Nieuwe uitzetting Lid sinds: 24-2-2012(UTC) Berichten: 12
|
ik heb bij de flavourgigant de perzik (peach) flavour bestelt en ik heb er broodmeel en grondvoor bij gedaan 50/50 en rond de 10 ml flavour op 500g en 2 eieren, maar toch ruikt mijn bolie naar meel en niet naar de flavour hoe kan dit?? Bewerkt door de gebruiker zaterdag 26 mei 2012 18:45:46(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Volgens mij, vergis me als ik het fout heb, gooi je 10 eieren per kilo in een mix. dus 2 lijkt me wel weinig, en klein beetje water toevoegen
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 20-5-2012(UTC) Berichten: 80
|
Basismix: soyameel Griesmeel Tarwebloem Maismeel Eieren En flavour
Succes
Tip: koop roltafel en boiliegun |
Karper teller 2011: 249 geeindigd Karper teller 2012: 29 |
|
|
|
|
dankjewel, maar de eieren klopte wel omdat we mix goed bij elkaar bleef
|
|
|
|
|
heb vandaag me boilies gemaakt. zijn wel een beetje te groot geworden maar ja is toch om te voeren |
|
|
|
|
oké, maar is mijn flavour van de flavourgigant dan wel goed. want mijn boilie ruikt bijna niet.
|
|
|
|
|
Dan moet je er meer bij doen |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
RickKarper schreef:oké, maar is mijn flavour van de flavourgigant dan wel goed. want mijn boilie ruikt bijna niet.
als je de boel kookt dan kook je ook een heel groot deel van al je flavours eruit. probeer eens worsten te maken die je daarna in 3 lagen vershoudfolier wikkelt. Kook deze daarna in een pan met water. Die methode van gekookte worsten heet : steamies Op de nieuwe Korda DVD : Carp Tackle and Tactics Volume 5 staat in 1 van de clippies een tutorial waarin Danny Faredinges e.e.a uitlegd. Boilimix draaien; worst rollen en vershoudfolie er omheen wikkelen en al naar ge lang de worstdikte 10-15 minuten koken. Daarna kun je met een mes de worst in gewenste stukken snijden. Grote voordelen: *flavours blijven beter behouden; *gesneden stukken onbekend voor de karper in tegenstelling tot de ronde boilies die iedereen heeft;
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.