logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
larsje94  
#1 Gepost : donderdag 10 mei 2012 11:48:02(UTC)
larsje94

5 ponder

ik vis op de visvijver bij ons en heb 4 dagen gezeten elke dag 7 uur en ik kom nie verder dan een brasem ik snap er niks van
misschien een nieuwe rig een nieuw systeem nieuw aas presentatie ik weet het nie meer

Sponsor
Demien  
#2 Gepost : donderdag 10 mei 2012 11:51:49(UTC)
Demien

10 ponder

Je bent lid sinds:: 7-5-2012(UTC)

lars , vis je met klein aas?
voer je klein voer bij ? groot voer?
als je klein aas voert lijkt mij het niet slim om daar ook mee te gaan vissen ..
maar bijv met een bol van 20mm
uit mijn ervaring pak ik amper brasem of dergelijke witvis met de karperstok
larsje94  
#3 Gepost : donderdag 10 mei 2012 11:54:44(UTC)
larsje94

5 ponder

oke demien maar mijn probleem is da ik weer een keer wa wil vangen want mn vertrouwen is weg misschien een goeie rig
MathiasJ  
#4 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:01:29(UTC)
MathiasJ

5 ponder

Lars, het ligt dikwijls niet aan de rig, ik gebruik namelijk altijd dezelfde standaardrig en vang nog steeds mijn vis.
Verander gewoon eens je aaspresentatie of het soort je aas je gebruikt.
Ik gebruik op dit moment soft pellets met banana flavour van arca in combinatie met boilies met banana-strawberry smaak.
Ik doe de pellets in een PVA-zakje, aangezien zachte pellets extreem snel geur en smaak loslaten zal dit in grote getale vis aantrekken, spijtig genoeg ook brasem, maar het is het proberen waard, want waar brasem ligt te azen, komt meestal ook karper een kijkje nemen
Persoonlijk record 18,1 kg Schub
Flemish Carp Products
larsje94  
#5 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:14:02(UTC)
larsje94

5 ponder

weet je een goed aas presentatie!! ik vis met garlic robinred van proline en met tijgernoten...
MathiasJ  
#6 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:23:39(UTC)
MathiasJ

5 ponder

zoals ik net al zei. Een Combi Rig (voorbeeld vind je hier http://www.carpfeeling.com/Rigs/258/Combi-Rig) met daaraan je boilie. Voor zover ik weet heeft pro line ook soft hook pellets met de garlic robinred. De bloilie aan je hair en de pellets in een pva. Dit kan je op één hengel proberen.
Je voert wat met tijgernoten 2 meter uit de kant, 2 handen vol ongeveer, en je legt ook hier een hengel met een combi rig, met daaraan een tijgernoot.
Flemish Carp Products
sebastian25  
#7 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:25:19(UTC)
sebastian25

15 ponder

Je zegt zelf al niet te veel vertrouwen te hebben in je rigs. De laatste meter en zeker de laatste 10 cm zijn natuurlijk enorm belangrijk. Kijk anders even op youtube. Er zijn zoveel soorten rigs te vinden en er zit zeker wat voor jou bij waar je meer vertrouwen door krijgt.

Probeer ook anders te vissen dan de ''rest'' doet op het water. Gooi er bijv. allemaal halve boillies bij en doe bijv. 2 halve boilies met de ronde kant tegen elkaar (zandloper idee) aan je hair. Eventueel wat boilie kruim in een pva zakje zodat je rig op een mooi bedje van kruim ligt. Doe is gekBlij
MathiasJ  
#8 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:27:51(UTC)
MathiasJ

5 ponder

het is zoals sebastian zegt, probeer gewoon eens es iets anders.
Het kan mislukken, maar in 9 van de 10 gevallen levert het toch weer vis op
Flemish Carp Products
Demien  
#9 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:37:59(UTC)
Demien

10 ponder

Je bent lid sinds:: 7-5-2012(UTC)

ik ben het ook met jullie 2 eens! Breede lach
Mister X  
#10 Gepost : donderdag 10 mei 2012 12:39:52(UTC)
Mister X

50 ponder

@larsje94 Maak even een foto van je onderlijn praat veel makkelijker Knipoog
hanno  
#11 Gepost : donderdag 10 mei 2012 14:43:01(UTC)
hanno

5 ponder

ja een fototje maakt het een stuk makkelijker :-)...kunnen we zoals jowan zegt beter praten
Frank Penning  
#12 Gepost : donderdag 10 mei 2012 15:10:31(UTC)
Frank Penning

20 ponder

elke dag 7 uur? zijn dat steeds de zelfde uren?..wellicht aast de vis niet op dat moment...wellicht aast de vis niet op die plek....
daar zou ik het eerst zoeken..en mocht je 100% zeker zijn dat er vis op je stek zit dan zou ik pas naar mijn rig gaan kijken...want je zult toch echt eerst vis op je stek moeten hebben om hem te kunnen vangen....want een super rig op een plek waar geen vist komt vangt nog steeds niks.. mijn advies, zoek de vis!
Henk Haarlem  
#13 Gepost : donderdag 10 mei 2012 15:50:22(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Lars
Vertel iets over het water,
hoe diep is het en hoe diep zit je te vissen
bodemgesteldheid hard,silt, enz
hoe groot is de druk daar met vissers
zoals eerder is gezegd laat iets zien van je systeem onderlijn enzo inclusief aas montage

En gebruikte aassoorten.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 mei 2012 15:52:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
sebastian25  
#14 Gepost : donderdag 10 mei 2012 17:03:37(UTC)
sebastian25

15 ponder

Frank Penning schreef:
elke dag 7 uur? zijn dat steeds de zelfde uren?..wellicht aast de vis niet op dat moment...wellicht aast de vis niet op die plek....
daar zou ik het eerst zoeken..en mocht je 100% zeker zijn dat er vis op je stek zit dan zou ik pas naar mijn rig gaan kijken...want je zult toch echt eerst vis op je stek moeten hebben om hem te kunnen vangen....want een super rig op een plek waar geen vist komt vangt nog steeds niks.. mijn advies, zoek de vis!

Een heel sterk punt! Waarschijnlijk vis je overdag en de kans is aanwezig dat ze voornamelijk 's nachts azen. Tenminste dat is op mijn water zo. Ik heb afgelopen twee jaar slechts 1 vis overdag gevangen op dit water terwijl ik (afhankelijk van een aantal factoren) goed vang in de nachten.

Daarbij is 4 x 7 uur vissen niet eens zo gek veel. Iedereen blankt vaak zat met 24 uur (of meer) sessies. De aanhouder wint!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 mei 2012 17:05:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.