logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Koen Debock  
#1 Gepost : maandag 30 januari 2012 22:00:42(UTC)
Koen Debock

15 ponder

Aangezien ik dit jaar terug ga beginnen met het draaien van men eigen bollen, had ik graag eens naar jullie advies geluisterd!

Er zijn tegenwoordig tal van soorten vismelen op de markt, de één al wat duurder dan de ander. Mijn oog was gevallen op LT-vismeel door het relatief hoge percentage aan eiwitten (en hun prijs natuurlijk, heb er zien staan aan 2.75 euro/kg), de meeste kennen dit hoogstwaarschijnlijk wel!

Zijn er andere soorten vismelen die volgens jou beter zijn? Denk dan aan percentages eiwitten, rolbaarheid, ...
En kent er iemand een adres of site waar dit ingrediënt goedkoop wordt aangeboden? (prijzen schommelen nogal op internet, vandaar)

Grtz Knipoog
Sponsor
josvanpinxteren  
#2 Gepost : maandag 30 januari 2012 22:18:55(UTC)
josvanpinxteren

25 ponder

Pak het beste wat je krijgen kan en bespaar niet op aas of ingrediënten.

Zoek eens naar fatsoenlijk Deens haringmeel uiteraard staat VERSHEID en het ECHTE percentage vismeel hoger op de prijs ladder.
Er wordt veel rotzooi verkocht onder de noemer vismeel.

Zoek naar de juiste hoeveelheid in je mix en welke hoeveelheid eiwitten etc je wilt dat de vismeel bevat anders volstaat een mindere kwaliteit misschien in jouw visserij.

In mijn visserij bespaar ik niet op de laatste meters en zeker niet op mijn aas of ingrediënten daarvoor.

Succes met zoeken
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!

groeten jos van Pinxteren
Koen Debock  
#3 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 01:49:46(UTC)
Koen Debock

15 ponder

Vandaar dat de prijzen zo neig schommelen dus! Heb bij 'The boilie factory' LT-vismeel zien staan aan 40 euro voor 10 kg (voordeel is dat het super dichtbij is vanwaar ik woon).

Echter een moeilijke vraag, hoe weet je nou precies of iemand je brol aan het verkopen is of niet? Aan de geur en kleur???

Grtz
josvanpinxteren  
#4 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 09:34:17(UTC)
josvanpinxteren

25 ponder

Dat heb je goed koen, de geur en de kleur maar ook kun je zien of er schilfers in zitten dit is dus niet zuiver vismeel.

hoe fijner hoe beter en het mag gerust wat licht bruin van kleur zijn.

ga eens kijken zou ik zeggen als het zo dichtbij is en anders vraag ee proefzakje
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!

groeten jos van Pinxteren
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.