25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
Hallo,
ik heb een beetje op baitcalculator mijn receptje ingevoerd , hieruit blijkt dat ik 10% vet gebruik. lijkt mij een beetje laag aangezien dat ik op ongeveer 15% soja volvet zit en 15% vismeel en dit is inclusief de eieren. Ik lees ook veel dat deze calculators allemaal niet kloppen maar ik wil toch mijn goede voedingswaarde weten , en dat programma van evert aalten kan ik ook nergens vinden . Iemand tips hoe ik of het vetpercentage verhoog , of hoe ik beter mijn percentage kan meten?
Gr
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 1-12-2010(UTC) Berichten: 78
|
Het vet meten zal niet zo simpel zijn, maar je kan het wel handmatig berekenen. in sojameel volvet zit zo'n 23% vet en in de meeste vismelen zit ongeveer 10% vet. Dus als je een mix maakt van 1000gram dan heb je 150 gram sojameel volvet en 150gram vismeel. hierdoor zit je met 34.5gram en 15gram vet voor beide ingrediënten. Als je dit voor alle ingrediënten gedaan hebt, kan je die som optellen... een leuke site die wel eens veel kan helpen is: http://www.voedingnet.nl/product/
|
|
|
|
|
Niemand die mij verder hiermee kan helpen??
@kenny bedankt maar niet wat ik zoek
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Bedoel je karpervoer 2000? Erg interessant de EA theorie maar die is gebaseerd op een enkeling die ongestoord kan vissen en in een paar uur de stek kan afromen.
Het is te druk aan de waterkant. Denk je met een handje EA bollen een voerstek op te bouwen, flikkert je buurman een emmervol in het water. Mag je raden waar de vis gaat eten. Ook op wateren met hengeldruk, blijkt een berg voer vaak dressuurdoorbrekend. Geen kilootje ofzo, maar 5 of meer wel.
Het bleek wanneer Evert langer bleef zitten na een paar uur blanken die volgens hem in eerste instantie voldoende waren, dat hij toch ging vangen. Voordat hij langer bleef zitten, beweerde hij dat de voerstek was mislukt als het in een paar uur niet gebeurde.
Het grootste deel van de vissen wordt vandaag de dag niet gevangen dankzij de EA theorie.
|
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
Nee dat programma bezit ik niet maar heb me mix even via zon andere site ingevoerd waar ik nu even de naam van kwijt ben . Maar heb jij een tip hoe ik dat vet percentage ongeveer 20-25% krijg?
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Je hebt het niet maar je zoekt het wel. Karpervoer 2000 is door Evert bedacht. Pindameel is baggervet. Olie is ook vet. Maar wat wil je bereiken met vet? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.