logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bastiaan Cappendijk  
#1 Gepost : dinsdag 24 januari 2012 16:41:49(UTC)
Bastiaan Cappendijk


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-5-2011(UTC)
Berichten: 9

Beste Mede-boarders,

Er zijn reeds al verscheidene topics geopend over het timmerholt. Helaas is als deze informatie allemaal verouderd. Nu mag ik in April een mid-week mee met een visvriend en zijn familie.

Ik heb hier en daar wat gehoord over gestorven vissen maar ook over een uitzetting van november 2011. Natuurlijk is mij ook niet ontgaan dat het een zwaar gedreseerd water is. Dit kan natuurlijk ook niet anders als er dag in dag uit tientallen lijnen in het water liggen.

Ik hoop doormiddel van dit bericht wat up-to-date informatie te verzamelen over hoe bijvoorbeeld de uitzetting is aangeslagen. Of wellicht informatie over het oude bestand wat er nog wel zwemt.

Vanzelfsprekend zijn tips qua aanpak natuurlijk ook welkom. Veel of weinig voeren, verspreid of compact. Zo minmogelijk of uitgebalanceerde haakaasjes met een shot on the hook etc.
Mischien wel een pop-up presentatie?

Ik heb al vernomen dat er geen schokkende diepte verschillen zijn, maar wel dat het langs de kant hard is en meer naar het midden een beetje baggerig.

En als het timmerholt niet loopt, mischien struinen of aanvoeren op het achterliggende oranje kanaal?

Bij voorbaat dank,
Bastiaan Cappendijk
Sponsor
MRabbers  
#2 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 21:24:21(UTC)
MRabbers


10 ponder

Lid sinds: 22-11-2011(UTC)
Berichten: 74

Hoi Bastiaan! Timmerholt viste ik al vanaf me 8e. Karpervissen begon toen ik 14was.
Heb er al mijn vrije tijd ingestoken in de school gaan periode' dus ken het water op me duimpje! Weet precies hoe de bodem eruit ziet hoor.
Hebben toen meer dan 60karpers perjaar gevangen met 2man. Geweldige tijden toen.
Zwaarste vis 15jaar terug was al 36pond!!! Op blokje-kaas gevangen trouwens!
Vraag me maar! Evt via prive-mail.. weet niet als mag/kan van forum??

Gr Melvin.
Erwin  
#3 Gepost : zondag 29 januari 2012 18:55:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik zou niet weten waarom dat niet mag / kan.

Gr. Erwin
Bastiaan Cappendijk  
#4 Gepost : zondag 29 januari 2012 20:10:23(UTC)
Bastiaan Cappendijk


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-5-2011(UTC)
Berichten: 9

precies! gooi alles er maar uit!
alles is welkomen en bruikbaar.

Denk aan systemen, presentaties en stekken!
MRabbers  
#5 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:22:05(UTC)
MRabbers


10 ponder

Lid sinds: 22-11-2011(UTC)
Berichten: 74

Okee het mag? Vorige forum waar ik eerst bij zat kon het niet!!

Nou ja gemiddelde diepte waar wij viste was 2m/1.5m diepte voorjaar/zomer. Op grote meer bij het brug-eilandje en naar het smalle gedeelte..
Weinig voeren daar!!! Meest voeren daar teveel! Heb inmiddels door dat boilies voor de grote karpers afschrikt! Beetje dresseur al 5jaar lang.
Daarom die grote gevangen met kaas haha En onderlijn stifrigs.
Doe gewoon echt anders dan anders.. zo vingen wij ook toen.
Er zit 1pun die extra diep is! Daar moeten ze in de winterperiode zitten, daar was het altijd 5 mter diep' grotemeer dus.
FF zoeken met voerbootje met dieptemeter natuurlijk.
Vlokvissen met warmweer ging daar ook super!!
Oja het bestand oude vissen? Nou wij hadden 15jaar geleden een gemiddelde gewicht van 16/18pond en uitschieters van 25/29/32/36pond van ons. En gaat verhaal rond van een 40er!
Wat best mogelijk is...

Dan heb je een basis van hoe en wat' en hoop dat je er wat mee kunt nu succes!!!

Gr

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 3 februari 2012 17:27:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

MRabbers  
#6 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 18:45:57(UTC)
MRabbers


10 ponder

Lid sinds: 22-11-2011(UTC)
Berichten: 74

Geweldige forum!!! Blijb Respect dude! lol
ronalddehoog  
#7 Gepost : dinsdag 21 februari 2012 18:54:12(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Zelf ben ik er ook een keer geweest met ouders en een vismaat.
Had het er best naar me zin. We sliepen in de woonkamer naast de buitendeur! Haha. Die week slechts 1 karper gevangen, destijds wel gelijk mijn record(23 pond). Helaas ook nog 2 verspeeld bij de lelies :(. Elke dag hadden we een waterfiets of kano gehuurd om de lijnen uit te varen. Dat werkte best!
Heel erg veel interessante verhalen kan ik je niet vertellen. Toen viste ik nog niet zo lang en deed eigenlijk maar wat ik dacht dat het beste was. Wens je veel vangst toe!Like
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Jordy Paauw  
#8 Gepost : maandag 27 februari 2012 18:56:38(UTC)
Jordy Paauw


25 ponder

Lid sinds: 26-2-2012(UTC)
Berichten: 495

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Zelf ben ik er vorig jaar geweest.
Werden grote vissen gevangen maar wel zeer weinig.
De grootste die ik heb gehoord woog 44 pond.
Ik zat in het smalle deel en heb 1 karper gelost en meer niet behalve brasem.
UserPostedImage

Ook op het grote meer gezeten maar weer geblankt.
UserPostedImage

Er word volgens mij veel te intensief op die beesten gevist en jah dat maakt het er niet leuker op/

Mvg;jordy paauw
Geniet en drink met je maten!
MRabbers  
#9 Gepost : woensdag 7 maart 2012 20:40:56(UTC)
MRabbers


10 ponder

Lid sinds: 22-11-2011(UTC)
Berichten: 74

Haaa dat klopt!! Grote vissen maar erg moeilijk!! Had 2jaar terug in het voorjaar maar 1vis!!! En me vismaat ookal. Wel een mooie spiegel.
Erg lastig daar. Ze kennen de boilie's tegoed!
Dimitrie1975  
#10 Gepost : woensdag 7 maart 2012 21:12:34(UTC)
Dimitrie1975


15 ponder

Lid sinds: 29-2-2012(UTC)
Berichten: 102

Ik heb het geluk dat mijn vismaat een schoonvader heeft die een huis op timmerholt heeft, op het kleine gedeelte tegenover het strandje, ben er vorig jaar oktober geweest en heb ik een weekend gevist daar, had een run en wist een visje van 16 pond te vangen, wel weet ik dat me vismaat een vriend daar heeft wonen die bijna elk weekend op het water vist en die zegt ook dat vorig jaar een jaar met heel weinig vangsten was, niemand weet waarom maar ook hij denkt dat de vis gewoon wijs word.. er is sprake geweest dat het kcn erbij gehaald zou worden om het water is helemaal door te nemen en nu is werkelijk te kijken wat erin zit maar hier zijn nog geen afspraken over gemaakt, ik ga in mei weer met mijn vismaat naar het huisje van zijn schoonvader en we gaan wederom weer 2 dagen tegen het strandje aan liggen.

kwa manier van vissen zou ik ook zeggen, geen hopen voer , gebruik een bedje hennep , ze kennen de ronde bollen al op timmerholt dus probeer wat anders, snij je boillie in een 6 hoek of gebruik een half/half bol.. half popup half bottom bait.. Het is een water waar je echt wel moet werken voor je visje , is geen runs water maar als je vis vangt zijn het wel mooie vissen.. suc6
Als je lijnen niet nat zijn !!!! Dat zit je thuis voor de buis ....
bart loman  
#11 Gepost : maandag 16 juli 2012 20:07:44(UTC)
bart loman


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-7-2012(UTC)
Berichten: 4

hey,
ik weet dat dit al een aardig oud bericht is maar ik wil hem tog weer even omhoog halen aangezien ik deze zomer een weekje ga visse op het timmerholt. heeft er mischien in de tussentijd nog iemand gevist op het timmerholt? en worden er nog visse gevangen of valt dit zwaar tegen? alle informatie is eigenlijk wel welkom!
groetjes bart.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.