Ben net terug van de vijver, en ik moet zeggen dat ik met gemengde gevoelens zit..
Om 10.15u kwam ik aan de vijver aan, eigenlijk later dan gepland, maar ik had geluk dat men vismaat er al was en de plek nog vrij was.
Na wat overleg over waar we de hengels gingen uitgooien, lagen ze tegen +- 11u in.
De hengel met de particle-mix lag tegen een bosje vlak onder de kant, omdat men vismaat hier al eens een vis wist te vangen. De 2e hengel met de Martin SB bollen had ik aan de rand van het lelieveld gelegd.
Tegen de avond hadden we nog geen enkele aanbeet gekregen, en ook nog geen springende karpers ofzo gezien. Tegen 18u hadden we de hengels terug voorzien van vers aas en genoeg bijgevoerd voor de nacht, we waren er allebei zeker van dat we 's nachts wel actie zouden krijgen. Na nog wat bezoek van andere vissers lagen we tegen 23u in onze tenten en was het wachten begonnen.
Rond 1u kreeg ik een piepje op de hengel bij het lelieveld. Om de 5 minuten herhaalde zich dit, en dat konden we wel verwachten want er zit veel kleine katvis op de vijver die 's nachts nogal lastig kunnen doen, dus heb ik de gevoeligheid van de pieper aangepast en heb ik verder geen last gehad van de katvisjes. Dan om 2.30u kreeg mijn vismaat een run, hij had deze hengel vlak onder een grote rij bossen gelegd, toen hij aansloeg knakte de lijn na nog geen 3sec. We vonden dit toch best raar omdat hij met die lijn al vissen op die vijver had gevangen. Na lang sukkelen met het in orde maken van zijn lijn, gingen we terug slapen. Om 3.30u kreeg ik mijn eerste run op de particle hengel die onder het kantje lag. Ik spurtte mijn tent uit, wou zo snel mogelijk bij de hengel zijn, en toen gleed ik uit over een gladde boomwortel die ik in het donker niet had gezien
... Toen ik terug recht was sloeg ik aan, maar het was al te laat.. Ik was zo kwaad op mezelf, omdat ik door zoiets lullig misschien wel een hele mooie vis had gemist, en dat had mijn eerste op dit water geweest. Teleurgesteld kroop ik terug in m'n slaapzak en de hengel lag terug op zijn plek.
's ochtends rond 6u kreeg mijn maat weer beet, maar dit had ik niet gehoord want ik lag diep te slapen. Toen hij mij wakker kreeg, zei hij dat zijn vis eerst niet vast zat, maar omdat hij geen vertrouwen meer had in zijn hoofdlijn, had hij niet zoveel druk durven zetten waardoor de vis zich wel vast kon zwemmen. Hij heeft de hengel in de steunen gezet en gewacht tot hij terug uit de takken zou zwemmen, maar dit is niet gebeurd. De moed zakte ons in de schoenen, 3 runs gehad en 3 keer geen vis
Ik had ondertussen mijn hengel bij het lelieveld verplaatst. Uit het niets kreeg ik om 8.30u een knallende run, hoewel ik mijn slip zo goed als dicht had gezet omdat ik ook vlak bij obstakels viste. De vis nam lijn alsof het niets was, terwijl dit normaal niet zou kunnen. Je kan het al raden, ik zette druk op de hengel om hem niet onder de obstakels te laten gaan, maar ik voelde hem er toch onder zwemmen, en ja hoor, mijn lijn knakte ook ;o Nochtans heb ik 0.38mm lijn van Berkley, wat ik toch best dik vind.
Enfin, vandaag overdag is het stil gebleven. We hebben nog even een karper met de korst proberen te verleiden, maar hij had geen trek.
Woensdag ga ik naar de winkel voor een nieuwe lijn, wat wel nodig blijkt na deze ervaring. Zoals ik al zei in het begin, heb ik nu gemengde gevoelens. Ik ben heel teleurgesteld dat ik 2 runs niet heb kunnen verzilveren, maar ik heb nu weer al veel bijgeleerd over de vijver en de plekjes waar ik het beste kan vissen. In totaal 4 runs hebben we daar nog niet gehad, dus dit geeft ons wel vertrouwen voor de volgende sessie waarbij het dan met een betere, schuurbestendigere lijn wel moet lukken (:
Oja, het rock salt heb ik in het begin een klein beetje bijgevoerd, maar hier kan ik nog niet echt iets over zeggen, omdat ik dit toch nog moet bekijken tijdens de volgende vissessies hoe groot het effect hiervan is.
Grtz!