logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
spodfather  
#1 Gepost : woensdag 1 februari 2012 00:17:21(UTC)
spodfather

20 ponder

Goeden avond allen,

Zoals jullie allen weten, bestaan er tackle tarts.
Een verdere uitleg is bij deze knakkers niet nodig bij de aanblik van hun hengelsetup en gebruikte materialen.

Nou ben ik zelf een Semi-Tart, dus geen volle tackle tart.
Ik hou van orde en netheid, maar je zult me niet moeilijk en/of on-functioneel zien doen.
Maar niet geheelnoodgedwongen neig ik meer naar iets anders: Een Luggage Tart!
Aangezien deze jongen nog geen rijbewijs of auto heeft gebeurd alle vervoer per fiets.

Je gaat automatisch je tas al strakker indelen,
alleen hoe meer er in die tas gaat, hoe langer je aan het zoeken bent.. Vooral in het donker met een k*t led-lampje.

Vandaar dat ik er een rare luggage fetisj op na houd hahaha.
Kleine spulletjes heb ik graag overzichtelijk in een klein verzameltasje met het oog op functionaliteit.

Ik merk ook op dat ik altijd benieuwd ben naar andermans tackle en luggage (haha klinkt er fout) niet perse om te vergelijken maar om te kijken in hoeverre iemand het belangrijk vind en hoe erover na is gedacht.
Dat zegt al vaak veel over de visser zelf.
(Dat neemt niet weg dat ik door sommige wantrouwend aan werd gekeken bij het bekijken van zn tas(sen) en spulletjes haha)

maarre back to the topic title:

Show je shit!

ik hoop dat er na mij velen luggage-tarts zullen volgen
het kan toch niet zo zijn dat ik alleen ben? lol

hiero de fotos:

UserPostedImage
1. Fox Royale lead and bitsbag
erg handig, voor lood, camera, klein asbakje etc.
Kan in het zijvak van de baitbag zodat je je lood van je hengels als laatste kan opbergen zonder nog in het grote vak van je tas te hoeven rommelen.
Ook net dat extra beetje bescherming van je fototoestel

2. Fox Royale rig wallet XL
Erg belangrijk ding voor me.
reserve batterijen, leaders &onderlijn materialen, haken, melk&suikerzakjes
Schaartje, tangetje, lijm. je kan hier erg veel klein spul in kwijt
Scheelt een hoop rommel in de tas en frustrerende zoektijd.
Deze bag past qua breedte precies in het voorvak van de baitbag, en dan heb ik nog een kleine ruimte over en het is lekker toegankelijk.

UserPostedImage
3. Fox royale Dip bag
Erg handig om potjes met gesoakedte hookbaits in te bewaren.
Maar je kun vanalles in de potjes doen, in wintertijd voer je niet veel en je kunt dan je boilies meenemen in zon potje, of een potje vullen met pellets voor in je pva mesh.
pva Wokkels of een PVA bag loader system. of zonder potje kun je ook kleine dingen in de vakjes kwijt zoals hoodlampje e.d.
be creative.
In het meshvakje in het deksel bewaar ik dan ook een boilienaald en boortje, zodat ik die bij de hand heb als ik met mn haakaas bezig ben.

4. Lead and bits bag nummer 2
Hierin gaan mn piepers.
Het past er mooi in en mn stow-bobbins passen mooi in het meshvakje.
Ook dit tasje gaat aan de zijkant van de grote tas zodat je het echt als laatste kunt opruimen.

UserPostedImage

5. Fox Royale Baitbag
Echt een supertas!
Het is een koeltas, er zit nog een koelvak bij wat het hoofdcompartiment in 2en deeld en 1 helft daarmee extra isoleerd (voor de boilies of voor de thermoskan etc).
Maar deze gebruik ik in de winter niet, dan gaat het kookstelletje mee wat er breed en lomp is maar wel in de tas pas. de dipbag komt er dan nog bovenop samem met proviane en evt dichtritstent voor de shelter.
In het mesh van de deksel komen de banksticks zodat deze ook als laatste kunnen worden ingepakt.
verder zit hier altijd handschoenen, stickmix en andere grovere materialen in.

6. Fox Royale Quiver Combo
Erg Fijn foudraal, draagt erg makkelijk ook tijdens het fietsen.
in het grote vak zit standaard mijn shelter en onthaakmat, en dan kan er nog een bierstoel of grondzeil bij met gemak!
Bij het thuislaten van shelter kan ik bijna alle spullen voor een korte sessie erin kwijt.
Ook de losse hengelsleeves maken het een eitje om van hengel te wisselen bij het inpakken van je spullen, ook kun je de hengel zo makkelijk thuis ophangen aan een spijkertje o.i.d. als je ze niet meeneemt.

UserPostedImage

In die tas en die foudraal prop ik bijna alles in voor een lange dagsessie.
En krijg ik met gemak mee op de fiets (rekje voor op).

Conclusie:
Het heeft alles bij elkaar een flinke duit gekost, maar het betaald zich terug in functionaliteit en tijdsbesparing.
En daarbij ziet er er wel gelikt uit al zeg ik het zelf.
Ik ben er tevreden mee, en ik ben nog lang niet klaar
Een mooi flexible bucket of een spod-tube zou ik nog wel graag in de tas willen hebben

Wie volgt?

gr

SF

Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 februari 2012 00:30:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
JeroenD  
#2 Gepost : woensdag 1 februari 2012 00:43:56(UTC)
JeroenD

30 ponder

Grappig, ik heb ook wel een beetje dezelfde habbit.
Maar voel niet de behoefte om het te showen....

Like
Don't forget to smell the roses along the way...
Mister X  
#3 Gepost : woensdag 1 februari 2012 00:50:06(UTC)
Mister X

50 ponder

Het zweet breekt mij uit bij het typen van jouw lap tekst. Wil niets zeggen over het
topic heel leuk gedaan. Zou wel willen kan niet veel laten zien gebruik maar 1 kleine
tas met spullen, je kan mij omschrijven tussen systeem & stalker visser. Mag graag op
pad wanneer een stek niet loopt (snel kunnen switchen). Gebruik hiervoor een rugtas
moet het doen met korte nacht en ochtend sessies. Materiaal voor 2 hengels paraplu &
stoel/stretcher kan/past prima in/op de fietskar. Wateren zijn prima haalbaar met de
fiets, mijn visserij hierop afgestemd. Kortom beperk jezelf en jouw visserij niet succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 februari 2012 00:52:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

spodfather  
#4 Gepost : woensdag 1 februari 2012 01:27:35(UTC)
spodfather

20 ponder

@fo11
Kan ik me in vinden, toch ben ik blij dak niet de enigste ben.

@jowan
meer = niet beter
Het gaat er meer om hoe je met zo weinig mogelijk spullen zo klein mogelijk verpakt toch een redelijke sessie kunt maken.
Ik heb zelf ook een fietskar, maar laat deze liever thuis.
Bij een nachtsessie ontkom je er bijna niet aan maar ik vind het fijner mobieler te zijn.

gr SF
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.