10 ponder Lid sinds: 7-3-2011(UTC) Berichten: 83
|
Collega vissers, Sinds een paar jaartjes zelf aan het draaien. Afgelopen jaar de onderstande mix gemaakt maar hij blijft iets aan de doge kant. Mijn doel is om een allround bol te maken (zomer/winter). Wat vinden jullie van deze mix en hebben jullie tips om hem te verbeteren? Additieven heb ik er niet bijgezet. polenta 200 gr Soja vet 250 gr griesmeel 250 gr Wouwbloem 200 gr Birdfood 50 gr redcel 50 gr eieren 10 st olie 5 ml Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 januari 2012 08:32:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Je geeft aan dat hij droog blijft. Per kg droge mix gebruik ik altijd 10 eieren. Misschien dat dit helpt?
|
|
|
|
|
Erwin,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook 10 eieren, zie recept ;-). Ik heb ook al geprobeerd om iets meer olie, water of misschien toch iets meer ei toe te voegen. Maar dan treed het probleem op dat hij te kleverig wordt. Bloem toevoegen ook al geprobeerd maar dat levert ook niet gewenste effect op. Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de verhoudingen ligt maar ik krijg er de vinger niet op.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-12-2011(UTC) Berichten: 130
|
pduivenb schreef:Erwin,
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook 10 eieren, zie recept ;-). Ik heb ook al geprobeerd om iets meer olie, water of misschien toch iets meer ei toe te voegen. Maar dan treed het probleem op dat hij te kleverig wordt. Bloem toevoegen ook al geprobeerd maar dat levert ook niet gewenste effect op. Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de verhoudingen ligt maar ik krijg er de vinger niet op.
Voeg je eieren er niet allemaal in 1 keer aan toe, doe dit gelijdelijk aan! Zo bepaal je zelf ongeveer wanneer je boiliemix klaar is (dus niet te droog en niet te kleverig), ook best om de olie en/of water toe te voegen aan de eieren (heeft volgens mij niet veel nut van deze bij de droge mix te kieperen. Grtz
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik lees steeds over 1 kg mix op 10 ei. Als je eens 10 ei aanmaakt met/zonder de flavour en daar voeg je je mix aan toe, eerst roerend uiteindelijk knedend, net zolang het net niet aan de hand plakt en dan de bol deeg in plastiek zak leggen in koelkast, de ingrediënten laten verzadigen. Na een kwartier half uur de bal deeg nog eens een beetje kneden, evt met natte handen, dan in de spuit.
Dus maak je deeg zonder het af te wegen.doe je er niet te veel der in. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Probeer eens Ei albumine volgens mij mixt & bind dit beter i.v.m eieren? Je hebt ook meer vrijheid i.c.m toevoegen & samenstellingen. Het kost wat meer maar geen stress of een partij eiren rot zijn of niet (kilos boilies). Hopelijk bruikbaar informatie man Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 januari 2012 11:56:58(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
pduivenb schreef: polenta 200 gr Soja vet 250 gr griesmeel 250 gr Wouwbloem 200 gr Birdfood 50 gr redcel 50 gr eieren 10 st olie 5 ml
volgens mij ligt et aan de wouwbloem , omdat dit eigenlijk al een basis op zich is en je er dan nog es polenta soya en gries bij doet word die te droog , kzou in jou geval es de wouwbloem vervangen door vismeel grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-12-2011(UTC) Berichten: 130
|
Henk Haarlem schreef: Als je eens 10 ei aanmaakt met/zonder de flavour en daar voeg je je mix aan toe, eerst roerend uiteindelijk knedend, net zolang het net niet aan de hand plakt
Lijkt me ook wat, inderdaad! Grtz
|
|
|
|
|
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb wel wat inspiratie weer opgedaan om toch met deze mix verder te gaan. Resultaten zijn goed alleen het draaien van deze mix levert wat frustratie op ;-)
Ik denk dat ik eerste het wouwbloem maar eens ga vervangen of verminderen. Het gekke is namelijk dat de mix buiten de spuit goed lijkt. Zeg maar net niet plakken aan de hand maar tijdens het gebruik van de spuit komende worsten er gebroken/droog uit.
Patrick
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.