CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
Iemand ervaring met zee vissen ?
20 ponder Lid sinds: 30-6-2010(UTC) Berichten: 221
|
Heey,
Nou wou ik een x op zee gaan vissen ( vanaf de pier ofzo ) maar ik heb dit nog nooit gedaan en geen vis maten die er kennis van hebben, dus vroeg ik me af of hier iemand er wat vanaf weet....
Nou eigenlijk mijn belangrijkste vraag : kan dit met mijn karper hengels ? want ben niet van plan om twee zee hengels te kopen:-"
En veder alle tips zijn welkom denk aan : wat ik nog meer nodig heb , aas , lijn , stek enz enz
Mvg, |
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper ! Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-)) |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Het ligt er aan waar je op wil vissen op de pier, makreel vissen met lepel kan met een karper hengel, gul gaat al wat moeilijker. En vergeet niet er kan soms een stevige stroming staan zo dat je soms met 250 gram lood al niets kan doen dan de boel tussen de blokken vandaan te trekken lees stuk te trekken. Gul aan de lijn met 250 gram lood vergt veel van je karper stokken. Mijn advies is kijk ff bij hengelsport zaak voor een goedkopen ( va.€ 40.=) 4a5 meter langen zee hengel met een werpgewicht 250 å 350 gram bv. http://www.goedkoperviss...?cPath=24_5116_5122_5130nog een tip: zodra je thuis komt direct al je spullen waar je zuinig op bent wassen met een sopje, afspoelen met schoon water en drogen daarna wd40 er overheen. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 5 november 2011 16:53:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
In Blankenberge heb ik goed zeebaars gevangen vanaf de pier, gewoon tegen de pier aanvissen
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 30-6-2010(UTC) Berichten: 221
|
ik wou graag op plat vis vissen, kan het thuis lekker de pan in Dat ik me matriaal schoon moest maken na het vissen aan zee wist ik nog niet ! bedankt voor de tip !! Mensen die nog meer info hebben ? |
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper ! Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-)) |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
carpfreak schreef:ik wou graag op plat vis vissen, kan het thuis lekker de pan in Dat ik me matriaal schoon moest maken na het vissen aan zee wist ik nog niet ! bedankt voor de tip !! Mensen die nog meer info hebben ? Zout de wrede verwoester binnen de 24 uur vreet het in. De zilte wind is al funest. Daarom ga ik mijn karper spullen niet naar de zee brengen, veel ste duur en waardevol voor mij. Koop gewoon 1 goedkopen zee hengel en molen of koop een lekkerbek, en ga karperen. Maar goed als je een platte wil vangen zal je naar de noord pier moeten en het beste met pieren vissen plat op de bodem met dwarrel lijn aan de buitenzijde. O ja en met de juiste waterstanden, 2 uur voor Hoog tot het moment dat het eb word. Bewerkt door de gebruiker zondag 6 november 2011 23:49:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
CarpTalk
»
Thee kransje
»
Iemand ervaring met zee vissen ?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.