logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Guus N  
#1 Gepost : maandag 13 februari 2012 18:29:12(UTC)
Guus N

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
hallo medevissers,

wie wil dit nou niet? een mooie karper vijver in je woonplaats waar je na school of na het werk nog snel even naartoe kunt gaan om even lekker te gaan vissen?
helaas is dit in mijn woonplaats niet het geval, een paar jaar geleden (toen ik nog niet op karper viste) was er een mooie vijver bij mij in de buurt.
op een gegeven moment kreeg de vereniging klachten van de witvissers dat er volgens hen te weinig witvis op de vijver zat, na enig overleg hebben ze 50 kg brasem erop uitgezet. Waarschijnlijk hadden deze brasems een ziekte en is er daardoor ontzettend veel karper dood gegaan, ze hebben er een stuk of 30 tot 40 dode karpers uitgehaald!
Nu, een half jaar geleden hebben ze rondom deze vijver allemaal takken gesnoeid, terwijl dit vrij weinig nut heeft als er vrijwel niemand op deze vijver vist.
Er is nog een ander klein vijvertje daar zitten nog een paar karpers op van een pondje of 12, maar het probleem hier is dat je alleen maar mag vissen met de vaste stok :(
Deze vijver is ook zeer klein, en zal ongeveer net een 30 meter doorsnede.
Hier heb ik nog een link van het water dat net 30 meter doorsnede heeft http://www.carpheaven.nl...asrooth/hetvlasrooth.htm

en hier nog een link van t mortelsven
http://www.carpheaven.nl...ortelsven/mortelsven.htm

jullie zullen vast wel denken,''wat heb ik hier aan?''
nou nu is mijn vraag:
1. waarom doet de gemeente en visvereniging hier niets aan?
2. hadden ze van tevoren niet kunnen controleren of deze vissen een ziekte hadden?
3. waarom veel aan onderhoud doen als er geen enkele vis op zit en er geen mens komt?
4. als de visvereniging hierdoor bijna een 50% van zijn vissers verliest, waarom laten ze het dan zo doorgaan?

mvg Guus N.
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : maandag 13 februari 2012 18:47:08(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
Guus N schreef:

3. waarom veel aan onderhoud doen als er geen enkele vis op zit en er geen mens komt?

mvg Guus N.

je zegt dat het in een woonwijk ligt?
dit word dan puur gedaan voor het aanzicht om het geen verpauperend anzicht te geven Blij
opzich begrijpelijk ik zie ook graag een mooie vijver. ook al vist er niemand
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Guus N  
#3 Gepost : maandag 13 februari 2012 18:48:42(UTC)
Guus N

25 ponder

nee het ligt buitenaf dus vandaar dat ik het ook een beetje gek vind
Lodewijk  
#4 Gepost : maandag 13 februari 2012 18:51:08(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
tsja alles moet onderhouden worden he.
niks raars aan
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
CTB  
#5 Gepost : maandag 13 februari 2012 19:42:42(UTC)
CTB

15 ponder

Hoi guus

Ik denk dat je deze vraag ook bij de plaatselijke hengelsport vereniging en gemeentelijke bestuurders moet neerleggen.
Er zijn meerder redenen om te snoeien .
En bij veel vis verenigingen zitten nog oude stempel witvissersSilenced ,die de karpervissers maar vreemd volk vinden.
met hun piepers op een stretcher wachten tot je een piep krijgt,DAT IS GEEN VISSEN MEER.

Heb ik hier in mijn omgeving regelmatig aan moeten horen.

Miss kun je met een paar andere karpervissers(bij jouw in de buurt)dit verhaal aankaarten.
**Ervaring is wat je krijgt wanneer je niet krijgt wat je wilt**
**De weg naar het succes is altijd in aanbouw**
Guus N  
#6 Gepost : maandag 13 februari 2012 20:05:01(UTC)
Guus N

25 ponder

CTB schreef:
Hoi guus

Ik denk dat je deze vraag ook bij de plaatselijke hengelsport vereniging en gemeentelijke bestuurders moet neerleggen.
Er zijn meerder redenen om te snoeien .
En bij veel vis verenigingen zitten nog oude stempel witvissersSilenced ,die de karpervissers maar vreemd volk vinden.
met hun piepers op een stretcher wachten tot je een piep krijgt,DAT IS GEEN VISSEN MEER.

Heb ik hier in mijn omgeving regelmatig aan moeten horen.

Miss kun je met een paar andere karpervissers(bij jouw in de buurt)dit verhaal aankaarten.

we zijn al vaker met deze probleem bij de visclub geweest maar ze doen hier gewoon helemaal niets aan!Nee hoor
ze zeggen dat ongeveer op het laatst van het jaar 2011 in orde is en dan laten ze nog al;les zo zoals het nu is!swear1
CTB  
#7 Gepost : maandag 13 februari 2012 20:51:04(UTC)
CTB

15 ponder

Ja dat is het probleem bij veel hsv's.
anders moet je kijken of je via de ksn limburg wel tot het bestuur van jullie hsv kan doordringen.

Bij veel hsv zitten hele oud mannen in het bestuur ,miss als je een paar jaar ouder bent dat je zelf in dat bestuur plaats kunt nemen en bv een karper commissie kunt oprichten.Like

Regio Limburg

Frans van Maanen
Regiovertegenwoordiger
John Ramakers Regiovertegenwoordiger
< Vorige
**Ervaring is wat je krijgt wanneer je niet krijgt wat je wilt**
**De weg naar het succes is altijd in aanbouw**
Guus N  
#8 Gepost : maandag 13 februari 2012 20:55:50(UTC)
Guus N

25 ponder

ja hier bij onze vereniging is het ook alleen maar oude mannen werk, dit zou ik eigenlijk wel zeker willen doen om in het bestuur te gaan!
PascalP  
#9 Gepost : maandag 13 februari 2012 21:10:43(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Het mortelsven was idd een zeer mooie vijver in een rustige omgeving. Maarja nu er geen vis meer zit ga ik er ook niet meer veel vissen. Ik vind het ook erg jammer dat de visclub er niets aan doet.
Die mensen van de visclub willen liever met de 'geart' hun hele leefnet volvangen met voorntjes. En denken helemaal niet aan de toekomst van de vijver. want ik denk dat de meerderheid van de jeugd die vist op karper vist.
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
luuk412  
#10 Gepost : maandag 13 februari 2012 21:28:00(UTC)
luuk412

25 ponder

oude mensen luisteren niet naar jongeren.
precies hoe CTB zegt. zij vinden karpervissers helemaal geen vissers!
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.