Dag medevissers,
Hoe zouden jullie het volgende scenario aanpakken ?
Zelf heb ik en mijn vismaat (Louis Kruyfhooft) al wel een soort tactiek verzonnen, maar misschien weten jullie er nog enkele goede tips aan toe te voegen.
Het begon allemaal een 1.5 maand geleden,
Een vriend van me, mijn vriendin en ik gingen samen met onze honden wandelen aan een water dat niet ver van een vriend van me zijn huis was.
Ik stond met grote ogen te kijken toen ik het water zag : wat een groot water !!!!
Zelf vis ik altijd op een water van +- 5 hectare maar dit was precies 10 keer zo groot.
Nadat ik het had opgezocht op google earth bleek het +- 10 tot 15 hectare groot te zijn.
Het was er redelijk ondiep, tot 30 a 40 meter konden we nog met gemak staan.. wel langs heel het water obstakels tot 50 meter uit de kant (wortels van bomen en uitstekende takken vanuit de bodem, enkel de overkant vrij ver toen, hebben we niet kunnen bekijken.
Ik dacht direct : hier wil ik wel eens vissen, er stond enkel een bordje : niet zwemmen en zwerfvuil achterlaten.
Niets over vissen gelezen dus..
Mijn maat die erbij was vertelde me dat hij hier nog nooit iemand had zien vissen, niet slecht dus.
Toen we onze honden in het water lieten vloog mijn hond naar iets dat aangespoeld was, ik ze : terugkomen en ik ging kijken. ik trof een aangespoelde karper (die al een behoorlijke tijd dood was aan.) ik schatte hem op +- 10 a 12 kg. en ik dacht dat het om een spiegel karper zou gaan, karper zat dus al op dus water.
Aangezien het ZOO groot is en we NIETS van het bestand weten (ook niets op het internet te vinden over dit water) belde ik naar Louis en zei, ik heb een super groot water gevonden en vertelde hem ook de informatie die ik jullie hier net verteld heb.
Hij vond dit ook een leuk idee om eens een TOTAAL ONBEKEND water aan te pakken en onze tijd hier in te steken, eerst de examens zeiden we en dan dit water. Louis was van plan een rubberboot te kopen, maar indien deze niet direct in de auto zou passen waren we vanplan een goedkoop bootje te kopen in een speelgoedwinkel voor 2 personen, aan de waterkant oppompen en eens met een onderwaterkijker, peildobber, de voerboot met dieptemeter en wat markers het water op te gaan.
opzoek naar eventuele leuke visbare stekken. als we voor ieders enkele stekken gevonden hebben (zijn vanplan ieders 3 hengels te vissen, aangezien het een ongelofelijk groot water is (normaal altijd 2 hengels). Dus, als we voor ieders 3 stekken gevonden hebben, zouden we een touw met een drijvende tak + steen eraan te water laten (dit voor eventuele toch andere vissers) zij zullen deze "markers" niet herkennen als markers. we zouden ieders al zeker 1 hengel op een zo diep mogelijk stuk en een zo ondiep mogelijk stuk leggen en dan ieders nog een hengel op een voor ons goed uitgekozen stek.
Als we de markers allemaal geplaatst hebben zouden we het volgende doen.
We zouden het goedkope bootje daar achterlaten met een camouflage net (niet altijd oppompen als we er aan komen) en moest het gestolen worden dat we maar 20 euro kwijt zijn.
we zouden dus 3 dagen of 4 dagen gaan voorvoeren.
de dag zelf als we alles geplaatst hebben met alle hengels wat duivenvoer + hennep (partikels) en op 1 stek met enkele boilies.
de hoeveelheid weten we nog niet zeker (hebben geen bestand van de aanwezige vis.)
dit zouden we 3 dagen volhouden en dan 1 of 2 nachten eens gaan proberen.
hebben jullie eventueel nog tips dat we kunnen toepassen op deze sessie ?
Het is natuurlijk een hele uitdaging omdat het echt iets nieuws is in onze visserij, een onbekend groot water met een onbekend aantal aanwezige vis (karper).
Van alle andere wateren waar we gevist hebben/ vissen weten we dat er vangbare karpers rondzwemmen, iets wat we hier uiteraard niet weten.
Eventueel tips, hoe we ons kunnen baseren op stekkeuze, vis op de stek krijgen, aaskeuze, en eventuele andere tips,
Alvast bedankt.
Het zal voor begin juli zijn dat we hier onze eerste sessie doen, ook dan zullen jullie uitgebreid kunnen lezen hoe deze sessie verlopen is, indien er vis gevangen wordt zal er ook een uitgebreid artikel geschreven worden.