logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : maandag 27 februari 2012 22:12:44(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo,

Ik heb nu al een jaartje een marker hengel in de schuur staan, ooit is gekocht in een opwelling.
Nu het nieuwe seizoen weer gaat beginnen wil ik toch wel gebruik gaan maken van deze toch wel zeer praktische manier van peilen en een stek markeren.

Nu heb ik al diverse Engelse filmpjes gezien, waar ze inwerpen en natuurlijk altijd een hotspod vinden in de zin van slik naar gravel.

De wateren bij mij in de omgeving hebben deze manier van bodem verloop niet. Nu weet ik wel dat je op taluten en dergelijke vis kan vinden, maar nu vraag ik me af. Waar letten jullie op als je aan het peilen/markeren bent?

Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
Henk Haarlem  
#2 Gepost : maandag 27 februari 2012 22:22:46(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Diepte en diepteverschillen, bodem structuur hard, zacht enzo, vanuit boot prodingstick.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
davey knol  
#3 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 09:59:29(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Ja owke dat snap ik met een poddingstick gaat dat wel een stuk makelijker ja, ik beschik helaas niet over deze spullen.
Maaar nu alleen met eenarker hengel
DavidT  
#4 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 10:11:26(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
- Voelen of je lood/marker in waterlpanten blijft hangen.
- Mosselbanken

Markerbraid en clippen is erg handig als je een strook op een bepaalde afstand wilt onderzoeken.

Ik gebruik een tapered leader van ESP om te voorkomen dat de gevlochten hoofdlijn snel kapot schuurt/ en of snijdt.

Een finger stal (leren vinger) beschermt tijdens langdurig werpen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 februari 2012 17:33:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
davey knol  
#5 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 11:40:02(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankt voor de goede info, hier heb ik wat aan.
Niemand weet zeker een nederlands filmpje over peilen - markeren?
DavidT  
#6 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 12:16:57(UTC)
DavidT

40 ponder

Probeer op het droge te oefenen. Op zand, op grind etc. Gooien en ogen dicht tijdens binnendraaien. Is niet hetzelfde als onder water maar je krijgt een redelijk gevoel van hoe bodems aanvoelen.

Als je in water gooit en je marker komt niet omhoog dan zit vaak je lijn vast in iets (waterplanten). Het kan ook zijn dat je opslag te lang is. De marker draait tijdens het werpen om de lijn en kan daardoor nooit meer naar de oppervlakte stijgen.

Atomic Tackle heeft een mooi loodje, een bolletje met uitstekende knobbels die heel lichtjes achter de structuur van dingen blijft hangen en daardoor iets stuitert. Een vlak lood glijdt.

Angling Intelligence heeft iets van RVS. Kneiterhard en dat geeft natuurlijk de trillingen goed door naar de blank en dat voel jij dan uiteindelijk.
davey knol  
#7 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 12:41:09(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Zo dan, dat is nigal een berg aan rijkelijke informatie! Hier heb ik zeker wat aan! Als ik van de week is tijd heb, ga ik even langs een water om het peilen een beetje in de vingers te krijgen. He gaat hier om een zeer klein zand afgravinkje, waarvan de bodem vrij schoon is, dus dat betekent alleen maar zand en ik weet een paar plekken waar in de zomer lelvievelden staan. Dit ga ik proberen om in kaart te brengen!

Het "gevoel" is er nu de tijd nog
Henk Haarlem  
#8 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 13:42:33(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Toch nog een aanvulling
Gebruik gevlochten lijn geeft iedere trilling goed door, en bij gebruik van de Nash weedmarker voel je wier beter en in de war gooien is niet mogelijk, waardoor de marker steeds naar boven komt.
Op de Nash dvd in Pursuit demonstreert hij met behulp van onder water beelden het gebruik daarvan.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 28 februari 2012 13:45:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
download (1).jpeg
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
DavidT  
#9 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 13:50:14(UTC)
DavidT

40 ponder

Afgestorven lelievelden zijn heel makkelijk te vinden. De wortels zijn zo dik als een bovenarm. Succes Davey!
Marc  
#10 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 16:24:34(UTC)
Marc

20 ponder

hey davey, fox heeft ook complete setjes met markerdobber, weedstem en lood met van die bobbels erop...ben je in een keer klaar, tip is wel om een leader te gebruiken, dat kan van gewoon nylon snoer maar je hebt ook speciale taperd leaders.. dus van dik naar dun..en als hoofdlijn, altijd braid!..

grt M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
jaakopvisser  
#11 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 17:33:52(UTC)
jaakopvisser

10 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ben zelf in het bezit van een peilsetje van Nash. Het klopt dat deze nagenoeg niet in de war te gooien is, heb het zelf namelijk nog nooit gehad. Het nadeel van dit setje is de montage van de flyer die boven opzit. Deze zit in een plastic clipje met schroefdraad en wil nog wel eens los gaan zitten. Ook ben ik al de flyers kwijtgeraakr tijdens het peilen, heb dus maar gewone dartflayers erop gezet (zijn het zelfde). Ook is het mogelijk om een kniklichtje erop te plaatsen, deze zit bij het zetje in. Een drupje lijm op de flayer en het clipje zorgt bij mij nu voor dat ik deze niet meer kan verliezen. Weet je in ieder geval even wat de nadelen van dit setje zijn.

Groeten Jaakop
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.