CarpFeeling Forum
»
Karpervissen in....
»
België
»
Karpervissen in de dokken van Antwerpen
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-11-2011(UTC) Berichten: 12
|
Hallo, heeft iemand van jullie al eens in de dokken van Antwerpen gevist op karper of iets interessants gezien. Misschien rond de paaiperiode of op een zonnige, hete dag in de havengebieden waar de plezierbootjes liggen? Ik weet zeker dat er karper zwemt maar in welke afmetingen en aantallen is denk ik nog door niemand achterhaald ik heb zin in iets nieuws en een ruige visserij waar men weinig over weet. Toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier meer van wetten en berijd zijn hierover iets prijs te geven eventueel in een persoonlijk berichtje. Alvast bedankt groetjes!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Heb er zelf nooi gevist, maar wel eens iemand gesproken die er veel viste. Gewoon met maïs, en ving er behoorlijk wat, wel vooral kleintjes vertelde hij. Maar als er kleintjes zitten zullen er ook wel grote zitten. Hij had over een braak liggend stuk terein tussen twee gebieden/fabrieken in.
|
|
|
|
|
Dag Edwin
Bedankt voor de snelle reactie. Dit geeft me toch al een beetje moed, want ik zal het nodig hebben denk ik.
Groetjes
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-3-2012(UTC) Berichten: 3
|
Karper zwemt er zeker in de dokken, maar zoals gezegd veel kleine vis. Dat er ook zware karpers zitten, is geen fabeltje. Vergeet vooral niet dat het een gigantische slok water betreft en dat er een hoop andere vissoorten rondzwemmen die voedselconcurrenten zijn voor de karpers. Er zitten scholen brasem, grote voorn, windes en ook harder... Ik zou ook beginnen in de oude dokken, in plaats van de grotere nieuwe meer noordelijke dokken.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 30-10-2010(UTC) Berichten: 12 Bedankjes: 1 keer
|
Vergeet vooral niet om een zogenaamd dokpatent aan te schaffen, kost 10€ en loopt vanaf de datum van aankoop 1 jaar door. Ga zelf eens proberen op de ekerse putten, hier hetzelfde verhaal weinig info over te krijgen.Heb een paar jaar geleden van gunter braems van cc moore gehoord dat er serieuze beren rondzwemmen, hij heeft ze zien zwemmen toen hij zelf ook nog als dokwerker aan de slag was
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-3-2012(UTC) Berichten: 3
|
dokwerker schreef:Vergeet vooral niet om een zogenaamd dokpatent aan te schaffen, kost 10€ en loopt vanaf de datum van aankoop 1 jaar door. Ga zelf eens proberen op de ekerse putten, hier hetzelfde verhaal weinig info over te krijgen.Heb een paar jaar geleden van gunter braems van cc moore gehoord dat er serieuze beren rondzwemmen, hij heeft ze zien zwemmen toen hij zelf ook nog als dokwerker aan de slag was Die stadsvergunning is sinds dit jaar blijkbaar afgeschaft... Ekerse putten-muisbroek : Zwemmen op de ekerse putten mee oppassen, wel heel mooi natuurgebied in de haven. Er is er daar al meer dan ene verzopen, 30m diep in 't midden en zeer koude gevaarlijke onderstroming ! Beren zitter er wel, een tiental vissen boven de 20 kg (waaronder een fantastische rijen die al lang op mijn lijstje staat). Heel moeilijk water, rottige mentaliteit onder de vissers, regelmatig diefstallen, lastige duikers... Wil niemand ontmoedigen, maar tis daar geen water om even snel uit te pakken en ze op de mat te sleuren. Je mag niet bang zijn van meerdere blanks... Voor de geînteresseerden, ga ook eens kijken op de vijver van het Noordkasteel Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 april 2012 07:55:14(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Hey jongens, bedankt voor de reacties. Ik heb er net de eerste 24 uren sessie opzitten. Het was ook meteen mijn eerste blank. De lokale paling en snoekbaars vissers spraken geen Nederlands. Toen ik zei: "I come for carpfishing" antwoorde hij met het veelbelovende antwoord no carp! hier Albertkanaal is goed. Ik dacht ja daar kom ik gadverdamme net vandaan joh! en met de woorden 'I'm stil gone try it', stap ik naar mijn auto. Over de putten van Ekeren kan ik kort zijn: volgens goede bronnen, een zeer lastig water en nog lastiger de lokale karpervissers. Ook moet je ver met je spullen schouwen.
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen in....
»
België
»
Karpervissen in de dokken van Antwerpen
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.