4 januari 2012
Het nieuwe jaar is al weer 4 dagen onderweg.
Van vissen is het dit jaar nog niet terecht gekomen maar mijn hersens maken wel overuren.
Hoe zullen we dit seizoen aanpakken , dat het anders moet dan afgelopen seizoen dat staat vast
wand dat was niet veel weinig vistijd en ook de diverse voercampagnes konden door gebrek aan tijd
vaak niet optimaal benut worden.
Toch bracht afgelopen seizoen me wat moois op visgebied een nieuw water een nieuw doel.
Wie kent het niet meerdere malen per week rij je er voorbij jaar in jaar uit langs datzelfde water
nooit ga je er kijken maar toch houd de aanblik van dat water je in z'n greep.
Uiteindelijk na jaren neem je er een kijkje en je bent verkocht.
Na veel speurwerk kom je nog geen steek verder behalve het feit dat het een zeer diep water is.
Over het bestand kom je ook al weinig te weten alleen dat het zeer dun bezaaid is en zeer moeilijk te vangen.
Dus uiteindelijk ga je er vissen en vangt zowaar in de eerste sessie al je eerste vis
helaas geen gigant maar een zeer mooi edelschubje(bijproduct spiegelkarperkweek).
Na wat navraag kom ik er achter dat deze vissen onderdeel zijn van een kleinschalig skp.
De heren van het skp zijn blij door de terugmelding van mijn kant.
De tweede sessie is nog beter en er worden door mij en vismaat in totaal 5 vissen gevangen
waaronder enkele mooie uitzetspiegels waarvan er een in drie groeiseizoenen maarliefst 17 pond zwaarder is geworden.
Dus als de uitzetspiegels al zon groei kunnen produceren doet dit me watertanden om in zeizoen 2012 m'n pijlen op
het originele bestand te richten.
In mijn eigen blogje zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn visserij op dit water en andere wateren
die tussendoor vast nog bezocht zullen worden.
Mvg Patrick
Zonsondergang het nieuwe thuiswater
Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 januari 2012 00:10:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven