eventueel tips, hoe we ons kunnen baseren op stekkeuze, vis op de stek krijgen, aaskeuze, en eventuele andere tips,

Alvast bedankt.
Het zal voor begin juli zijn dat we hier onze eerste sessie doen, ook dan zullen jullie uitgebreid kunnen lezen hoe deze sessie verlopen is, indien er vis gevangen wordt zal er ook een uitgebreid artikel geschreven worden.

De Doorzetter Wint !
Sponsor
ronalddehoog  
#2 Gepost : zondag 3 juni 2012 16:37:27(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Leuk om zoiets te lezen! Heb geen tips voor je, maar ik ben erg benieuwd wat het wordt! Blij
Voer geen oorlog, voer de vissen.
michiell_  
#3 Gepost : zondag 3 juni 2012 16:39:26(UTC)
michiell_

25 ponder

ronalddehoog schreef:
Leuk om zoiets te lezen! Heb geen tips voor je, maar ik ben erg benieuwd wat het wordt! Blij

Hehe, het is natuurlijk ook een nieuwe stap in onze visserij, iets helemaal onbekends aanpakken.
Ik schreef dit toppic nu al, om de eventuele bruikbare tips ook mee te nemen in de uitwerking van onze "tactiek" die we op dit water zullen toepassen, ipv. de week voordat we er aan beginnen.

De moment dat we beginnen met voorvoeren, markers uitvaren etc, zullen er ook foto's gepost worden van het water en foto's van het uitvaren, voeren , vissen, Misschien zelfs als we activiteit van vis op de stek zien ook gefilmd worden.

De Doorzetter Wint !
ronalddehoog  
#4 Gepost : zondag 3 juni 2012 18:09:35(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Like
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Jasperbuth  
#5 Gepost : zondag 3 juni 2012 18:13:33(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Tjaaa, het klinkt mooi!
Ik zou gewoon lekker van alles wat gaan proberen !
En dat van die boot, als je die te lang buiten laat liggen, gaat hij er ook niet op vooruit!
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
michiell_  
#6 Gepost : zondag 3 juni 2012 18:35:57(UTC)
michiell_

25 ponder

Jasperbuth schreef:
Tjaaa, het klinkt mooi!
Ik zou gewoon lekker van alles wat gaan proberen !
En dat van die boot, als je die te lang buiten laat liggen, gaat hij er ook niet op vooruit!

Hehe, het is zo :
we zouden 3 dagen voorvoeren ( 3 dagen die boot laten liggen)
want elke dag dat we van die dagen gaan voeren, telkens de boot meenemen en oppompen is ook niet erg handig Knipoog
na die 3 dagen laten we deze af en nemen we de goede boot mee om te vissen natuurlijk Knipoog
De Doorzetter Wint !
carp-fighters  
#7 Gepost : zondag 3 juni 2012 18:39:17(UTC)
carp-fighters

10 ponder

Het is inderdaad wel is wat anders. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. en het is een goed idee om 2 hengels diep en 2 hengels ondiep te leggen.
suc6Blijb
mag ik vragen waar het ligt??

mvg

roy
Karper teller 2011: 249 geeindigd Breede lach
Karper teller 2012: 29
michiell_  
#8 Gepost : zondag 3 juni 2012 18:51:34(UTC)
michiell_

25 ponder

carp-fighters schreef:
Het is inderdaad wel is wat anders. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. en het is een goed idee om 2 hengels diep en 2 hengels ondiep te leggen.
suc6Blijb
mag ik vragen waar het ligt??

mvg

roy

ik heb je een pm gestuurd.
Liever geven we dit nog niet prijs, tot na de sessie.
indien er vis gevangen word komt hier ook een artikel over en word het water ook prijsgegeven.
De Doorzetter Wint !
Ruud Gosselink  
#9 Gepost : zondag 3 juni 2012 19:33:36(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Wanneer ik zie wat louis vangt, hebben jullie van mij geen tips nodig. Goed bezig trouwens.
Wat ik me wel afvraag is hoe het mogelijk is dat er niemand vist. Wanneer jullie het met Google earth kunnen vinden, kan iedereen dat.
carp-fighters  
#10 Gepost : zondag 3 juni 2012 19:52:31(UTC)
carp-fighters

10 ponder

okee bedankt. Vindt het een logische beslissing je wil eerst zelf de vissen vangen en terecht.
nogmaals suc6, hoop dat het een succes wordt

mzl
Karper teller 2011: 249 geeindigd Breede lach
Karper teller 2012: 29
DannyAlmelo  
#11 Gepost : zondag 3 juni 2012 20:02:50(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Wow, dat is een mooie kans voor jullie. De enige tip die ik heb is hou het voor jezelf. Die foto's wat je op dit forum wil gaan zetten kun je beter laten. Hartstikke leuk om te zien, maar je weet hoe klein de karperwereld kan zijn, en voor je het weet zullen meerdere mensen er vanaf weten. Daarmee wil ik niet zeggen dat je wantrouwig moet zijn op dit forum hoor. Verder wil ik jullie succes wensen. De tactiek is goed over nagedacht, dus het zal allemaal wel goed komen. Effort = Succes.
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Mister X  
#12 Gepost : zondag 3 juni 2012 21:15:33(UTC)
Mister X

50 ponder

Wanneer jullie gaan vissen observeer het water of je ergens vis zien springen. Zoek
naar gaten deze kunnen zijn gemaakt door azende karpers. Onder eigen kant niet
vergeten (wordt veel gedaan.) Begrijp dat hier geen sprake is van dressuur maar toch.
Mag graag met slappe lijnen vissen. Lijn op spanning kan gebruikt worden, i.c.m het
gebruikte systeem lossen van het lood. Zou met een goed gevoel richting waterkant
gaan, onbewust maak je positieve beslissingen. Wanneer jullie goed voorbereid zijn
zeker vangen. Wanneer het niet loopt niet bang zijn, verkassen/veranderen (waar
nodig.) Zeg altijd geeft nooit op! Probeer z.v.m uit jullie sessie te halen succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 juni 2012 22:17:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michiell_  
#13 Gepost : donderdag 7 juni 2012 18:54:30(UTC)
michiell_

25 ponder

toen ik er de eerste keer kwam aan het water met de honden heb ik jullie er informatie overgegeven, obstakels en ondiep (dit bleek blijkbaar enkel aan die kant te zijn) ben er opnieuw heen gereden met mn fototoestel om wat stekken in kaart te brengen, en de overkant vertelde me veel meer diepe stukken en geen obstakels ook een leuke kant met riet gevonden..

Nu wachten tot na de examens (beginnen maandag) om samen met Louis naar het water te gaan om de knoop door te hakken welke stek we gaan bevissen.

Het gaat om OUDE kleiputten (wel een ongeloofelijk grote kleiput) ik gok immers al op een 20 a 25 hectare water.
De Doorzetter Wint !
Erwin  
#14 Gepost : donderdag 7 juni 2012 20:41:30(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heel erg veel succes mannen. Groot water is altijd erg spannend. Je weet niet wat je kunt verwachten.

Als ik je dan toch een tip mag geven over grootwater. Kijk naar de weersvoorspellingen. Wanneer je een paar dagen dezelfde wind (richting) hebt moet je je slag slaan. Ga aan de windkant zitten. Zoek naar de rand van ondiep naar diep en leg onderaan de rand je rig. Wanneer je naar deze rand kunt lopen is het helemaal mooi.

Voer voor en doe dit niet te zuinig. Patrikels als mais en tijgers kun je goed inzetten i.c.m. boilies. Zwemmen de vissen met de wind mee (dit doen ze bijna altijd) en komen ze op je stek is het voor weg voor je het weet.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt Like

Succes en ik zie de foto's wel verschijnen.
michiell_  
#15 Gepost : donderdag 7 juni 2012 21:50:43(UTC)
michiell_

25 ponder

Bedankt voor de tips,
het enige nadeel is natuurlijk dat we NIETS van het bestand weten, enkel zag ik er een dode aangespoelde karper die er al een tijdje lag. +-12 kg dacht ik.
Op een water zo groot als dit met een ONBEKEND bestand is het altijd een gok die je neemt, het kan een "groot" bestand zijn of maar enkele vissen zwemmen, we zullen er zeker een sessie houden.
en hopelijk ook met resultaat !
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#16 Gepost : donderdag 7 juni 2012 21:54:10(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Uiteraard zijn we erg benieuwd naar het resultaat, een van deze dagen bestel ik een vortex roll up zodat we goed naar putten, richels,... kunnen zoeken.
Deze stekken goed aanvoeren met tijgernoten en hennep, en dan hopelijk wat vangen!
we houden jullie op de hoogt Knipoog
eerst die examens nog overwinnen Like
Anne  
#17 Gepost : donderdag 7 juni 2012 22:49:12(UTC)
Anne

25 ponder

Ik zou in ieder geval proberen zoveel mogelijk obstakels weg te halen. Zou zonde zijn, al die karpers met een haak in de bek, afgescheurde lippen enz enz.
Ook zou ik toch echt proberen erachter te komen waarom daar niemand vist.

Ik ben benieuwd hoe jullie eerste vissessie is. Keep in touch en succes Blij

ps, succes met je examens Blij

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 juni 2012 22:50:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
louiskruyfhooft  
#18 Gepost : donderdag 7 juni 2012 22:59:20(UTC)
louiskruyfhooft

40 ponder

Man
België

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Bedankt Anne Knipoog

Ik vrees er een beetje voor dat er gewoon een verschrikkelijk klein bestand aanwezig is. er liggen een paar andere wateren rond, waar er ook maar enkele karpers zwemmen.
Achja we zullen wel zien Knipoog
michiell_  
#19 Gepost : donderdag 7 juni 2012 22:59:50(UTC)
michiell_

25 ponder

Anne schreef:
Ik zou in ieder geval proberen zoveel mogelijk obstakels weg te halen. Zou zonde zijn, al die karpers met een haak in de bek, afgescheurde lippen enz enz.
Ook zou ik toch echt proberen erachter te komen waarom daar niemand vist.

Ik ben benieuwd hoe jullie eerste vissessie is. Keep in touch en succes Blij

ps, succes met je examens Blij

Hoi, zoals ik al vermeld had is dat er aan 1 kant ongelofelijk veel obstakels zijn (zo goed als onvisbaar) de overkant, liggen NERGENS obstakels (ook hier zullen we onze sessie plannen) als we aan de overkant vissen liggen de obstakels zo een 600 a 800 meter verder (geen kans dat de vis daarheen zou zwemmen dus Knipoog ).

Bedankt, ik kan het gebruiken voor de examens.
Hierna, zullen Louis en ik onze knoop doorhakken voor de stekkeuze en beginnen voeren.
we houden jullie op de hoogte met de nodige informatie en foto's.

groeten !
De Doorzetter Wint !
elmer25  
#20 Gepost : vrijdag 6 juli 2012 12:41:25(UTC)
elmer25

Nieuwe uitzetting

succes! en je weet wat ze over een lage bezetting zeggenKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.