CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
PB Hit and Run system (hellup)
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 29-7-2010(UTC) Berichten: 4
|
Hallo, Graag zou ik een passende oplossing horen voor het volgende probleem: Ik gebruik het hit and run systeem, in de tailrubber (plastic) gaat 1 maat wartel en dat gaat dan ook prima. Ik vis verder met gevlochten hoofdlijn met ongeveer 10m voorslag (50 honderste)en 1m50 freefall leader van PV, dit om alles om de laatste meters perfect op de bodem te houden. Nu dien ik de leader en de hoofdlijn aan de voorslag te knopen (logisch) maar wanneer ik nu het Hit and Runsysteem ga testen komt de wartel bij een eventuele lijnbreuk never en nooit niet over de eerste knoop (bloodknot) alleen wanneer ik hem zwaar help, lukt het. Maar dan komt de wartel weer niet over de voorslagknoop, welke ik ook gebruik. Mijn conclusie is dat het oog van de wartel te klein is voor mijn visserij. Ik denk dat er wel meer mensen tegen hetzelfde aangelopen zijn en misschien hebben zij een passende oplossing. Zelf denk ik er aan om terug te gaan naar mijn oude systeem, maar ja.....niet zo visveilig als het hit and run. Wie helpt mij????? Bewerkt door de gebruiker woensdag 4 april 2012 19:00:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
Gaat zo'n voorslagknoop wel door een tailrubber ? Volgens mij gaat dat ook al moeilijk.
Overigens heb ik ook een paar van die loden gekocht, maar ik vind dat het wel heel erg gemakkelijk los schiet hoor. Optillen van het lood dmv een rig is al voldoende. Zou liever zien dat je een keer moet schudden voor het losschiet. Ik gebruik dat Piet vogel spul als leader.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
he ray, moet je het lood ff een tik geven als de insert er in zit, of bedoel je dat de wartel wel heel makkelijk uit de insert komt?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
He Frenkie,
ik bedoel inderdaad dat ik (zelfs wanneer de leader droog is) het lood van 110 gram niet eens op kan tillen zonder dat de wartel/lus los komt.Dat vind ik wel erg vlot.. Met nat leadermateriaal zal dat nog wel een stuk makkelijker gaan.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
PB Hit and Run system (hellup)
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.