25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
Instant vissen zonder voor te voeren.
Hoe beginnen jullie hier aan ? of wat zijn jullie ondervindingen om "goed" te vangen zonder voor te voeren.
Zelf doe ik het altijd zo : mits er een voerboot mag gebruikt worden op het water vis ik altijd 1 hengel met partikels en eentje met boilies. Indien dit niet mogelijk is. voer ik met de spod een 7 kleine spods partikels op een stek met daar een tijgernootje met maisje op (pop-up)
Mijn andere hengel is altijd 18 en 16mm boilies gemixd voeren en als haak aas een 16mm boilie met mais pop-upje erboven |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
In mijn geval is dat goed kijken waar je op dat moment vis verwacht. Ook voer ik bijna niets wanneer ik instant vis. De hoeveelheid voer voer ik op zodra ik begin te vangen.
Vis ik met boilies gaan er dus een 10 a 20 tal boilies bij. Met partikels gaan er meestal maar een paar handjes bij.
|
|
|
|
|
Erwin schreef:In mijn geval is dat goed kijken waar je op dat moment vis verwacht. Ook voer ik bijna niets wanneer ik instant vis. De hoeveelheid voer voer ik op zodra ik begin te vangen.
Vis ik met boilies gaan er dus een 10 a 20 tal boilies bij. Met partikels gaan er meestal maar een paar handjes bij. Het is dus zo, ik ben zaterdag met Louis kruyfhooft mijn vismaat op een nieuw water aangekomen. we geloofden onze ogen niet, over het ganse water heel de tijd springende karper, dit is een top water. na dat we de stek gekozen hadden, (waar we het meeste vis zagen) en leuk de bangsticks in het water zetten, zodanig dat onze swingers net onder water hingen hadden we veel vertrouwen. 1 hengel recht voor uit waar ik de hele tijd vis zag springen (duivenvoer tijgernoten en enkele pellets verschillende kleuren en maten) een 6 spods er op gevoerd (kleine spods) mijn andere hengel tegen het riet, waar ook vis sprong. Louis deed hetzelfde maar dan op een andere plaats. ieders 1 hengel tegen de kant en eentje in het midden. de vis sprong toen op onze stek.. (alle hengels hetzelfde voer) na een 40 minuten kreeg ik een eerste aanbeet. enkele piepjes en een stijgende swinger, toen ik bij mijn hengel aankwam wou hij net door de slip gaan. ik sloeg aan en drilde een uitgezet project spiegeltje van 3 kg. een super mooi visje( meeste vissen dat er rond zwemmen zitten rond de 20pond met enkele uitschieters van 30 pond. Geen grote karpers maar leuk om eens wat te vangen, aangezien het een prachtig water is. voor de rest hebben we nog enkele piepjes gehad, meer geen runs op 2 brasems na voor Louis. we vonden dit zeer raar, wegens de springende vis op onze stek. er zijn dieptes tot 7 meter en het water is 2 hectare niet al te groot. Boten zijn er niet toegestaan maar zouden een van de dagen er eens extra vroeg heen gaan om toch stiekem ff de dieptes te meten. Hoe we dit het best konden aanpakken omdat we dit zelf wel raar vonden. grtjs |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Stiekem kijken met de dieptemeter op welke diepte de vissen zwemmen, zig rig deze diepte grote kans op vuurwerk. Voeren in eerste instantie uitgesloten loopt het storm langzaam zinkende voerdeeltjes voeren. Mix van crushed pellets droge boilie poeder je kan het niet gek genoeg bedenken. Maak het geheel nu net met flavour soak of dip voor binding en attractie. Wil je alleen basis bestanddelen maak het nat met water. Kneed losse ballen vaar je zig rig lijnen uit met 1 of 3 ballen of spoden veel succes PS: Haakaas (overdag) vel dumbell pop-up nep mais of foam (snacht) wit dumbell pop-up of glow in de dark mais! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 23:08:38(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
Waarom zou je er met een boot opgaan als je ook kan peilen?
Ik vis meestal met compacte voerstekjes als ik instant vis en maak de voerplek wat groter als ik vis vang. |
Keep it simple... |
|
|
|
|
monstercarps schreef:Waarom zou je er met een boot opgaan als je ook kan peilen?
Ik vis meestal met compacte voerstekjes als ik instant vis en maak de voerplek wat groter als ik vis vang. Dit water is een behoorlijke afstand rijden voor mij, aangezien in het pijlwerk over heel dit water nogal wat tijd overheen gaat, is het natuurlijk makkelijker met de voerboot en dieptemeter er even over tevaren. als we terplaatse zijn. |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
de reden dat de aanbeten uitbleven is volgens mij omdat de karper zich in hogere waterlagen bevind , de bovenlagen zijn in deze tijd stukken aangenamer vertoeven voor onze vriend karper en vissen in diep water heeft momenteel weinig zin , je moet ze zoeken op ondiepe stukken of zoals jowan al aangaf onderscheppen met de zig rig . grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
|
carpfigter schreef:de reden dat de aanbeten uitbleven is volgens mij omdat de karper zich in hogere waterlagen bevind , de bovenlagen zijn in deze tijd stukken aangenamer vertoeven voor onze vriend karper en vissen in diep water heeft momenteel weinig zin , je moet ze zoeken op ondiepe stukken of zoals jowan al aangaf onderscheppen met de zig rig . grtzz Ja, dat dacht ik ook al. daarom is het makkelijk dat we zaterdag even snel met de voetboo op het water varen voor ondiepere stukken te zoeken. Aangezien 7 meter echt wel serieus diep is op deze grootte van het water. |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.