25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
mischien zet ik dit wel de verkeerde categorie mischien wel op de verkeerde site maar ik wil het toch even vragen.
veel mensen zetten het karpervissen in de winter op een laag pitje en gaan snoekvissen. dit wil ik zelf ook doen. eerst viste ik niet in de winter maar nu wil ik wel eens gaan snoekvissen. maar... hoe?
heeft iemand tips over materiaal, aas, technieken, ect.?
alvast bedankt |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
luuk412 schreef:mischien zet ik dit wel de verkeerde categorie mischien wel op de verkeerde site maar ik wil het toch even vragen.
veel mensen zetten het karpervissen in de winter op een laag pitje en gaan snoekvissen. dit wil ik zelf ook doen. eerst viste ik niet in de winter maar nu wil ik wel eens gaan snoekvissen. maar... hoe?
alvast bedankt Bij filmpies van you tube hier staan ook snoek filmpies vol goede tips. b |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
luuk412 schreef:mischien zet ik dit wel de verkeerde categorie mischien wel op de verkeerde site maar ik wil het toch even vragen.
alvast bedankt je zou eens moeten kijken op roofvisforum.nl daar kun je alles leren over oa het snoekvissen. suc6 |
groet erik |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
gewoon een hengeltje stalen onderlijntje dikke dobber en een dooie dikke voorn aan de haak/dreg. stelt weinig voor succes! |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
@lodewijk wat voor een dobber moet je eigenlijk hebben en hoe zwaar moet die zijn?
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
Je hebt van dire balletjes met een rode bovenkant en een witte onderkant die je zo aan je lijn kaqn klikken. Je kan eigelijk elke dobber wel gebruiken als de voorn de dobber maar niet ondertrekt ( met levend aas dan, werkt het beste volgens mij). Ik knijp als ik een dreg gebruik altijd de weerhaakjes weg want een snoek kan de voorn zover doorslikken dat de dreg met alle 3 de haken vast zit en als die dan ngo ver in de bek zit krijg je de haak er moeilijk uit en snoeken gaan best snel dood bij verkeerd onthaken volgends mij. Zijn gevoelige v issen. |
Keep it simple... |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:gewoon een hengeltje stalen onderlijntje dikke dobber en een dooie dikke voorn aan de haak/dreg. stelt weinig voor succes! bedankt voor de tip lodewijk. maar waar kan ik die voorns kopen? gwn bij de hengelsportzaak? voorns vangen in de winter is niet zo makkelijk. |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik zou me god niet weten waar je ze kan kopen. vang ze altijd zelf maar niet met een hengel en dobbertjes? tsja je kan zoveel gebruiken als dobber. ik gebruik indd ook die wit met rode balletjes maar ken ook mensen die met pijl dobbers vissen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Wanneer ik met door aas actief aan het werk ga gebruik ik altijd een heel simpele snoekdobber. Dus een flinke kurken lichaam met zo'n stokje er doorheen. Een dreg door de rug van de aasvis en je kunt aan de slag. Wanneer je niet te diep vis kun je zo ook heel goed werpend vissen. Ingooien en steeds kleine stukjes naar binnen draaien.
Succes.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
Luuk Je kunt op 2 manieren snoeken met je karperspullen, gewoon exact hetzelfde als je op karper vist, je karperonderlijn vervangen door een stalen onderlijn met 2 dreggen eraan.(gebruik wel SCHUIFLOOD en geen vastlood En je kunt vissen zoals al gezegd is met een dobber. Ik vis altijd met een schuifdobber,omdat op water waar het 5 meter diep is,je niet kunt vissen met een vaste dobber(je kunt dan niet ingooien) Je kunt Op de bodem vissen of Boven de bodem. Ik gebruik 30 grams dobbers van savage gear,daaronder doe ik een schuiflood van 20 gram,want de dobber zakt ook nog door het gewicht van de vis. Vis je boven de bodem kun je een Zeildobber nemen,door de wind waait hij dan mooi het water op(wel wind in de rug) Daaronder een stalen onderlijn met 2 dreggen,die kun je kant en klaar kopen,maar als je er 1 snoek mee gevangen hebt kun je er een nieuwe aan knopen,maar je kunt ze ook zelf maken,dat doe ik ook. 40 ponds staaldraad 80lb wartel eraan en ik doe de staaldraad altijd door een scoobydoo touwtje,lekkere felle kleurtjes met glitters,dat valt goed op in het water,haken maat 1 van gamakatsu voor grote aasvis,en maat 2 of 3 voor kleine aasvissen. Voorns heb je niet speciaal nodig(vis ik ook nooit mee) ik haal altijd bij de visboer bevroren sardienen of horsmakrelen en als ik op grote snoeken ga vissen gewone makrelen. deze zijn overal te koop,zowel op de markt als in een viswinkel. suc6 Bewerkt door de gebruiker zaterdag 7 januari 2012 19:17:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
houdoe en bedankt |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
monstercarps schreef:Je hebt van dire balletjes met een rode bovenkant en een witte onderkant die je zo aan je lijn kaqn klikken. Je kan eigelijk elke dobber wel gebruiken als de voorn de dobber maar niet ondertrekt ( met levend aas dan, werkt het beste volgens mij). Ik knijp als ik een dreg gebruik altijd de weerhaakjes weg want een snoek kan de voorn zover doorslikken dat de dreg met alle 3 de haken vast zit en als die dan ngo ver in de bek zit krijg je de haak er moeilijk uit en snoeken gaan best snel dood bij verkeerd onthaken volgends mij. Zijn gevoelige v issen. zou die aasvis maar een tik op ze kop geven, levend aas vissen staat dit jaar 340 euro boete op |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
freaky schreef:monstercarps schreef:Je hebt van dire balletjes met een rode bovenkant en een witte onderkant die je zo aan je lijn kaqn klikken. Je kan eigelijk elke dobber wel gebruiken als de voorn de dobber maar niet ondertrekt ( met levend aas dan, werkt het beste volgens mij). Ik knijp als ik een dreg gebruik altijd de weerhaakjes weg want een snoek kan de voorn zover doorslikken dat de dreg met alle 3 de haken vast zit en als die dan ngo ver in de bek zit krijg je de haak er moeilijk uit en snoeken gaan best snel dood bij verkeerd onthaken volgends mij. Zijn gevoelige v issen. zou die aasvis maar een tik op ze kop geven, levend aas vissen staat dit jaar 340 euro boete op Gewoon niet gepakt worden, dan is er geen haan die er naar kraait. Denk dat ik dit jaar heus wel eens een derde hengel er naast leg, kwestie van ach zie wel waar schip strand. ben al 4 jaar niet gecontroleerd op vispas. Maar je heb gelijk dat wel. |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
had ik niet van jou verwacht Henk |
|
|
|
|
|
Davey Remmig schreef:had ik niet van jou verwacht Henk Ik heb nog nooit gezegd dat ik een heilig boontje ben, kom misschien wel zo over maar dat is een afleiding. Als je wijst naar een ander wordt er niet naar jou gekeken. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-8-2010(UTC) Berichten: 544
|
Davey Remmig schreef:had ik niet van jou verwacht Henk Heb je cker nog geen foto van Henk gezien, die kan zo in opsporing verzocht. (Suc6 morgen Henk) |
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden. |
|
|
|
|
Mark T schreef:Davey Remmig schreef:had ik niet van jou verwacht Henk Heb je cker nog geen foto van Henk gezien, die kan zo in opsporing verzocht. (Suc6 morgen Henk) d d d d d d Daar zie je de domme,de crimies die zich laten pakken Maar bedankt Mark Bewerkt door de gebruiker zondag 8 januari 2012 09:26:13(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
heb je het zwarte balkje goed weg geshopt voor je ogen henk d |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
zullen we even op het onderwerp terug komen?
@jvs bedankt voor je tips. hier heb ik wat aan.
|
|
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:Bij filmpies van you tube hier staan ook snoek filmpies vol goede tips. b heb je mischien een link henk? |
|
|
|
|
|
luuk412 schreef:Henk Haarlem schreef:Bij filmpies van you tube hier staan ook snoek filmpies vol goede tips. b heb je mischien een link henk? Luuk ik zit nu te vissen. Vanavond of morgen zal ik ff kijken wat ik kan doen voorje. Oke? |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.