55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb hier een laptop ( samsung r520 ) en hier zit 4 gig werkgeheugen in. maar hij gebruikt maar 3 gig, hoe kan ik nu instellen dat hij al het werkgeheugen gebruikt? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Opties: 1 Defect module(s) 2 Verkeerd geheugen 3 Moederbord slot kapot Mag ik vragen is het 1 bankje van 4 gig, Of 4 losse modules? Simpele test zijn het losse modules, test 1 voor 1 of alles werkt. Kom je zelf neit uit wegbrangen. Voor eventuele schade. Kijk in systeembeheer apparaten of alles wel wordt aangegeven. Bewerkt door de gebruiker maandag 20 februari 2012 19:57:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
zijn 2 bankjes van 2 gig per stuk. maar ik lees net dat windows 7 home 32bits maar max 3 gig kan hebben ofzo? heb hier nog wel de windows 7 ultimate 64 bits liggen maar vraag me af of ik dan de oplossing heb? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
32 Bits windows herkent volgens mij inderdaad maximaal 3gb geheugen. Windows 64 bits erop zetten kan dan de oplossing zijn
|
|
|
|
|
maar word de pc er sneller van? wat is eigenlijk beter? 32 of 64 bits? |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Windows 7 Home Premium 32bits 4 GB 64bits 16 GB/Windows 7 Home Basic 32bits 4 GB 64bits 8 GB Hier kan het probleem niet aan liggen. Met hoeveel gig werk je nou precies 2 of 3 gig? Kan je hier achter komen. Vermoedens 1 van je werkgeheugen is defect. Heb jij iets gedaan m.b.t upgrade's. geheugen veranderd? Teven belangrijk foutmeldingen of errors gehad? Lastig vanuit hier helpen. Informatie is welkom wat je kan verstreken. PS: Wanneer is het probleem opgetreden, altijd gewerkt met 3 gig of problemen gehad? 64bits is idd sneller tegenwoordig compatible applications (software) beschikbaar. The workload, wordt beter verdeeld (meer bandbreedte uit je processor halen) Succes man Bewerkt door de gebruiker maandag 20 februari 2012 20:17:43(UTC)
|
|
|
|
|
nou kom dr pas net achter haha werk met 3 gig was me eerder nog niet opgevallen namelijk... misschien dan toch maar 64 bits is proberen |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Lodewijk schreef:ik heb hier een laptop ( samsung r520 ) en hier zit 4 gig werkgeheugen in. maar hij gebruikt maar 3 gig, hoe kan ik nu instellen dat hij al het werkgeheugen gebruikt? Wat bedoel je met "gebruikt"? Ik vermoed dat er sprake is van shared memory door de videokaart. Die heeft dan zelf niet zoveel geheugen en snoept dat weg van het "gewone" geheugen. Je zou dat (ergens) uit kunnen zetten (zie handleiding van de pc bijvoorbeeld), maar ook dan haal je de 4GB niet helemaal. En dat heeft met het feit dat het een X86 (32 bit) architectuur te maken. Overigens je kunt niet zomaar even switchen van 32 naar 64 bit. Is een volledig nieuwe installatie voor nodig en vaak wordt de 64 bit software niet bij de pc geleverd.
|
|
|
|
|
de 64bits drivers zijn allemaal te vinden op de samsung site en volledig nieuw installeren heb ik vaker gedaan bij me gewone pc. dus op zich is het geen punt voor mij. maar wil alleen weten of het nut heeft. word de pc er echt sneller van of niet. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Lodewijk schreef:de 64bits drivers zijn allemaal te vinden op de samsung site en volledig nieuw installeren heb ik vaker gedaan bij me gewone pc. dus op zich is het geen punt voor mij. maar wil alleen weten of het nut heeft. word de pc er echt sneller van of niet. 64 bit versie van windows moet je hebben. Maar belangrijker is de vraag of de videokaart geheugen snoept is maar een 512 MB kaart vlgs mij en dat is niet veel. Verder geldt hetgeen ik eerder getypt heb. > word de pc er echt sneller van of niet. Dat merk je niet. Zeker niet als het ten koste gaat van geheugen voor je videokaart als die memory shared. Ik zou het houden zoals het is. Bewerkt door de gebruiker maandag 20 februari 2012 20:41:52(UTC)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-10-2009(UTC) Berichten: 412
|
32 bits of 64 bits maakt wel degelijk uit! Knal die 64 bits er maar op dan zal hij gelijk die 4gb werkgeheugen wel zien. Heb zelf ook 64 bits draaien en dat loo pt voor windows begrippen best aardig
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Zit dit topic met plezier te lezen ook al snap ik er geen zak van Geweldig al die behulpzaamheid |
groet erik |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
maar ondersteunt die laptop wel 64 bit? Een 64 bit belast de processor meer als die daarvoor niet gemaakt is ik heb hier nog wel windows 7 ultimate 32 en 64 bit liggen heb wel eens 64 bit gedraaid maar ik merkte weinig verschil dus ik zou naar je geheugenmodules kijken ook als je 64 bit pakt moet je rekening houden dat niet alle programma's meer werken Bewerkt door de gebruiker maandag 20 februari 2012 22:08:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
heb me thuis pc op 64 bits draaien. de specs van de laptop is als volgt..
Geheugen Intern geheugen: 4.096 MB Geheugenslots: 2x SO-DIMM Geheugenlayout: 2 x 2048 MB Intern geheugentype: DDR2-SDRAM Kloksnelheid geheugen: 800 MHz Maximum intern geheugen: 4 GB Processor Processor-kloksnelheid: 2.000 MHz Processorfamilie: Intel Core 2 Duo Processor model: T6400 Front-side bus processor: 800 MHz Chipset moederbord: Intel PM45 Express Geïnstalleerde processorcache: 1 MB Beeldscherm Beeldschermdiagonaal: 15,6 " Resolutie: 1366 x 768 Pixels Beeldscherm: LED Glossy display: Ja Beeldformaat: 16:9 Gewicht en omvang Gewicht: 2.550 g Breedte: 376 mm Diepte: 255,8 mm Hoogte: 31,3 mm Besturingssysteem/software Inclusief besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Gebundelde software: Adobe Acrobat Reader, Easy Battery Manager, Easy Display Manger, Easy Network Manager, Easy SpeedUp Manager, Samsung Magic Doctor, Samsung Update Plus Trial software: Microsoft Office Professional 2007 Schijf Totale opslagcapaciteit: 500 GB Harde schijf-interface: Serial ATA Rotatiesnelheid: 5.400 RPM Netwerk 3G network access module: Nee Bluetooth: Nee Intern modem: Nee Optische drive Soort optische drive: DVD Super Multi DL Verbindingsmogelijkheden ExpressCard slot: Ja Aansluiting voor netstroomadapter: Ja Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten: 1 Aantal externe SATA poorten: 1 Aantal HDMI-poorten: 1 CardBus PCMCIA slot type: Nee DVI poort: Nee Infrarood datapoort: Nee Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang: 1 Microfoon, line-in ingang: Ja Port replicator: Nee S/PDIF uitgang: Ja SmartCard slot: Nee TV aansluiting: Nee USB 2.0 poort(en): 4 VGA (D-Sub)poort(en): 1 TV in poort: Nee Video Maximum geheugen grafische adapter: 512 MB Energie Aantal cellen in de batterij: 6 stuks Externe adapter: Ja AC adapter vermogen: 60 W Technische details Netwerkfuncties: Gigabit Ethernet, WLAN Draadloze technologie: 802.11 b/g Soort: PC Aanwijsapparaat: Touchpad Audio Audiosysteem direct 3D geluid: Ja Audiosysteem: HD Audio Aantal ingebouwde luidsprekers: 2 Vermogen luidsprekers: 3 W Toetsenbord Aantal toetsen: 89 Camera Totale cameraresolutie (megapixels): 1,3 MP Beveiliging Bevestigingsmogelijkheid voor kabelslot: Kensington Hard disk drive, wachtwoord gebruiker: Ja Password protection: BIOS Opslagmedia Compatibele geheugenkaarten: SD, SDHC, MMC Geïntegreerde kaartlezer: ja
moet kunnen dus lijkt me
|
|
|
|
|
Leroy86 schreef:32 bits of 64 bits maakt wel degelijk uit! Knal die 64 bits er maar op dan zal hij gelijk die 4gb werkgeheugen wel zien. Heb zelf ook 64 bits draaien en dat loo pt voor windows begrippen best aardig En wat als er sprake is van shared memory door de videokaart? Blijf overigens de vraag of de 64bit versie in het bezit is van Lodewijk. Dit wordt namelijk niet standaard bij een pc geleverd. Ik ga uit van legaal overigens. Overigens is het niet echt een groot verschil 3 of 4 GB (tenminste, niet 33% sneller ofzo) qua gebruikerservaring (is relevanter dan prestatiecijfers van windows.. tenminste.. bij mij gaat het erom hoe ik het ervaar en niet wat windows aan indexcijfer weergeeft ;-) ). Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 februari 2012 19:08:10(UTC)
|
|
|
|
|
Ron van Houtum schreef:maar ondersteunt die laptop wel 64 bit? Een 64 bit belast de processor meer als die daarvoor niet gemaakt is ik heb hier nog wel windows 7 ultimate 32 en 64 bit liggen heb wel eens 64 bit gedraaid maar ik merkte weinig verschil dus ik zou naar je geheugenmodules kijken
ook als je 64 bit pakt moet je rekening houden dat niet alle programma's meer werken
64 bit draait niet eens op een processor die daar niet voor gemaakt is. Maar ik kan me niet bedenken dat die er uberhaupt nog zijn. > ook als je 64 bit pakt moet je rekening houden dat niet alle programma's meer werken Inderdaad zeker niet onbelangrijk. Net als de pc zelf (niet alle pc leveranciers hebben voor alle hardware van de betreffende pc een 64 bit driver). Het verdient de aanbeveling om beide zaken zijn vooraf na te gaan.
|
|
|
|
|
Lodewijk schreef:heb me thuis pc op 64 bits draaien. de specs van de laptop is als volgt.. Vlgs Samsung ( http://tweakers.net/pric...-r520-js01.html#tab:info ) zit deze videokaart in de pc Radeon Mobility HD4330 (maximum geheugen 512 MB) http://www.amd.com/us/pr...-4300/Pages/hd-4300.aspx==> ATI Mobility Radeon™ HD 4330 graphics (256MB, GDDR3) Dit betekent naar mijn idee dat het verschil tussen de max van 512 MB en de 256MB die erop de kaart aanwezig is aangevuld wordt vanuit het aanwezige werkgeheugen van de pc. Ja, de reclame is mooi (512 MB), maar ze zeggen er natuurlijk niet bij waar het geheugen vandaan komt (geheel aanwezig op de kaart of aangevuld vanuit het geheugen van de pc om zo tot de 512 MB te komen ;-).
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.