logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : maandag 19 december 2011 22:12:02(UTC)
steef zenden

50 ponder

In België is begin december een nieuw record schubkarper gevangen op ruim 85lb.

De bekende karper The Big One is de zwaarste schubkarper van de Benelux.

In België was het telkens stuivertje wisselen tussen twee vissen om de titel Benelux record karper.

Enerzijds is daar de spiegelkarper De Mohikaan, die kort geleden werd gevangen op 40 kg, en anderzijds is er The Big One (prachtige namen allebei natuurlijk), een schubkarper die ook dicht tegen de 40 kg aanzit.

Ruim twee jaar geleden was The Big One nog goed voor het Belgische en Benelux record karper, toen Geert Kuppens de zeer sluwe schubkarper ving op 82lb 5oz, net een fractie meer dan de even daarvoor door Marc Pansar gevangen Mohikaan (82lb).

OPNIEUW THE BIG ONE
Op 1 december was het raak voor Geert Ooms (foto boven), die The Big One ving op 38,7 kg (ofwel 85lb 4oz), waarmee het Benelux record schubkarper weer verder werd aangescherpt.

De 30-jarige Ooms is consultant voor Nash, en maakte al vele jaren jacht op The Big One, die hij nu eindelijk kon landen op een nieuw recordgewicht van 85lb 4oz.

WERELDRECORD SCHUB EN NEDERLANDS RECORD
Het wereldrecord schubkarper staat nog steeds op ruim 88lb (40,2 kg - Mary, gevangen in Duitsland) maar wordt inmiddels steeds dichter genaderd door de Belgische schub.

De zwaarste Nederlandse schubkarper, die dit jaar werd gevangen, woog ruim 71lb (65 pond).
Daarvoor was het ruim tien jaar lang de door Joop Butselaar gevangen schubkarper van de Nieuwkoopse Plassen, die met 31,4 kg onbereikbaar leek als Nederlands record.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 december 2011 17:07:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
big one.jpg
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Henk Haarlem  
#2 Gepost : maandag 19 december 2011 22:40:31(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Volgens mij steef, is daar al over gesproken hier.Knipoog

http://www.carpfeeling.c...posts&t=4184&p=2

Bewerkt door de gebruiker maandag 19 december 2011 22:42:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Frank Avezaat  
#3 Gepost : maandag 19 december 2011 23:03:10(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Steef loopt inderdaad iets achter Blij
Vraag me wel af waarom er in dit stukje als alinea "...EN NEDERLANDS RECORD..." wordt gebruikt...
steef zenden  
#4 Gepost : dinsdag 20 december 2011 09:38:25(UTC)
steef zenden

50 ponder

Sorry henk dat ik dat gemist heb en dit iets later plaats....
Frank,Er is zo te zien een stukje artikel niet erbij gekopieerd via mijn telefoon,zal dat straks ff erbij plaatsen dan begrijp je wat er met het nederlands record bedoeld wordt....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.