25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
beste medevissers,
ik heb gehoord dat als je op een kanaal gaat vissen je het best toplood kunt gebruiken. maar wat is dat precies en hoe werkt het. waar moet je het op je lijn bevestigen enz.
alvast bedankt. |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Bij scheepvaart gebruiken, anders zoveel mogelijk vermijden. Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-6-2010(UTC) Berichten: 39
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Bern schreef:http://nachtvissers.nl/materiaal/is-gebruik-toplood-positief/
Henk, waarom zoveel mogelijk vermijden? Beet registratie waardeloos, ben gewoon geen fan van toplood, heeft meer nadeel dan voordeel. Als mogelijk gebruik ik het niet, zet liever de toppen diep. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Ben zelf een groot fan van het gebruik van toplood. Vind het zoiezo al handig dat de vissen tijdens de drill niet door je andere lijn(en) kunnen zwemmen. Heb het meerdere keren meegemaakt dat ik tijdens een drill in de knoop zat met een andere lijn. Dit kwam omdat ik geen toplood gebruikte. Zeker s nachts is dat een ramp. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik heb ook al gehad dat die door een lijn zat met toplood dat is pas een ramp in het donker die knoop krijg je er niet uit
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Bern schreef:http://nachtvissers.nl/materiaal/is-gebruik-toplood-positief/
Henk, waarom zoveel mogelijk vermijden? Het bederft je dril Of je moet voor toplood gaan wat na een aanbeet losschiet van je lijn ,en middels een touwtje weer terug te halen is. |
groet erik |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
ronalddehoog schreef:Ben zelf een groot fan van het gebruik van toplood. Vind het zoiezo al handig dat de vissen tijdens de drill niet door je andere lijn(en) kunnen zwemmen. Heb het meerdere keren meegemaakt dat ik tijdens een drill in de knoop zat met een andere lijn. Dit kwam omdat ik geen toplood gebruikte. Zeker s nachts is dat een ramp. Nou stel je eens voor de bodem heeft wat kuilen Je bent een karper aan het drillen en hij schiet door die kuil heen onder je lijn door jij hebt toplood net aan die hengel zitten het toplood draait dus om de lijn van jouw drillende hengel terwijl je zonder toplood de andere hengel gewoon oppakt en de drillende hengel er onder door haalt Want dat is dus de grote nadeel van toplood Daarom vis ik niet met toplood of de hengels moeten ver van elkaar liggen |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Op kanalen met veel troep,stenen en/of mosselen,juist je lijnen van de bodem af houden. (desnoods recht omhoog vissen ) Dan maar wat vaker binnendraaien als er schepen komen.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 11-6-2011(UTC) Berichten: 187
Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
òns grote nadeel is dat we altijd tegen de overkant willen vissen.
|
one life live it |
|
|
|
|
luuk schreef:òns grote nadeel is dat we altijd tegen de overkant willen vissen.
Als je niet aan de overkant kan zitten is dat dan wel de stille kant ( groot voordeel ), misschien daarom de reden om daar je rig te leggen. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 25 februari 2012 21:12:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
Ron van Houtum schreef:ronalddehoog schreef:Ben zelf een groot fan van het gebruik van toplood. Vind het zoiezo al handig dat de vissen tijdens de drill niet door je andere lijn(en) kunnen zwemmen. Heb het meerdere keren meegemaakt dat ik tijdens een drill in de knoop zat met een andere lijn. Dit kwam omdat ik geen toplood gebruikte. Zeker s nachts is dat een ramp. Nou stel je eens voor de bodem heeft wat kuilen Je bent een karper aan het drillen en hij schiet door die kuil heen onder je lijn door jij hebt toplood net aan die hengel zitten het toplood draait dus om de lijn van jouw drillende hengel terwijl je zonder toplood de andere hengel gewoon oppakt en de drillende hengel er onder door haalt Want dat is dus de grote nadeel van toplood Daarom vis ik niet met toplood of de hengels moeten ver van elkaar liggen In het geval dat dat zo is, is het natuurlijk helemaal waar wat je zegt. Nou weet ik dat mijn ''thuiswater'' behoorlijk vlak is. Dus heb ik daar geen last van. Voor mij is het gebruik van toplood(met draad) een voordeel. Voor anderen misschien niet. Zo heeft iedereen zijn eigen kijk natuurlijk. |
|
|
|
|
Mocht je toplood gebruiken, kan ik je wel aanraden toplood met draad te gebruiken. Dit valt gelijk van je lijn af als je aanslaat. Heb eerder vaak met toplood zonder draad gevist. Deze daalde tijdens de drill vaak niet snel genoeg, waardoor het altijd tegen mijn hengeltop aankwam. Dit is niet fijn tijdens een drill uiteraard. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 14-2-2012(UTC) Berichten: 150
|
op plaatsen waar het relatief een vlakke bodem is gebruik ik zeker een toplood,ben er overtuigd van dat het me meer aanbeten oplevert,vaak is de beet minder duidelijk maar dat moet je dan maar in de gaten houden op waters waar het gestaag naar 10 meter en meer gaatdaar gebruik ik zelden toploden omdat je lijn vanzelf tegen de bodem gedrukt wordt vanwege het bodemverloop grtss visser |
ga vissen als ze bijten! SPEEDCARP!!! |
|
|
|
|
bedankt voor de info allemaal! hier heb ik zeker wat aan |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 191
|
ik denk dat ik liever zonder dan met vis
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-9-2011(UTC) Berichten: 271
|
ik gebruik het alleen als het nodig is en ook nog mogelijk is
bij obstakelvisserij is het imi dodelijk !
|
|
|
|
|
ruudje398 schreef:ik denk dat ik liever zonder dan met vis maar als je vist op kanalen is dat dan niet een must? |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.