logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error


Pollvraag : Hoe aktief moet je zijn om spullen te verkopen
Keuze Stemmen Statistieken
  Mag je na 1 posting al aanbieden?
25
73 %
  Mag je na 10 postings al aanbieden?
2
5 %
  mag je na 50 postings aanbieden?
7
20 %
  Totaal 34 100%
Gasten kunnen niet stemmen. Registreer jezelf.
2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mark T  
#1 Gepost : maandag 6 februari 2012 16:59:44(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Ik kies voor 50 postings.
Je ziet vaak mensen zich ff snel aanmelden.
Kwakken de te verkopen spullen in de "aanbod hoek".
En vervolgens hoor of zie je ze niet meer.

(kijk voor de gein maar is in het ledenbestand, dat zou aardig opgeschoond kunnen worden
als iedereen die langer dan 3 maanden niets gepost heeft eruit geknikkerd wordt)
Scheelt ook weer serverruimte...


Mensen het zou leuk zijn als jullie je stem ook ff zouden onderbouwen

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 17:08:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:11:28(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Goed bezig kerel Blijb Deze punten tijd geleden aangekaart, stoor mij hier vreeselijk
aan! Geef jou de eer m.b.t het topic Knipoog Maar goed mijn mening 1/3 of zelf 1/8 deel is
serieus, rest komt voor de verkoop of carpcam. Met deze posting mijn handtekening voor
de hierboven vermelde argumenten. De hoeveelheid postings stem ik op 10 1 voor het
voorstellen blijven 9 over eventuele reacties. Hoop dat hier gehoor aan wordt gegeven Bidden

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 17:13:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#3 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:15:14(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Het is toch niet verboden om alleen maar voor carpcam en verkoop/koop te komen.
Sommige vinden zon forum niks. Nou en.
Johan Krenger  
#4 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:20:49(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Ben het met Floris eens, ik had ook een hele tijd niks gepost terwijl ik wel degelijk dagelijks de site bezocht!

Snap ook wel dat je inderdaad geen verkapte marktplaats van CF moet maken, dus mensen die zich alleen aanmelden voor de verkoop van hun waren! Maar ja hoe test je dat? Kan natuurlijk zo zijn dat je net lid bent, wat te verkopen hebt en dan toevallig het kopje aanbod tegen komt!?
diesel  
#5 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:40:55(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Heb gekozen voor minimaal 50 berichten.

Ik denk dat het zowiezo meer vertrouwen wekt .
Verder zou vraag en aanbod een "klein onderdeeltje van"moeten zijn en zeker niet de belangrijkste rede om iets te plaatsen.
groet erik
Henk Haarlem  
#6 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:42:34(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ga voor de 50, en wel hier voor, voor dat je een forum veranderd in een goedkope marktplaats kweek je maar eerst een "band" er mee.
Hoe kan je controleren dat je hier komt voor aanbod ? nu simpel posting 1 "ik verkoop mijn........ "
en inderdaad als je eens de moeite neemt om het leden bestand door te lopen, dan kom je enorm veel 0 en tegen, om maar niet te spreken over gekke namen en steden en landen, dat noem ik spook leden die de server belasten.
Ook ik ben nooit gek geweest om forum's te bezoeken als lid, daar er enorme kl**thommels tussen zitten, dat was hier anders en daarom durfde ik die stap te nemen en geen spijt van gehad.
Dat ik toen ook spullen had om van de hand te doen deed ik het toch wat later om eerst de mensen hier een gevoel van vertrouwen te geven.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Erwin  
#7 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:52:10(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Beste mensen.

Dit blijft een dingetje. Ik vind persoonlijk niet dat we hier in moeten snijden. Natuurlijk zijn er veel mensen die gebruik maken van aanbod om snel van hun spullen af te komen. Echter hebben wij (de vaste bezoekers) hier ook profijt van. We kunnen namelijk goedkoop aan leuke spullen komen. Een vriendelijk ontvangst is voor sommige een aanleiding om zich vooralsnog voor te stellen en actief deel te nemen aan het forum.

Er zijn erg veel mensen die vooral meelezen en niets posten. Dit horen we tegenwoordig steeds vaker wanneer mensen zich aanmelden. Ook zijn er veel mensen die met een prangende vraag via google op CF komen. Deze mensen zijn misschien niet zulke "forumtijgers", maar willen wel graag een antwoord op hun vraag. Moeten die mensen zich dan eerst voorstellen en actief op het forum posten?

Ik blijf het een moeilijk puntje vinden maar vind niet dat we mensen kunnen / moeten verplichten zich voor te stellen en veel te posten. Dat is ook niet echt gastvrij...

M.v.g. Erwin

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 17:58:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#8 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:00:06(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Direct. Je weet nooit van tevoren wat de intenties zijn van een nieuwe aanmelding. Als je je eraan stoort, moet je gewoon de andere kant opkijken en denken zak door de stro*t met je spullen.

Eerst meepraten en dan pas kunnen kijken naar CarpCam?
Eerst voorstellen en dan pas meepraten? Ik heb me nooit voorgesteld.
Eerst meepraten en dan pas foto's mogen insturen voor de verkiezing van de maand? Carpfighter had laatst gewonnen maar de rest heb ik hier nog nooit gezien volgens mij.

Storender vind ik het als er niet geboden wordt maar van alles behalve bieden. Het systeem van MarktPlaats werkt goed. Wil je wat weten, kan je een bericht sturen. Wil je kopen, kan je een bod plaatsen.

Montercarps doet alleen maar mee voor vissen in de Hoeksewaard geloof ik.Breede lachd



Say hello to my little friend
Johan Krenger  
#9 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:05:00(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Henk Haarlem schreef:
Ik ga voor de 50, en wel hier voor, voor dat je een forum veranderd in een goedkope marktplaats kweek je maar eerst een "band" er mee.
Hoe kan je controleren dat je hier komt voor aanbod ? nu simpel posting 1 "ik verkoop mijn........ "
en inderdaad als je eens de moeite neemt om het leden bestand door te lopen, dan kom je enorm veel 0 en tegen, om maar niet te spreken over gekke namen en steden en landen, dat noem ik spook leden die de server belasten.
Ook ik ben nooit gek geweest om forum's te bezoeken als lid, daar er enorme kl**thommels tussen zitten, dat was hier anders en daarom durfde ik die stap te nemen en geen spijt van gehad.
Dat ik toen ook spullen had om van de hand te doen deed ik het toch wat later om eerst de mensen hier een gevoel van vertrouwen te geven.


Als ik iets op marktplaats zet (heb ik nog nooooit gedaan) dan ben ik nieuw, ben ik dan ook niet te vertrouwen? Anders gezegd, zelfs je beste maten kunnen je bedonderen!
Henk Haarlem  
#10 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:12:04(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Johan Krenger schreef:
Henk Haarlem schreef:
Ik ga voor de 50, en wel hier voor, voor dat je een forum veranderd in een goedkope marktplaats kweek je maar eerst een "band" er mee.
Hoe kan je controleren dat je hier komt voor aanbod ? nu simpel posting 1 "ik verkoop mijn........ "
en inderdaad als je eens de moeite neemt om het leden bestand door te lopen, dan kom je enorm veel 0 en tegen, om maar niet te spreken over gekke namen en steden en landen, dat noem ik spook leden die de server belasten.
Ook ik ben nooit gek geweest om forum's te bezoeken als lid, daar er enorme kl**thommels tussen zitten, dat was hier anders en daarom durfde ik die stap te nemen en geen spijt van gehad.
Dat ik toen ook spullen had om van de hand te doen deed ik het toch wat later om eerst de mensen hier een gevoel van vertrouwen te geven.


Als ik iets op marktplaats zet (heb ik nog nooooit gedaan) dan ben ik nieuw, ben ik dan ook niet te vertrouwen? Anders gezegd, zelfs je beste maten kunnen je bedonderen!

Is dit nu een vraag aan mij of wilde je dit alleen zeggen tegen mij?
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#11 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:13:21(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@Erwin Punt 1 Intentie is bij mij het probleem kom je hier om snel zakken te vullen en
vervolgens niets meer van je laten horen? Je account blijft open (alleen verkoop) het
aantal accounts (verkoper klanten jagers) blijft bestaan. Overloads the server met de
kans op (vertraging) & mogelijk technische problemen. Tuurlijk is het geen probleem
spullen kopen & verkopen, vermeld in het topic bovenvermeld gegeven. Weten wij CFers
waar wij aan toe zijn. Maar goed hou niet zo van onverwachts bezoek tijdens het vissen!

Punt 2 Lijkt mij heel normaal kwestie van geven & nemen. Real life voorbeeldje: Hallo
mijn naam is Jowan kan u mij helpen met een paar vragen? Voorbeeld 2 Graag antwoord
op mijn vraag en snel een beetje trouwens mijn naam is Jowan. Klinkt als een overval
hier met het antwoord, naar ontvangst visitekaartje achter laten zo de buit is binnen Not talking

Punt 3 Blijf bij mijn standpunt voorstellen is de normaalste zaak van de wereld, waar
je ook komt werk super markt postkantoor enz. Dit is een bouwsteen van sociaal zijn!

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 18:51:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

diesel  
#12 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:18:12(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Johan Krenger schreef:
Henk Haarlem schreef:
Ik ga voor de 50, en wel hier voor, voor dat je een forum veranderd in een goedkope marktplaats kweek je maar eerst een "band" er mee.
Hoe kan je controleren dat je hier komt voor aanbod ? nu simpel posting 1 "ik verkoop mijn........ "
en inderdaad als je eens de moeite neemt om het leden bestand door te lopen, dan kom je enorm veel 0 en tegen, om maar niet te spreken over gekke namen en steden en landen, dat noem ik spook leden die de server belasten.
Ook ik ben nooit gek geweest om forum's te bezoeken als lid, daar er enorme kl**thommels tussen zitten, dat was hier anders en daarom durfde ik die stap te nemen en geen spijt van gehad.
Dat ik toen ook spullen had om van de hand te doen deed ik het toch wat later om eerst de mensen hier een gevoel van vertrouwen te geven.


Als ik iets op marktplaats zet (heb ik nog nooooit gedaan) dan ben ik nieuw, ben ik dan ook niet te vertrouwen? Anders gezegd, zelfs je beste maten kunnen je bedonderen!



Men koopt op marktplaats makkelijk iets van iemand die 10 jaar actief is ,dan van iemand die 1 dag actief isMee eens
groet erik
Ron van Houtum  
#13 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:39:38(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Hier ook optie 1

Als iemand pas na 50 postings mag aanbieden en hij geeft niets om het forum
Krijg je dadelijk dat degene 50 x onzin post

Vind gewoon dat je niet iemand kan dwingen om te posten
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin  
#14 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:40:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@jowan. Of er 5000 of 50000 accounts staan ingeschreven, de server wordt er niet trager van.

Het is aan jezelf of je iets wilt kopen of niet. Ik vind de grote hoeveelheid spullen in aanbod wel leuk. Meer om uit te kiezen. Blijb
F.K  
#15 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:51:26(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

@diesel, bouw jij ook eerst een band op.met iemand op mp voordat je wat koopt.
Johan Krenger  
#16 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:55:12(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Henk Haarlem schreef:
Johan Krenger schreef:
Henk Haarlem schreef:
Ik ga voor de 50, en wel hier voor, voor dat je een forum veranderd in een goedkope marktplaats kweek je maar eerst een "band" er mee.
Hoe kan je controleren dat je hier komt voor aanbod ? nu simpel posting 1 "ik verkoop mijn........ "
en inderdaad als je eens de moeite neemt om het leden bestand door te lopen, dan kom je enorm veel 0 en tegen, om maar niet te spreken over gekke namen en steden en landen, dat noem ik spook leden die de server belasten.
Ook ik ben nooit gek geweest om forum's te bezoeken als lid, daar er enorme kl**thommels tussen zitten, dat was hier anders en daarom durfde ik die stap te nemen en geen spijt van gehad.
Dat ik toen ook spullen had om van de hand te doen deed ik het toch wat later om eerst de mensen hier een gevoel van vertrouwen te geven.


Als ik iets op marktplaats zet (heb ik nog nooooit gedaan) dan ben ik nieuw, ben ik dan ook niet te vertrouwen? Anders gezegd, zelfs je beste maten kunnen je bedonderen!

Is dit nu een vraag aan mij of wilde je dit alleen zeggen tegen mij?


Wou alleen aangeven dat het aantal berichten of jaren actief/bekend je niet eerlijker maakt. Tuurlijk is het zo dat het meer vertrouwen geeft!

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 18:58:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#17 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:00:36(UTC)
F.K


40 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.413

Erwin schreef:


Ik vind de grote hoeveelheid spullen in aanbod wel leuk. Meer om uit te kiezen. Blijb


ik vind het ook altijd wel interesant of het nog wat tussen zit.
thimon  
#18 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:04:38(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Beste carpfeeling collega's

ik denk dat het gene wat erwin zegt wel een hele goede is.
de meningen zullen verdeeld blijven over dit puntje.
ik kan melden dat ik het met veel reacties eens ben.
maar we willen tog graag een gezellig en gastvrij forum?
en wat erwin zegt : profiteren van goedkope aanbiedingen op het aanbod topic is toch voor ons ook geen verkeerd iets?

zo lang mensen echt misbruik van de situatie gaan maken en hun hele hebben en houwen der op gaan verpatsen dan vind ik dat daar best wat van gezegd mag worden.

ook vind ik als er een discussie dreigt te escaleren: schud elkaar de hand en hou de eer allebei aan jezelf. zo voorkom je gezeur op het forum in mijn optiek.

Fijne avond allemaal!
Doorzetten wordt beloond!
Henk Haarlem  
#19 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:05:31(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ Johan
Dat zeg ik vertrouwen, nergens over eerlijk.
Je ouders waren al oneerlijk tegen je vroeger. ( Sinterklaas )Knipoog dus vanaf die tijd kan je niemand geloven op zijn woord.
Maar ik geef mensen altijd een kans, indien ik ze enigzins heb leren kennen.Breede lach
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mark T  
#20 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:18:43(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Ron van Houtum schreef:
Hier ook optie 1

Als iemand pas na 50 postings mag aanbieden en hij geeft niets om het forum
Krijg je dadelijk dat degene 50 x onzin post



Daar bestaat toch meer dan 75% van de post uit--> onzin
Dus die paar kunnen er dan ook nog wel bij.

Het is nou eenmaal feit, (iemand hierboven riep het ook) dat je sneller iets koopt bij iemand
die al 10 jaar aktieef is op MP dan bij iemand die pas 1 dag aktief is.
Wij mensen zijn nou eenmaal gevoels dieren, en ons gevoel is sneller gerustgesteld bij
iemand die al 10 jaar op MP zit dan bij iemand die 1 dag erop zit.

Stel iig het voorstellen verplicht, stuur mensen een link na aanmelden met het topic.
Zodra dat gebeurd is kan je verder op het forum.
Vind Jowan's optie ook wel goed: 1x voorstellen en 9 postings (reactie) en dan pas het aanbod topic open...

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 19:23:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.