45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
deze morgen wat gaan ophalen dit is nu eens een veilige plaats om te onthaken ;D nu ff zonder gekheid, we hebben zon flexi bowl moeten aanschaffen omdat we een koi in quarantaine moesten houden vanwege een huidaandoening. het gaat om een koi van 20-25cm en er zit momenteel 150l in de... bowl (?) de koidokter heeft ons aangeraden het water elke 2 dagen te verversen, maar wat we zijn vergeten te vragen: weet iemand of hier eigenlijk een luchtpomp in moet? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
ik zou dat voor de zekerheid maar doen chiele. |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
een luchtpompje kan nooit kwaad Chiele, In zulke hoeveelheden water neemt het zuurstofniveau na een paar uur af.
|
|
|
|
|
dan maar eens gauw gaan zien naar een luchtpompje... |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
luchtpomp is een verplichting chiele!
kijk ook goed naar de temperatuur als je water gaat verversen. zorg dat de temperatuur ongeveer hetzelfde is. zijn de temperatuurverschillen te groot ,dan liggen weer andere ziekte op de loer zoals witte stip.
dus is je water 20 graden in je bowl,dan moet het water wat je erbij doet ook ongeveer die temperatuur hebben..
wat voor huidprobleem heeft je koi? last van schimmel? |
groet erik |
|
|
|
|
eind oktober had de koi lichtere plekken op zn huid, maar de koidokter zei dat deze ziekte goedaardig was, maar ook niet zou verdwijnen. deze week het leek het er eerst op dat de vis buikwaterzucht had, maar toen we antibiotica bij de dokter gingen halen kon die vertellen dat als de schubben tot achter de rugvin uitgezet zijn, het een huidziekte is. nu twijfelen we wel nog een beetje of het echt tot achter de rugvin is... |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik ben zelf niet gek van antibiotica voor de vissen als het buikwaterzucht is met zout behandelen heb het bij mn ouders meegemaakt en zout werkt het beste heb bij mn eigen vijver nog niet meegemaakt |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
|
kroon schreef:ik ben zelf niet gek van antibiotica voor de vissen als het buikwaterzucht is met zout behandelen heb het bij mn ouders meegemaakt en zout werkt het beste heb bij mn eigen vijver nog niet meegemaakt wat jij bij je ouders mee hebt gemaakt is waarschijnlijk VALSE buikwaterzucht. Om advies te geven dat buikwaterzucht te behandelen is met zout is niet de slimste zet. Integedeel zelfs,je moet een koi die buikwaterzucht heeft JUIST NIET op zout water zetten. Aangezien bij buikwaterzucht het probleem bij de nieren ligt. Plaats een vis met een nierprobleem NOOIT in een bak met een hoge concentratie zout. De vis krijgt dan meer problemen om water op te nemen waardoor de afgifte van ammoniak bemoeilijkt wordt. Daardoor kan nog meer orgaanbeschadiging optreden. Mocht een koi echt buikwaterzucht hebben,dan is de kans 95%dat hij/zij eraan overlijd. |
groet erik |
|
|
|
|
de koidokter heeft ons nochtans gezegd dat we de vis in een bak met water 150-200l moesten zetten met 7gr zout/liter + 6gr antibiotica |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
diesel schreef:kroon schreef:ik ben zelf niet gek van antibiotica voor de vissen als het buikwaterzucht is met zout behandelen heb het bij mn ouders meegemaakt en zout werkt het beste heb bij mn eigen vijver nog niet meegemaakt wat jij bij je ouders mee hebt gemaakt is waarschijnlijk VALSE buikwaterzucht. Om advies te geven dat buikwaterzucht te behandelen is met zout is niet de slimste zet. Integedeel zelfs,je moet een koi die buikwaterzucht heeft JUIST NIET op zout water zetten. Aangezien bij buikwaterzucht het probleem bij de nieren ligt. Plaats een vis met een nierprobleem NOOIT in een bak met een hoge concentratie zout. De vis krijgt dan meer problemen om water op te nemen waardoor de afgifte van ammoniak bemoeilijkt wordt. Daardoor kan nog meer orgaanbeschadiging optreden. Mocht een koi echt buikwaterzucht hebben,dan is de kans 95%dat hij/zij eraan overlijd. was toch echt buikwaterzucht of de des betrfende koi doktor moet het fout hebben ligt er ook aan hoe lang je er mee wacht of welk stadium het is meeste mensen wachten te lang draai nu 5 jaar met mijn vijver daarvoor nog bij mn ouders en heb door ziekte nog geen enkele vis af kunnen schrijven mede door niet meteen de medicijn pot te pakken maar eerst een oorzaak te zoeken water verversen is nog steeds het belangrijkst en kost minder dan medicijnen Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 januari 2012 14:47:45(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Chiele,
water niet ineens verversen he. In normale gevallen zo'n 10/20% van de inhoud tegelijk verversen en liefst met gelijke watertemperatuur aanvullen. Anders krijgt de vis steeds een klap van de temperatuurschommeling en dat is niet bevorderlijk voor het herstel
|
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Chiele,
water niet ineens verversen he. In normale gevallen zo'n 10/20% van de inhoud tegelijk verversen en liefst met gelijke watertemperatuur aanvullen. Anders krijgt de vis steeds een klap van de temperatuurschommeling en dat is niet bevorderlijk voor het herstel de visdokter heeft me gezegd de koi in een aparte bak te zetten, al het water er uit te laten en dan opnieuw vullen. eerste maal 50% water vd vijver - 50% kraantjeswater, na 2 dagen kraantjeswater. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Ok, als een koidokter dat aangeeft dan zal het zo zijn Zou wel op het temperatuurverschil letten
|
|
|
|
|
ga ik ook doen, heb me samen met een vijverpompje ook meteen een waterthermometer aangeschaft, is ook handig voor het vissen |
|
|
|
|
Frank Avezaat schreef:Chiele,
water niet ineens verversen he. In normale gevallen zo'n 10/20% van de inhoud tegelijk verversen en liefst met gelijke watertemperatuur aanvullen. Anders krijgt de vis steeds een klap van de temperatuurschommeling en dat is niet bevorderlijk voor het herstel krijg je witte stip van |
groet erik |
|
|
|
|
wel, na het water ondertussen al 2x veranderd te hebben is de vis er (uiterlijk alleszins) erg op vooruit gegaan hij is niet meet opgezwollen, schubben zijn practisch normaal aangesloten, alleen de ogen puilen nog een beetje uit... nu nog 2x het water vervangen en dan zou hij normaal gezien de vijver weer in mogen! toch bedankt voor de tips hier, ik zou er anders nooit op gelet hebben |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.