logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
monstercarps  
#41 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:08:35(UTC)
monstercarps

30 ponder

Beetje ontopic boys. Het gaat nu meer over natte lijnen ipv hengels....
Keep it simple...
Smif  
#42 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:12:24(UTC)
Smif

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Tijgernootje schreef:
Tip voor tussendoor:
Altijd je hengeltoppen en draad op je molen nat maken Like

jij kijkt teveel naar danny fairbrass The boogie
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
rfrdaniel  
#43 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:22:13(UTC)
rfrdaniel

15 ponder

monstercarps schreef:
Leuk dat het topic weer een beetje tot leven komt, want ik moet nogsteeds een keus maken voor hengels. Het word me wel moeilijk gemaakt, want iedereen is toch tevreden over de hengels terwijl niet iedereen met dezelfde lb's vist. Ik zat zelf te denken om 3 ponds hengels te halen maar ik wil wel in de winkels zelf nog testen wat het best is maar dit is de eerste keuze. Ik kies deze als eerste instantie omdat ik zowel op een aardig hard stromende rivier vis en ook vaak op groot water. Ik wil mijn hengels dus een beetje kunnen combineren met riviervissen en het vissen op groot water.
Hoe hebben jullie je hengelkeuze kunnen maken? In de winkel allerlei soorten hengels getest?

Hey Samir,

Ook ik stond pas geleden voor deze keuze, heb namelijk ook nieuwe hengels gekocht.
Ik zou op internet rondkijken, kijken welke hengels binnen jou budget passen en jij zelf mooi vindt ( het ook wilt ook wat )
Vervolgens zou ik op internet rondkijken/vragen naar ervaringen met die hengels.
Daarna zou ik naar een hengelsportwinkel gaan, om de hengels die jij op het oog hebt in het echt te zien en in je handen te nemen.
Wat zoek je precies en wat is ongeveer je budget?
Tijgernootje  
#44 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:24:41(UTC)
Tijgernootje

20 ponder

Ruud Gosselink schreef:
De theorie is wel aardig. De bovenste laag lijn is dan vochtig. En de rest? Loop je de lijn dan eerst uit om hem nat te maken?

Theorie erachter heb ik geen flauw idee van, maar misschien vanwege de hengeltoppen meer het gewicht van het lood opvangen.
Henk Haarlem  
#45 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:25:01(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
monstercarps schreef:
Leuk dat het topic weer een beetje tot leven komt, want ik moet nogsteeds een keus maken voor hengels. Het word me wel moeilijk gemaakt, want iedereen is toch tevreden over de hengels terwijl niet iedereen met dezelfde lb's vist. Ik zat zelf te denken om 3 ponds hengels te halen maar ik wil wel in de winkels zelf nog testen wat het best is maar dit is de eerste keuze. Ik kies deze als eerste instantie omdat ik zowel op een aardig hard stromende rivier vis en ook vaak op groot water. Ik wil mijn hengels dus een beetje kunnen combineren met riviervissen en het vissen op groot water.
Hoe hebben jullie je hengelkeuze kunnen maken? In de winkel allerlei soorten hengels getest?

Hey Samir;
Ik ben ooit begonnen met 2 1/4 lb hengels, viste toen ook niet op "zwaar" water, maar toen ik eenmaal het werpen onder de knie had kwam ik niet verder en dat was wel nodig.
Dus toen stapje zwaarder hengel 2 3/4 lb.
Nu kwam op een dag Frankrijk en kanaal/rivier groot water waar afstand werpen niet nodig was maar waar andere invloeden belangrijk werden.
Dus de keuze moest omhoog naar 3 a 3.5 lb, heb me keuze laten vallen op de 3 lb, om ook nog een leuke dril te beleven op korte afstanden en van uit de boot.
Voor mij nu de Nash entity maar hier voor de Venom van Nash 3 lb, die ongeveer gelijk zijn maar wilde een vierde en de venom was niet meer verkrijgbaar, zodoende de nieuwe van Nash met een zeer interessante prijs vond ik.
Maar je moet je zelf altijd overtuigen in de hengelsportzaak met deskundige hulp, van je aankoop, hou verschillende hengels in de hand, doe een buig-test kijk naar de boog enzo.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 mei 2012 19:43:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Henk Haarlem  
#46 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:29:44(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Tijgernootje schreef:
Ruud Gosselink schreef:
De theorie is wel aardig. De bovenste laag lijn is dan vochtig. En de rest? Loop je de lijn dan eerst uit om hem nat te maken?

Theorie erachter heb ik geen flauw idee van, maar misschien vanwege de hengeltoppen meer het gewicht van het lood opvangen.

Dit slaat nergens op.

De natte lijn moet minder wrijving maken daardoor verder kunnen komen, is hoofdzakelijk bij gevlochten lijn, bij spodden.
De voordeel bij nylon is er niet zo.
Beter dunner lijn nemen dan.
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Tijgernootje  
#47 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:38:36(UTC)
Tijgernootje

20 ponder

Henk Haarlem schreef:
Tijgernootje schreef:
Ruud Gosselink schreef:

Dit slaat nergens op.

De natte lijn moet minder wrijving maken daardoor verder kunnen komen, is hoofdzakelijk bij gevlochten lijn, bij spodden.
De voordeel bij nylon is er niet zo.
Beter dunner lijn nemen dan.

Deze discussie ook weer gehadBlijb
Henk Haarlem  
#48 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 19:51:12(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Misschien dat deze filmpjes iets kunnen bijdragen in het maken van een keuze.
Mvg. Henk Haarlem.

DavidT  
#49 Gepost : dinsdag 8 mei 2012 21:49:32(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik begrijp waar ze naartoe willen maar er klopt niet veel van de test. 2 Personen trekken nooit even hard. 2 Verschillende soorten lijn. Waarschijnlijk geen hengels uit dezelfde serie.

Conclusie? Veel vissers zitten met een verkeerde hengel aan de waterkant.
Say hello to my little friend
MathiasJ  
#50 Gepost : woensdag 9 mei 2012 11:52:46(UTC)
MathiasJ

5 ponder

Ik heb sinds kort de Nash Entity 3lbs, en ik voel toch zeker wel een verschil met de Nash Hooligun XS 2.75 lbs.
Ze werpen niet alleen verder, maar het is gemakkelijker om karper vanaf 15 kg te draaien. Ik had nogal wel eens problemen met de 2,75'ers om de karper te kunnen draaien waardoor hij vaak de kans had om onder de lijnen van andere vissers te zwemmen.
Wat ik ook merk is dat ik met de 3lbs'ers veel nauwkeuriger kan gooien dan dat ik met 2,75'ers kan.
Wat de drill betreft is deze van de 3 lbs'ers zeker niet slechter. De stok gaat mooi krom tot in het handvat, en hij vangt goed de schokken op in de kant. Hij drillt dus zeker heel goed onder de top.
Persoonlijk record 18,1 kg Schub
Flemish Carp Products
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (14)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.