het 5e nachtje vissen van het jaar, en dan eindelijk die eerste!!!!! (vrijdag 9 op zaterdag 10 maart 2012)
het is maandag middag 5 maart als ik op school zit op de sportvisacademie in Zwolle.
ik zit maar te denken en te denken , en te genieten van het mooie weer.
we zijn met de klas op excursie naar steenwijk , en kijken smiddags bij een beroepsvisser boot.
allemaal erg leuke dingen , wat voor iedereen een droom is om op school te leren.
de hele dag met vissen bezig, wie wil dat nou niet???
ik zit de hele dag al te denken , wat aankomend weekend mijn tactiek zal zijn....
ik zit mijn rigs te bedenken , mijn aas, de stek en alles wat ik maar bedenken kan word helemaal doordacht.
totdat ik opeens weet waar ik wil gaan vissen.
het word een van mijn favoriete wateren , een diep grindgat, wat in het voorjaar vaak best taai is.
vol vertrouwen denk ik de rest van de week na, en de dagen vliegen voorbij.
dan eindelijk is het vrijdag middag 4 uur, en vertek ik naar het water.
de boodschappen zijn gedaan , het voertje staat klaar en de rigs zitten scherp in mijn tacklebox.
mijn vertrouwen is hoog, en bouw vol vertrouwen met mijn maatje Timon kooiman alles op.
we ouwehoeren gezellig wat heen en weer zoals altijd, en we trekken gezellig een potje bier open op het weekend.
we besluiten ons eten te gaan maken voor vanavond. het opzetten kost immers best veel energie en dat wekt bij ons wat trek op.
als we aan het eten zitten komen er nog 2 jongens aan lopen die vriendelijk vragen waar we liggen te vissen.
we vertellen de jongens hoe het zit, en we wensen hun succes.
de avond begint en we ouwehoeren gezellig nog wat verder.
na een tijdje is het pik donker en zitten we wat te fantaseren over die ooo zoo mooie aanbeet die kan komen...
je weet het immers nooit zeker, maar het kan ieder moment.
de avond word later en later, en we besluiten lekker te gaan slapen.
dan om half 3 snachts word ik wakker door de pieper van de overburen..... ze zitten ongeveer op 300 meter afstand.
ik denk : dit beloofd veel goeds, en slaap rustig verder.
er gebeurt de nacht verder weinig en word sochtends om 9 uur rustig wakker.
ik zet mijn radiotje aan , en lig heerlijk het water te bekijken op de vroege ochtend.
en dan opeens...... mijn delkim : tuut... tuut.... tuut tuut tuut tuut..... tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut... een gillende fluiter meld zich, en de hengel staat krom in de bankstick.
ik vlieg zo snel ik kan mijn warme slaapzak uit, en gris mijn hengel uit de steun.
voorzichtig zoek ik contact met de vis, en besef ik dat het de eerste vis van het jaar, en eerste vis op mijn nieuwe hengels kan zijn.
vol verwachting en vol adrenaline dril ik voorzichtig de vis tot in het schepnet.
als hij eenmaal op mijn onthaakmat ligt, ben ik blij en gelukkig.
een prachtige schubkarper van 8 kilo ligt te glimmen in het ochtend zonnetje.
timon schiet een paar prachtige foto's en de vis word terug gezet in zijn element met de grootste zorg en liefde voor de hobby.
we besluiten de ochtend nog een stukje vrolijker te maken door een lekker eitje te bakken.
we genieten samen na van de mooie vis, en eten heerlijk ons broodje op.
nadat we het eten op hebben, besluiten we onze spullen op te ruimen en terug te rijden naar huis.
we gaan weg met een voldaan gevoel , en spreken weer af voor volgend weekend.
sessie geslaagd, en een hoop fijne gevoelens tot gevolg
b
Bewerkt door de gebruiker zondag 11 maart 2012 00:46:32(UTC)
| Reden: Niet aangegeven