Hallo allemaal,
Ook ik ga hier een mijn vis avonturen neer zetten.
De dagen worden alweer wat langer en de temperatuur is best aangenaam, kortom denk ik weer heel de dag aan vissen.
De Drang om naar de waterkant toe te gaan is dus niet meer te houden.
Normaal begin ik al wat vroeger maar door drukte is dat er niet van gekomen.
Maar de eerste sessie is al een feit. Helaas was het weliswaar een blank maar de kop is er af.
Afgelopen week druk bezig geweest te bespreken over de aanpak samen met me maatje.
De eerste periode ga ik een vrij groot afgesloten water aanpakken, Dit water staat redelijk bekend onder de meeste karper vissers in de regio. Vandaar dat ik hier alleen tot het voorjaar vis, want als het zonnetje gaat schijnen en de temperatuur gaat richting de 20 graden veranderd dit water (helaas) in een camping.
Waarom dit water? Er zitten op dit water 3 vissen die ik graag zou willen vangen. 2 vissen die boven mijn pr liggen, komen er bijna nooit uit en van 1 is maar de vraag of deze nog leeft.
Het water is helder en heeft een zand kleurige bodem, met langs de kanten lelies en riet. De bodem bij de waterplanten is wat donker van kleur en bestaat voornamelijk uit afgestorven planten delen.
Het water kent een grote populatie brasem en ook bijzonder veel zeelt in redelijk grote formaten. (Vorig jaar 1 nacht gehad van 9 zeelten om maar over de brasems te zwijgen.)
De karper populatie is de loop der jaren volgens mij drastisch minder geworden en bestaat volgens mij hoofdzakelijk uit 16 tot 24 pond. Natuurlijk met enkele uitschieters.
Hoe ik het water ga aanpakken ligt volledig aan de situatie.
De snelle korte nachtjes wil ik op een smaller stuk maken, mocht ik langere dagen hebben ga ik op het brede stuk zitten.
Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan het weer, dan vooral te denken aan de wind en de drukte.
Het aas dat ik ga gebruiken zal toch partikels zijn ondanks het grote bestand aan witvis.
of ik er ook met een tijgernoot of dergelijke op ga vissen weet ik nog niet. De onderlijn zal wel een langere hair krijgen en zal worden uitgeworpen met een pva-stick. Voor aanvang van de sessie word de stek 1 of 2 dagen voorzien van aas. Met de andere hengel word er met een boilie gevist met een vissige smaak en deze word regelmatig single-bait gebruikt.
De inleiding staat!
Deze week ga ik nog een nachtje maken. Dus word vervolgd!
Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 maart 2012 01:34:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven