25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
Hoi, medeforum gebruikers.
IK had eens een vraagje, Ik vis zelf op een water waar ENORM veel wier groeit. heb de beschikking voor een boot "roeiboot". het is op vele plaatsen een 4 meter diep maar zoals ik al aanhaalde groeit er enorm veel wier. je kan als de zon een beetje schijnt ook als de zon niet schijnt tot op 2 meter uit de kant de bodem zien (1 meter of 1,30 meter ongeveer) Nu wou ik weten tot hoediep ik hier ongeveer mee kan kijken ? om een wiervrij stuk te zoeken ? Niet dat ik dit aankoop en er geen bal aan heb zoals je me begrijpt.
zoals ik al zei is het water redelijk helder. Hangt er vanaf wat je zelf van helder of niet helder water denkt natuurlijk.
Kan iemand me hier wat over vertellen ? heb al wat gelezen op het net, maar vond er niet TE veel uitleg over.
groeten |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2011(UTC) Berichten: 359
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik denk ook dat dit een lastige word. Waterhelderheid (seizoen) en zonlicht zullen hier het belangrijkste zijn. Die zijn ook van belang als je gaat duiken m.b.t. het zicht onder water. |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Hey Michiel, Ik heb ook dit probleem bij het water waar ik soms op vist, vooral als ik snachts vist en helemaal niks ziet (bij elke werp een bos wier aan mn haak). Zoals Raymon zegt, als het zonnetje mooi op het water schijnt zie je ongeveer de lege plekken, tenminste bij mij op het water. Omdat je een bootje ter beschikking heb, kan je misschien een hark meenemen en een eigen stek maken? Succes
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
Tijgernootje schreef:Hey Michiel, Ik heb ook dit probleem bij het water waar ik soms op vist, vooral als ik snachts vist en helemaal niks ziet (bij elke werp een bos wier aan mn haak). Zoals Raymon zegt, als het zonnetje mooi op het water schijnt zie je ongeveer de lege plekken, tenminste bij mij op het water. Omdat je een bootje ter beschikking heb, kan je misschien een hark meenemen en een eigen stek maken? Succes Ja, dat zou kunnen (is nogal een streng water dus heb de optie van een hark niet) het is overal +- 3 a 4 meter diep. het is zo dat ik op dit water niet altijd vissen mag, het bestand is ongeloofwaardig goed ! maarval tot 2 meter steuren tot 20 kg dikste karper is 32 kg daar.. en een 20 a 25 karpers boven de 20kg. niet een water waar ik altijd kan vissen een 5 of 6 keer per jaar. Volgend weekend mag ik er nog eens heen. Het nadeel is dat de vissen waarschijnlijk deze week daar beginnen paaien (doorhet goede weer) telkens als ik er kom wil ik het uiterste uit de kan halen wegens het visbestand. daarom deze vraag ook hoe ik dit het best kan aanpakken om toch wat vis op de kant te krijgen ookal is het paaitijd dan en is er wier (vorige jaren was er niet ZOO veel wier, daarmee.) groeten |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.